Starbucks świętuje 50 lat działalności
W tym roku Starbucks obchodzi 50 lat działalności. Z tej okazji firma przygotowała dla swoich miłośników i klientów wyjątkową kolekcję butelek i kubków, nawiązujących do historii i wartości marki. Organizuje też specjalny Coffee Tasting, gospodarzem którego będzie Duncan Moir, Prezydent Starbucks EMEA. W spotkaniu wezmą udział Partnerzy z aż 43 rynków – także z Polski.
Rok 2021 jest kamieniem milowym dla Starbucks, który obchodzi właśnie swoją 50. rocznicę. Wydarzeniem rozpoczynającym świętowanie jest jedyny w swoim rodzaju Coffee Tasting, którego gospodarzem będzie sam Duncan Moir, Prezydent EMEA. Coffee Tasting polega na wspólnej degustacji kawy, pozwalającej odkryć jej smak, aromat i historię. Jest to integralna część każdego spotkania Starbucks. Uczestnicy będą wspólnie degustowali, przygotowaną specjalnie z tej okazji, filiżankę wyjątkowej mieszanki Starbucks Anniversary Blend. Zwieńczeniem obchodów złotej rocznicy staną się natomiast słynne mistrzostwa Starbucks, EMEA Barista Championship, które odbędą się w listopadzie.
- Pięćdziesiąta rocznica Starbucks to dla nas niezapomniane wydarzenie. Naszą misją jest inspirować i rozwijać ludzi – w każdej chwili: jeden człowiek, jedna kawa, jedno miejsce. Teraz chcemy jednak spotkać się wszyscy razem, z różnych zakątków Europy i Świata, aby wspólnie upamiętnić ten niezwykły czas i spędzić go tak, jak lubimy najbardziej, czyli przy kubku kawy. Minione lata upłynęły nam w duchu troski o ludzi, planetę oraz pasji do kawy, czyli wartości przyświecających nam od początku. Teraz mamy doskonałą okazję do refleksji, spojrzenia w przyszłość i zastanowienia się, co jeszcze chcemy osiągnąć – mówi Vedran Modrić, Dyrektor Regionalny Starbucks w Polsce. – Z okazji rocznicy w naszej ofercie pojawiła się też niezwykła rocznicowa kawa ziarnista, Starbucks Anniversary Blend, oraz kolekcja kubków, odzwierciedlająca nasze dziedzictwo, misję i wartości. To swego rodzaju podsumowanie i ukłon w stronę Gości oraz miłośników Starbucks.
Historia i wartości na kubku
Miłośnicy marki oraz klienci od tego miesiąca znajdą też w ofercie kawiarni wyjątkową kolekcję butelek i kubków, w designie której ukryte zostały symbole związane z historią i wartościami marki. W ofercie znajdują się: dwie butelki i cztery kubki termiczne, trzy kubki ceramiczne, jeden metalowy i jeden cold cup (przeznaczony do zimnych napojów). Zainteresowani mogą je nabyć w cenie zaczynającej się od 59 zł.
- To dla nas wyjątkowy czas, który chcielibyśmy dzielić z naszymi Gośćmi. Od tego miesiąca w kawiarniach dostępna jest kolekcja kubków, którą wyróżnia symbolika odwołująca się do naszej historii i wartości, np. tygrys, koliber i słoń, oznaczające odpowiednio Sumatrę, Gwatemalę i Kenię, czyli regiony pochodzenia kawy Starbucks. Uważni fani wypatrzą na kubkach także motywy odwołujące się do procesu zbierania kawy – jak koszyk i sadzonki, oraz jej transportu, czyli morskie fale. Ważnymi elementami są również symbole podkreślające troskę o środowisko i odpowiedzialne praktyki, takie jak: las, rośliny i strumienie. Nie zabrakło też oczywiście kultowej syreny – najbardziej związanej ze Starbucks – która symbolizuje gościnność, pewność siebie oraz optymizm, z którym patrzymy w przyszłość – mówi Kasia Pijanowska, Marketing Manager w Starbucks Polska.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.