Komunikaty PR

PSH Lewiatan: 10 mln zł na specjalny fundusz wsparcia dla Franczyzobiorców

2020-04-02  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania Sklep ( 0.08 MB )

Polska Sieć Handlowa Lewiatan, jako jedyna sieć franczyzowa w Polsce, ustanowiła program pomocowy dla swoich Franczyzobiorców – „Fundusz Pomocy Lewiatańczykom”. Gwarantuje on nieoprocentowaną pomoc finansową dla sklepów, których biznes został bezpośrednio zagrożony skutkiem pandemii koronawirusa. Wartość Funduszu solidarnościowego wynosi 10 mln złotych. Sieć podjęła również szereg działań edukacyjno-prewencyjnych do personelu i klientów na terenie wszystkich sklepów.

Kluczowe miejsce w przyjętej w ubiegłym roku strategii Sieci Lewiatan na kolejne lata zajmują wartości: bliskość, partnerstwo, przedsiębiorczość i odpowiedzialność oraz zasady: współtworzenia, współdecydowania i współodpowiedzialności. W ostatnich tygodniach Lewiatan, kierując się swoimi wartościami, wspiera Franczyzobiorców konkretnym wsparciem i skutecznymi rozwiązaniami pomocowymi, by chronić ich biznes. Ochrona sklepów Sieci oraz przedsiębiorców, którzy je prowadzą, przed możliwymi bolesnymi skutkami pandemii są obecnie priorytetowym zadaniem PSH Lewiatan.

Naszym obowiązkiem, jako Organizatora największej franczyzowej sieci detalicznej oraz trzeciej sieci handlowej w Polsce, jest prowadzić działania pomocowe, które pozwolą przetrwać nam tę nadzwyczajną sytuację, utrzymać zatrudnienie i zachować perspektywę działania i dalszego rozwoju naszych sklepów w przyszłości. Jako pierwsza sieć franczyzowa w Polsce podjęliśmy decyzję o uruchomieniu specjalnego Funduszu w celu zabezpieczenia interesów naszych Franczyzobiorców, którzy pełnią dzisiaj niezwykle ważną misję społeczną – dostarczanie żywności dla społeczeństwa, a których biznes może zostać zagrożony w obliczu pandemii na skutek konieczności czasowego zamknięcia sklepów. Alokacja środków z Funduszu odbywać się będzie na podstawie jednolitych kryteriów. Żaden z naszych Franczyzobiorców nie będzie pozostawiony bez pomocy – wyjaśnia Robert Rękas, członek zarządu Lewiatan Holding S.A.

Wartość Funduszu budowana jest poprzez wypracowane środki przez Lewiatan Holding, Spółki Regionalne oraz Franczyzobiorców. Przyznane środki mogą zostać przeznaczone na realizację bieżących zobowiązań wynikających z działalności sklepu, bądź też uzgodnionych działań promocyjnych i wizerunkowych mających na celu odbudowę pozycji sklepu na lokalnym rynku i lojalności klientów.

Procedury prewencyjne na każdą sytuację

To niejedyne działania skierowane do Franczyzobiorców Lewiatan, by zapewnić sprawne funkcjonowanie sklepów. Personel sklepów pomimo zagrożenia nieprzerwanie realizuje swoją misję społeczną, jaką jest zapewnienie dostępu do żywności oraz innych podstawowych artykułów, dlatego bezpieczeństwo pracowników jest dla Sieci priorytetem.

Lewiatan Holding powołał sztab kryzysowy, który codziennie komunikuje się w celu oceny sytuacji, wymiany dobrych praktyk oraz uzgodnień operacyjnych. Opracowanych został szereg procedur na wypadek wystąpienia określonej sytuacji kryzysowej, w tym konieczności zamknięcia sklepu w związku z wystąpieniem przypadku zarażenia u pracownika lub właściciela sklepu. Lewiatan zorganizował także centralny system zamówień i dystrybucji środków prewencyjnych, a także środków dezynfekcyjnych.

Sieć opracowała rekomendację zabezpieczenia profilaktycznego sklepów – montaż osłony z plexi czy oznaczenia bezpiecznego dystansu. Wszystkie sklepy otrzymały ponadto komplet wzorów materiałów edukacyjnych i informacyjnych. Dostosowano godziny pracy sklepów oraz wprowadzono pracę zmianową z uwzględnieniem przerwy, by zespoły obu zmian miały czas na dezynfekcję i nie spotykały się na terenie sklepu w jednym momencie.

W trosce o bezpieczeństwo pracowników i klientów

Dla zapewnienia bezpieczeństwa pracowników i klientów Lewiatana na terenie sklepów wprowadzono też nowe zasady zachowań konsumenckich. Prowadzona jest ponadto stała komunikacja z klientami za pomocą plakatów informacyjnych oraz za pośrednictwem wewnętrznych kanałów informacyjnych – telewizji i radia Lewiatan. Sieć przygotowała również serię spotów i komunikatów, które emitowane są w każdym sklepie Lewiatan oraz w mediach społecznościowych. Obowiązkowe jest utrzymanie odległości od innych osób – co najmniej 1,5 m, a także używanie jednorazowych rękawiczek. Sieć  zachęca także, by za zakupy płacić kartą w celu ograniczenia do minimum używania gotówki. Zgodnie z zaleceniami, wszystkie placówki Lewiatan są regularnie dezynfekowane, ze szczególnym uwzględnieniem miejsc często dotykanych, takich jak: koszyki i wózki na zakupy, terminale płatnicze, klamki, poręcze, lady.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.