Technologia RFID w procesie inwentaryzacji
RFID to technologia umożliwiająca automatyczną i zdalną identyfikację przedmiotów, za pośrednictwem fal radiowych, która znacznie poprawia sprawność operacyjną sklepów, magazynów oraz wspiera komfort klientów. Etykiety przymocowane do przedmiotów, zwane tagami, wysyłają sygnały radiowe, które są odbierane i interpretowane przez czytnik. Zdalna metoda zbierania informacji znacznie przyspiesza proces inwentaryzacji towarów. W zależności od modelu urządzenie jest w stanie odczytać ponad tysiąc znaczników w ciągu jednej sekundy. Następnie informacje, które pozyska, przesyła do bazy danych, gdzie można je wykorzystać zgodnie z potrzebami.
Stosowanie technologii RFID podczas procesu inwentaryzacji gwarantuje, że ewidencja przebiegnie dużo sprawniej i bezbłędnie. Na podstawie wiarygodnych informacji na temat stanu magazynowego w czasie rzeczywistym, możemy precyzyjnie zarządzać sprzedażą, alokować i przesuwać towar zgodnie z zapotrzebowaniem.
– Technologia RFID stanowi ważny element pozwalający utrzymać optymalny proces zakupowy oraz logistyczny. Tagi stanowiące nieodłączny element RFID, mogą mieć najróżniejszy kształt: od papierowej metki po nitkę wszytą w ubranie. Wdrażając technologię RFID, otrzymujemy kompletną informację o posiadanym towarze oraz środkach trwałych. To niezwykła oszczędność czasu, ale także minimalizowanie ryzyka pomyłki. Dzięki technologii RFID stany sklepowe i magazynowe są pod pełną kontrolą systemu – mówi Paweł Trojanowski, Ekspert ds. Energy i Business Development Manager w Sescom S.A.
Inwentaryzacja w obiektach handlowych oraz w magazynach jest niezwykle ważnym i niezbędnym procesem. Bez wsparcia technologii RFID staje się jednak problematyczna za względu na konieczność zaangażowania większej liczby personelu, ryzyko pomyłek oraz długi czas operacyjny.
– Proces inwentaryzacji 30 tysięcy sztuk towaru trwa mniej więcej 10 godzin. Do pracy zaangażowanych powinno być około 10 osób, które inwentaryzację mogą zacząć dopiero po zamknięciu sklepu. Korzystając z technologii RFID, inwentaryzacja zajmie niespełna dwie godziny, przy zaangażowaniu do pracy tylko dwóch osób. Warto zaznaczyć, że w sklepach korzystających z RFID częstotliwość przeprowadzania inwentaryzacji jest dużo większa. Czas inwentaryzacji środków trwałych przy wykorzystaniu technologii RFID można skrócić nawet o 80 procent. Wszystko zależy od powierzchni sklepu i dostępności do np. kas, regałów, klimatyzatorów. W Sescom zapewniamy optymalny dobór sprzętu, wykorzystując kilka rodzajów znaczników o różnych parametrach. W ramach współpracy z klientem odpowiadamy za instalację oraz serwisowanie systemu RFID – dodaje Paweł Trojanowski.
Stosowanie technologii RFID w inwentaryzacji pozwala:
- zdobyć kompleksową wiedzę o majątku trwałym,
- zaoszczędzić znaczną liczbę roboczogodzin,
- sprawnie monitorować i zarządzać wyposażeniem, np. w zakresie przesunięć między placówkami,
- wykonać ją pracownikowi, który nie posiada wiedzy o rodzaju środków trwałych, ich specyfiki czy lokacji.
Ponadto technologia RFID i system SES Matic zapewniają historię lokalizacji danego wyposażenia, która jest niezwykle przydatna w sytuacjach kryzysowych, gdzie niezbędne jest podanie szczegółowych danych na temat wyposażenia w danej lokalizacji. Istotną kwestią jest również możliwość zbudowania bazy danych o wartości i stanie elementów majątku dla celów księgowych, jak i zbudowanie systemu zarządzania zdarzeniami serwisowymi bazującego na identyfikacji w technologii RFID.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.