Komunikaty PR

Simple Day rozważa publiczną ofertę akcji

2021-10-21  |  11:00
Biuro prasowe

Spółka Simple Day, właściciel marki Twój Cel To, zapowiada plany wejścia na rynek NewConnect w I połowie 2022 roku. Spółka nie wyklucza, że debiut poprzedzony będzie publiczną ofertą akcji, w ramach której firma pozyskałaby środki na dalszy rozwój autorskich marek z segmentu suplementów diety. Simple Day od kilku kwartałów notuje bardzo dobre wyniki finansowe i ma ambitne plany rozwoju, w tym  ekspansję na jeden z rynków europejskich. W 2021 roku spółka wypłaciła akcjonariuszom prawie 6,2 mln zł dywidendy, czyli 100 proc. wypracowanego zysku z poprzedniego roku.

- Jako Simple Day, w przyszłym roku chcemy być spółką publiczną. Wierzymy, że dołączenie do grona firm notowanych na NewConnect podniesie wiarygodność spółki w oczach kontrahentów i przyszłych partnerów biznesowych. Ufam, że będzie to także ważny czynnik warunkujący rosnącą sprzedaż produktów z naszej linii Twój Cel To – mówi Michał Karewicz, prezes zarządu i akcjonariusz Simple Day. – Rozważamy wcześniejsze przeprowadzenie publicznej oferty akcji, jednak finalna decyzja w tym zakresie jeszcze nie zapadła – dodaje.  

Model rozwoju Simple Day zakłada wzrost sprzedaży we własnych kanałach, które pozwalają na bezpośredni kontakt z klientami i szybką reakcją na ich potrzeby  przy zachowaniu zadowalającej marży. W I półroczu 2021 r. spółka odnotowała wzrost przychodów netto, które wyniosły blisko 10 mln zł, w tym czasie EBIT przekroczył 4,5 mln zł, a zysk netto osiągnął wartość 3,7 mln zł. Simple Day podtrzymuje, że chce być spółką dywidendową. W 2021 roku firma, podobnie jak w latach poprzednich, wypłaciła akcjonariuszom 100 proc. wypracowanego zysku netto. W ubiegłym roku zysk netto wyniósł prawie 6,2 mln zł.

Simple Day to właściciel dwóch marek. Pierwszą z nich jest Twój Cel To. Misją marki jest wyjście naprzeciw potrzebom osób, które troszczą się o zdrowie i dobre samopoczucie. Spółka koncentruje się na oferowaniu rozwiązań, które pomagają zrealizować konkretne cele zdrowotne poprzez odpowiednio dobrane produkty. By efektywnie działać w tym obszarze, firma na bieżąco współpracuje z ekspertami, dietetykami i instruktorami fitness oraz korzysta wyłącznie z najlepszej jakości surowców. Wprowadzenie nowego produktu do sprzedaży poprzedzone jest szeregiem badań rynkowych. Koncepcje produktów powstają w autorskim dziale R+D Simple Day. W przyszłym roku spółka planuje dalsze poszerzanie swojej oferty produktowej.

- Naszymi wyróżnikami są przede wszystkim wysoka jakość, naturalny skład oferowanych produktów i bogata oferta, kierowana zarówno do kobiet jak i mężczyzn w niemal każdym wieku. Co istotne, naszą paletę produktów poszerzamy bardzo ostrożnie, poprzedzając ewentualne działania wnikliwą analizą rynkową. Nie chcemy wprowadzać nowych produktów tylko po to, by zwiększać asortyment sklepu, nie generując przy tym odpowiedniej skali sprzedaży. Uważamy takie działanie za nieefektywne i generujące niepotrzebne koszty dla spółki – mówi prezes Simple Day. 

Tylko w I półroczu br. spółka dostarczyła 200 tys. produktów do prawie 95 tys. klientów. W 2022 roku Simple Day planuje organiczny rozwój marki poza granicami kraju, koncentrując się przede wszystkim na rynku europejskim.

Równolegle do prowadzonej platformy – Twój Cel To, Simple Day rozwija markę 4TheBest, która skierowana jest do graczy. W jej ramach oferowane są naturalne specyfiki przeznaczone zarówno dla amatorów jak i zawodowych przedstawicieli e-sportu. Suplementy 4TheBest w bezpieczny sposób poprawiają wydolność i koncentrację. Oferta zawiera także linię regeneracyjną, która wspomaga wyciszenie organizmu i poprawia jakość snu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.