Komunikaty PR

Technologia RFID w procesie inwentaryzacji

2022-05-11  |  14:50
Biuro prasowe

RFID to technologia umożliwiająca automatyczną i zdalną identyfikację przedmiotów, za pośrednictwem fal radiowych, która znacznie poprawia sprawność operacyjną sklepów, magazynów oraz wspiera komfort klientów. Etykiety przymocowane do przedmiotów, zwane tagami, wysyłają sygnały radiowe, które są odbierane i interpretowane przez czytnik. Zdalna metoda zbierania informacji znacznie przyspiesza proces inwentaryzacji towarów. W zależności od modelu urządzenie jest w stanie odczytać ponad tysiąc znaczników w ciągu jednej sekundy. Następnie informacje, które pozyska, przesyła do bazy danych, gdzie można je wykorzystać zgodnie z potrzebami.

Stosowanie technologii RFID podczas procesu inwentaryzacji gwarantuje, że ewidencja przebiegnie dużo sprawniej i bezbłędnie. Na podstawie wiarygodnych informacji na temat stanu magazynowego w czasie rzeczywistym, możemy precyzyjnie zarządzać sprzedażą, alokować i przesuwać towar zgodnie z zapotrzebowaniem.  

– Technologia RFID stanowi ważny element pozwalający utrzymać optymalny proces zakupowy oraz logistyczny. Tagi stanowiące nieodłączny element RFID, mogą mieć najróżniejszy kształt: od papierowej metki po nitkę wszytą w ubranie. Wdrażając technologię RFID, otrzymujemy kompletną informację o posiadanym towarze oraz środkach trwałych. To niezwykła oszczędność czasu, ale także minimalizowanie ryzyka pomyłki. Dzięki technologii RFID stany sklepowe i magazynowe są pod pełną kontrolą systemu – mówi Paweł TrojanowskiEkspert ds. Energy i Business Development Manager w Sescom S.A.

Inwentaryzacja w obiektach handlowych oraz w magazynach jest niezwykle ważnym i niezbędnym procesem. Bez wsparcia technologii RFID staje się jednak problematyczna za względu na konieczność zaangażowania większej liczby personelu, ryzyko pomyłek oraz długi czas operacyjny.

– Proces inwentaryzacji 30 tysięcy sztuk towaru trwa mniej więcej 10 godzin. Do pracy zaangażowanych powinno być około 10 osób, które inwentaryzację mogą zacząć dopiero po zamknięciu sklepu. Korzystając z technologii RFID, inwentaryzacja zajmie niespełna dwie godziny, przy zaangażowaniu do pracy tylko dwóch osób. Warto zaznaczyć, że w sklepach korzystających z RFID częstotliwość przeprowadzania inwentaryzacji jest dużo większa. Czas inwentaryzacji środków trwałych przy wykorzystaniu technologii RFID można skrócić nawet o 80 procent. Wszystko zależy od powierzchni sklepu i dostępności do np. kas, regałów, klimatyzatorów. W Sescom zapewniamy optymalny dobór sprzętu, wykorzystując kilka rodzajów znaczników o różnych parametrach. W ramach współpracy z klientem odpowiadamy za instalację oraz serwisowanie systemu RFID – dodaje Paweł Trojanowski.

Stosowanie technologii RFID w inwentaryzacji pozwala:

  • zdobyć kompleksową wiedzę o majątku trwałym,
  • zaoszczędzić znaczną liczbę roboczogodzin,
  • sprawnie monitorować i zarządzać wyposażeniem, np. w zakresie przesunięć między placówkami,
  • wykonać ją pracownikowi, który nie posiada wiedzy o rodzaju środków trwałych, ich specyfiki czy lokacji.

 

Ponadto technologia RFID i system SES Matic zapewniają historię lokalizacji danego wyposażenia, która jest niezwykle przydatna w sytuacjach kryzysowych, gdzie niezbędne jest podanie szczegółowych danych na temat wyposażenia w danej lokalizacji. Istotną kwestią jest również możliwość zbudowania bazy danych o wartości i stanie elementów majątku dla celów księgowych, jak i zbudowanie systemu zarządzania zdarzeniami serwisowymi bazującego na identyfikacji w technologii RFID.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Nowoczesne centrum logistyczne Żabki z prestiżową nagrodą! Biuro prasowe
2024-07-05 | 11:00

Nowoczesne centrum logistyczne Żabki z prestiżową nagrodą!

Polskie Towarzystwo Logistyczne już po raz 16. nagrodziło najciekawsze projekty, związane z innowacjami w dziedzinie logistyki, realizowane przez rodzime przedsiębiorstwa. W tym roku
Handel Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN
2024-07-04 | 16:07

Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN

Trzy nowoczesne parki handlowe - Pasaż Kępiński, Pasaż Grodziski oraz Pasaż Golubsko-Dobrzyński (obecnie pod nazwą OTO Park Golub-Dobrzyń) już w pełni w rękach nowego właściciela.
Handel Nowe narzędzie dla produkcji i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych
2024-07-04 | 12:15

Nowe narzędzie dla produkcji i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych

Salesforce wprowadził nowe, oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie Consumer Goods Cloud. Sprawia one, że każdy krok procesu wprowadzania produktów na rynek - od planowania, aż do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.