Komunikaty PR

Przygotuj swój sklep internetowy na świąteczne szaleństwo

2024-12-12  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

Świąteczne zakupy wystartowały. Jak pokazuje badanie Smart Shopper[1], choć Polacy chętnie robią je zarówno stacjonarne, jak i w internecie, to większość, bo 56 proc. respondentów, wybiera kanał online. To sygnał dla wszystkich przedsiębiorców działających  w e-commerce, żeby odpowiednio przygotować się do zwiększonej aktywności konsumentów.

Popularność zakupów internetowych potwierdza też raport Izby Gospodarki Elektronicznej „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, z którego wynika, że 77 proc. internautów ostatni zakup zrobiło cyfrowo. Jednak popularność kanału e-commerce wiąże się też z pewnymi oczekiwaniami, które konsumenci mają względem platformy zakupowej i samego procesu zakupu. W trakcie wzmożonego ruchu na stronie sytuacje takie jak przeciążenie serwera, nieintuicyjna nawigacja po stronie, brak preferowanej formy płatności, mogą powodować frustrację zarówno u przedsiębiorcy, jak i klienta, a nieraz skutkować rezygnacją z zakupu. Jak przygotować sklep online do świątecznego szaleństwa, aby takie sytuacje nie zaskoczyły ani sprzedawcy, ani klienta?

Im więcej form płatności, tym lepiej

Trzech na czterech kupujących w sieci porzuca swoje koszyki zakupowe[2], a dane zebrane przez Instytut Baymarda pokazują, że 13 proc. robi to, jeśli nie znajduje wystarczającej liczby dostępnych metod płatności. Z raportu „E-commerce w Polsce 2024” wynika, że BLIK jest najchętniej wybieraną formą płatności za zakupy w internecie (68 proc.), na drugim miejscu jest szybki przelew przez serwis płatności (64 proc.), a na trzecim płatności kartą (43 proc.). Dlatego przedsiębiorca działający w kanale online powinien upewnić się, że oferuje swoim klientom jak najszerszy wachlarz opcji płatności, szczególnie tych wymieniowych wyżej.

- Branża płatnicza oferuje wiele narzędzi, które umożliwiają przedsiębiorcom przyjmowanie płatności online, nawet bez posiadania sklepu internetowego. Przykładem takiego rozwiązania jest np. Generator Linków PolCard from Fiserv – to rozwiązanie e-commerce, które umożliwia wygenerowanie bezpiecznego linku do płatności, który następnie przekierowuje klienta do bramki płatniczej. Przedsiębiorca, który posiada sklep internetowy może natomiast skorzystać z bramki płatniczej podpiętej bezpośrednio do strony sklepu. W przypadku obu tych rozwiązań przedsiębiorca zyskuje szybką i bezpieczną obsługę wszystkich najpopularniejszych metod płatności internetowych – zwraca uwagę Grzegorz Kucaba, Dyrektor Sprzedaży ds. eCommercew Fiserv Polska S.A. właściciela marki PolCard.

Wydajność sklepu

Większy ruch na stronie to większe obciążenie dla systemu, na którym zbudowany jest sklep, co może skutkować przerwą w działaniu strony i finalnie utratą klientów. Dlatego kluczowa jest wydajność strony internetowej. Aby mieć pewność, że wytrzyma ona przedświąteczny ruch, warto przeprowadzić testy obciążeniowe.

Podobnie jak w przypadku zakupów stacjonarnych, tak i w tych internetowych, znaczenie ma szybkość obsługi. Wpływa ona na ogólne zadowolenie klienta, a nieraz na decyzję o realizacji lub rezygnacji
z zakupu. Dlatego warto zoptymalizować szybkość ładowania strony, aby wydłużony czas oczekiwania nie powodował niepotrzebnej frustracji – to w końcu świąteczne zakupy, przez wielu jeden z bardziej wyczekiwanych okresów w roku.

