Komunikaty PR

Sposób dostawy coraz ważniejszym czynnikiem wyboru sklepu internetowego

2020-12-11  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Beata Sadowska
IQS Sp. z o.o.

ul. Mangalia 2a
02-758 Warszawa
beata.sadowska|gmail.com| |beata.sadowska|gmail.com
(22) 592 63 00
www.grupaiqs.pl
Do pobrania komunikat ( 0.11 MB )

Rozwój zakupów przez Internet powoduje wzrost znaczenia sposobu dostawy jako czynnika wpływającego na wybór konkretnego miejsca zakupu. Jak wynika z badania ”Covidowe zakupy świąteczne”[1] przeprowadzonego przez IQS, dla 4/10 Polaków jest to na tyle ważny element finalizacji transakcji, że zdarzyło się im zrezygnować z wybranego sklepu internetowego ze względu na brak preferowanej metody dostarczenia przesyłki.

Jak pokazują badania, do tej pory ponad 50 proc. tegorocznych zakupów świątecznych zrealizowaliśmy w sieci. Zakupy przez Internet równie chętnie robili mężczyźni jak i kobiety. Jednak najbardziej otwarte na tę formę zakupową są nadal osoby  młodsze, do 24 roku życia. Wielkość miejscowości zamieszkania nie ma już takiego znaczenia – równie chętnie przez Internet kupują osoby mieszkające na wsiach, jak i w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców.

Pandemia i związane z nią ograniczenia spowodowały przeniesienie części handlu do Internetu. W porównaniu z rokiem ubiegłym, aż 2/3 Polaków deklaruje, że zwiększyło ilość świątecznych zakupów w kanale e-commerce. Widać to najwyraźniej w grupie młodych między 18 a 24 rokiem życia – w tej grupie deklarowany wzrost udziału zakupów przez Internet wynosi aż 78% – przyznaje Klaudia Król, badacz IQS, zajmujący się badaniami rynku kurierskiego.

Główną metodą odbioru przesyłki dla aż 59 proc. badanych są Paczkomaty. Zdecydowanie mniej, bo 29 proc., jako główną metodę odbioru paczki, wskazuje standardową przesyłkę kurierską.

„Nie jest dla nas zaskoczeniem, że dla tak wielu respondentów głównym sposobem odbioru przesyłek są Paczkomaty -  zwłaszcza, że jest to metoda wciąż najczęściej wybierana przez ludzi młodych, którzy stosunkowo częściej kupują online. Warto jednak zauważyć, że Paczkomaty / automaty do odbioru paczek zyskują na popularności również w grupie osób powyżej 55 roku życia. Wpływać może na to wiele czynników, ale niewykluczone, że liczba użytkowników automatów w tej grupie wiekowej będzie nadal rosnąć.” – komentuje Klaudia Król z IQS.

Co ważne, aż 43% Polaków zdarzyło się zrezygnować z zakupów w wybranym sklepie internetowym ze względu na brak preferowanej metody dostawy paczki – zwłaszcza w grupie osób, dla których główną metodą odbioru przesyłki są Paczkomaty.


Covidowe zakupy świąteczne – badania zrealizowane przez IQS w terminie 4-8.12.2020 na panelu Opinie.pl (CAWI, N=800)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: IQS Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.