Starbucks świętuje 50 lat działalności
W tym roku Starbucks obchodzi 50 lat działalności. Z tej okazji firma przygotowała dla swoich miłośników i klientów wyjątkową kolekcję butelek i kubków, nawiązujących do historii i wartości marki. Organizuje też specjalny Coffee Tasting, gospodarzem którego będzie Duncan Moir, Prezydent Starbucks EMEA. W spotkaniu wezmą udział Partnerzy z aż 43 rynków – także z Polski.
Rok 2021 jest kamieniem milowym dla Starbucks, który obchodzi właśnie swoją 50. rocznicę. Wydarzeniem rozpoczynającym świętowanie jest jedyny w swoim rodzaju Coffee Tasting, którego gospodarzem będzie sam Duncan Moir, Prezydent EMEA. Coffee Tasting polega na wspólnej degustacji kawy, pozwalającej odkryć jej smak, aromat i historię. Jest to integralna część każdego spotkania Starbucks. Uczestnicy będą wspólnie degustowali, przygotowaną specjalnie z tej okazji, filiżankę wyjątkowej mieszanki Starbucks Anniversary Blend. Zwieńczeniem obchodów złotej rocznicy staną się natomiast słynne mistrzostwa Starbucks, EMEA Barista Championship, które odbędą się w listopadzie.
- Pięćdziesiąta rocznica Starbucks to dla nas niezapomniane wydarzenie. Naszą misją jest inspirować i rozwijać ludzi – w każdej chwili: jeden człowiek, jedna kawa, jedno miejsce. Teraz chcemy jednak spotkać się wszyscy razem, z różnych zakątków Europy i Świata, aby wspólnie upamiętnić ten niezwykły czas i spędzić go tak, jak lubimy najbardziej, czyli przy kubku kawy. Minione lata upłynęły nam w duchu troski o ludzi, planetę oraz pasji do kawy, czyli wartości przyświecających nam od początku. Teraz mamy doskonałą okazję do refleksji, spojrzenia w przyszłość i zastanowienia się, co jeszcze chcemy osiągnąć – mówi Vedran Modrić, Dyrektor Regionalny Starbucks w Polsce. – Z okazji rocznicy w naszej ofercie pojawiła się też niezwykła rocznicowa kawa ziarnista, Starbucks Anniversary Blend, oraz kolekcja kubków, odzwierciedlająca nasze dziedzictwo, misję i wartości. To swego rodzaju podsumowanie i ukłon w stronę Gości oraz miłośników Starbucks.
Historia i wartości na kubku
Miłośnicy marki oraz klienci od tego miesiąca znajdą też w ofercie kawiarni wyjątkową kolekcję butelek i kubków, w designie której ukryte zostały symbole związane z historią i wartościami marki. W ofercie znajdują się: dwie butelki i cztery kubki termiczne, trzy kubki ceramiczne, jeden metalowy i jeden cold cup (przeznaczony do zimnych napojów). Zainteresowani mogą je nabyć w cenie zaczynającej się od 59 zł.
- To dla nas wyjątkowy czas, który chcielibyśmy dzielić z naszymi Gośćmi. Od tego miesiąca w kawiarniach dostępna jest kolekcja kubków, którą wyróżnia symbolika odwołująca się do naszej historii i wartości, np. tygrys, koliber i słoń, oznaczające odpowiednio Sumatrę, Gwatemalę i Kenię, czyli regiony pochodzenia kawy Starbucks. Uważni fani wypatrzą na kubkach także motywy odwołujące się do procesu zbierania kawy – jak koszyk i sadzonki, oraz jej transportu, czyli morskie fale. Ważnymi elementami są również symbole podkreślające troskę o środowisko i odpowiedzialne praktyki, takie jak: las, rośliny i strumienie. Nie zabrakło też oczywiście kultowej syreny – najbardziej związanej ze Starbucks – która symbolizuje gościnność, pewność siebie oraz optymizm, z którym patrzymy w przyszłość – mówi Kasia Pijanowska, Marketing Manager w Starbucks Polska.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.