Doświadczenia zakupowe

Łatwa i przyjemna nawigacja po stronie to istotny element budowania pozytywnych doświadczeń zakupowych klientów. Ułatwienie klientom znalezienia odpowiednich produktów to podstawa, dlatego warto zadbać np. o stworzenie na czas świątecznych zakupów kategorii tematycznych. Mogą to być podstawowe podziały na „Dla niej” i „Dla niego”, czy kategorie kosztowe – „Prezenty do 100 zł”, „Prezenty do 250 zł”, ale można pójść o krok dalej i stworzyć kategorie powiązane np. z hobby – „Dla miłośników gór”, „Dla domatorów”, „Dla podróżników” itd.

Sklepy stacjonarne, oprócz samej możliwości zrealizowania zakupów, pozwalają faktycznie doświadczyć atmosfery świąt – dekoracje w centrach handlowych, świąteczna muzyka z głośników, czy nawet rozpylanie świątecznych zapachów, wszystko to tworzy klimat świąt. Ale klienci sklepów internetowych też mogą poczuć ich magię. Prosta zmiana szaty graficznej na świąteczną, czy dodanie świątecznych akcentów wprowadzi ich w odpowiedni nastrój i umili zakupy.

Jakość obsługi to kolejny element, który wpływa na doświadczenia zakupowe i zaufanie do marki.
W sklepach stacjonarnych jest łatwiej zbudować pozytywny wrażenie, ponieważ sprzedawca ma realny kontakt z klientem. Jednak i w przestrzeni internetowej są pewne dobre praktyki, które choć wirtualnie, pozwolą zadbać o komfort klienta. Warto przygotować FAQ – często okazuje się, że odpowiedzi na większość swoich pytań klient znajdzie właśnie tam. Przyspieszy to cały proces zakupowy, bez konieczności wysyłania maili i czekania na odpowiedź, a będzie też dodatkowym sygnałem dla klienta, że sprzedawca dba o jego komfort i wyprzedza potencjalne pytania. Ciekawym rozwiązaniem jest utrzymywanie historii koszyka, co przy regularnych zakupach, znakomicie ułatwia proces zakupowy, skraca go i buduje przywiązanie klienta. Równie istotna jest jasna polityka zwrotów i reklamacji, szczególnie że jej brak jest jednym z powodów porzucania koszyków zakupowych – wynika z badania „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”.

- Odpowiednie przygotowanie sklepu internetowego na przedświąteczne zakupy może nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale poprzez budowanie pozytywnych doświadczeń zakupowych klientów i troskę
o ich komfort zbudować lojalność. Z większym prawdopodobieństwem osoby, które odwiedziły sklep po raz pierwszy w okresie przedświątecznym, wrócą do niego przy okazji innych zakupów
– podsumowuje Grzegorz Kucaba.

 


[1]  Badanie Smart Shopper, Google, Cint (2023+2024) / Savanta (2022) / Kantar (2020+2019), Polska, badanie internetowe, respondenci w wieku powyżej 18 lat.

 

[2] https://eizba.pl/wp-content/uploads/2024/07/Omni-commerce-Kupuje-wygodnie-2024-skrot.pdf

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi! Biuro prasowe
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch
Handel Xiaomi otwiera nowy salon w centrum handlowym Promenada!
2024-12-20 | 13:20

Xiaomi otwiera nowy salon w centrum handlowym Promenada!

Już dziś, 20 grudnia, o godzinie 10:30 odbyło się uroczyste otwarcie nowego salonu Xiaomi w centrum handlowym Promenada na poziomie +1. Nowoczesny sklep o powierzchni 170,05 m² zaprasza
Handel Frytunia i Hot-Dog wspinają się na Pałac Kultury i Nauki
2024-12-20 | 12:45

Frytunia i Hot-Dog wspinają się na Pałac Kultury i Nauki

Z Warszawy napływają niezwykłe informacje! Na Pałac Kultury wspinają się kultowy żabkowy Hot-Dog i Frytka Żanetka, zaskakując tym przechodniów. W tak humorystyczny i atrakcyjny

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.