Komunikaty PR

TRWA DOBRA PASSA GALERII KATOWICKIEJ. PODSUMOWANIE ROKU

2020-02-06  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl

Galeria Katowicka, należąca do Employees Provident Fund of Malaysia reprezentowanego przez Savills Investment Management i zarządzana przez APSYS Polska, rok 2019 może zaliczyć do wyjątkowo udanych. Marketing miejsca, pionierskie projekty CSR i realizacja spójnej strategii działań, umocniły wizerunek Galerii na rynku oraz przełożyły się na świetne wyniki biznesowe. To już kolejne 12 miesięcy, które Katowicka zamyka wyraźnym wzrostem liczby odwiedzających i obrotów najemców.

Galeria Katowicka zakończyła 2019 imponującą liczbą odwiedzających - roczny footfall przekroczył 16 mln osób. Średnia zwyżka frekwencji w 2019 vs 2018 wyniosła 4%; były miesiące, gdzie wzrosty odwiedzalności (w porównaniu do adekwatnych miesięcy 2018), były kilkunastoprocentowe – najwyższy wyniósł 13%. Te rezultaty wsparte były również wzrostem sprzedaży – w skali roku to ok. 6%. Osiągnięte wysokie wyniki pokazują, że – pomimo narzuconych przez rynek wyzwań w postaci zwiększenia liczby niehandlowych niedziel, dużej aktywności konkurencji oraz fazy życia rynkowego jako dojrzałe centrum handlowe - Katowicka obrała skuteczną drogę działania.

Zmiany w tenant-mix

W Katowickiej pojawiło się ponad 20 nowych najemców, którzy uzupełnili i uatrakcyjnili jej dotychczasową ofertę. Wzmocniona została głównie reprezentacja branży usługowej, modowej i restauracyjnej. To zarówno duże marki, które śląski debiut miały właśnie w Galerii Katowickiej – np. światowe Monki, Kawiarnia Nakielny, gelateria Ice Dream czy pierwszy restauracyjny Papa Diego, jak i lokalne salony i punkty – bistro Moodro City czy Nipplex. W formule pop-up store zadebiutował tu również wyjątkowy butik, KTW Fashion Week Pop-up Store, będący efektem współpracy dwóch ważnych wydarzeń modowych: trzeciej edycji KTW Fashion Week z Fabryki Porcelany oraz Katowice Fashion Week, odbywającego się w Katowickiej.

Synergia działań przynosi efekt

Dobry wynik Katowickiej to efekt odpowiedniego pozycjonowania, dostosowywania tenant-mix, skutecznych kampanii i programów marketingowych, wspartych szeroko zakrojonymi działaniami z zakresu CSR.

- Taka synergia działań biznesowych i społecznych, współpraca z najemcami, podjęcie nowych aktywności w zakresie marketingu, to składowe sukcesu, owocujące wzrostem przewagi konkurencyjnej. Rok 2019 wyraźnie pokazał, że skuteczna realizacja wyzwań społecznych wzmacnia lojalność klientów, którzy chętnie odwiedzają Katowicką, a to z kolei wpływa na wzrost footfallu i obrotów najemców – podkreśla Joanna Bagińska, Dyrektor Galerii Katowickiej.

Galeria Katowicka zyskała opinię miejsca będącego w centrum życia miasta. Potwierdza to trwająca od wielu lat ścisła kooperacja z miastem i doskonałe relacje z jego mieszkańcami. Z końcem roku Katowicka, wprowadziła również nową, rewolucyjną odsłonę programu lojalnościowego - KatoKartę. Do udziału w projekcie zaprosiła kluczowe miejskie instytucje, dzięki czemu możliwe jest teraz odbieranie biletów, zaproszeń i zniżek na ciekawe imprezy kulturalne, sportowe czy muzyczne.

CSR wzmocnieniem wizerunku

Organizacja istotnych wydarzeń, związanych ze społeczną odpowiedzialnością, jeszcze mocniej wpisała Katowicką w miejskie DNA, utrwaliła także jej wizerunek jako centrum handlowego inicjującego istotne dla otoczenia tematy. Najważniejszy z nich to wieloaspektowy program „Katowicka dla Autyzmu”, obejmujący zarówno przystosowanie obiektu dla osób ze spektrum autyzmu, jak i podnoszenie świadomości oraz wiedzy otoczenia na temat autyzmu. Te pionierskie działania zostały zauważone na arenie międzynarodowej i nagrodzone statuetką Gold Solal Award, a Katowicka stawiana jest jako przykład Centrum realizującego ważną społecznie misję. Także w grudniu ubiegłego roku Galeria przygotowała kolejną akcję CSR, „Pociąg do pomagania”. Klienci mogli pomóc w spełnieniu marzeń dla dzieci z trzech katowickich domów dziecka.

- Wraz z nasyceniem rynku dotychczasowa standardowa oferta centrum handlowego nie wystarcza, aby funkcjonować efektywnie i zyskać społeczne poparcie. Tym bardziej cieszą wyniki osiągnięte przez znajdującą się w naszym portfolio Galerię Katowicką, dotyczące footfallu i obrotów oraz ugruntowanej pozycji na lokalnym rynku. Za sukcesem wdrażanych projektów stoi przede wszystkim trafna diagnoza stale ewoluujących potrzeb lokalnej społeczności, identyfikacja z jej oczekiwaniami oraz zastosowanie skutecznych narzędzi. To dobry kierunek działań na kolejny okres – dodaje Ilona Szafer, Senior Asset Manager Savills Investment Management Sp. z o.o.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Open Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.