Komunikaty PR

TRWA DOBRA PASSA GALERII KATOWICKIEJ. PODSUMOWANIE ROKU

2020-02-06  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl

Galeria Katowicka, należąca do Employees Provident Fund of Malaysia reprezentowanego przez Savills Investment Management i zarządzana przez APSYS Polska, rok 2019 może zaliczyć do wyjątkowo udanych. Marketing miejsca, pionierskie projekty CSR i realizacja spójnej strategii działań, umocniły wizerunek Galerii na rynku oraz przełożyły się na świetne wyniki biznesowe. To już kolejne 12 miesięcy, które Katowicka zamyka wyraźnym wzrostem liczby odwiedzających i obrotów najemców.

Galeria Katowicka zakończyła 2019 imponującą liczbą odwiedzających - roczny footfall przekroczył 16 mln osób. Średnia zwyżka frekwencji w 2019 vs 2018 wyniosła 4%; były miesiące, gdzie wzrosty odwiedzalności (w porównaniu do adekwatnych miesięcy 2018), były kilkunastoprocentowe – najwyższy wyniósł 13%. Te rezultaty wsparte były również wzrostem sprzedaży – w skali roku to ok. 6%. Osiągnięte wysokie wyniki pokazują, że – pomimo narzuconych przez rynek wyzwań w postaci zwiększenia liczby niehandlowych niedziel, dużej aktywności konkurencji oraz fazy życia rynkowego jako dojrzałe centrum handlowe - Katowicka obrała skuteczną drogę działania.

Zmiany w tenant-mix

W Katowickiej pojawiło się ponad 20 nowych najemców, którzy uzupełnili i uatrakcyjnili jej dotychczasową ofertę. Wzmocniona została głównie reprezentacja branży usługowej, modowej i restauracyjnej. To zarówno duże marki, które śląski debiut miały właśnie w Galerii Katowickiej – np. światowe Monki, Kawiarnia Nakielny, gelateria Ice Dream czy pierwszy restauracyjny Papa Diego, jak i lokalne salony i punkty – bistro Moodro City czy Nipplex. W formule pop-up store zadebiutował tu również wyjątkowy butik, KTW Fashion Week Pop-up Store, będący efektem współpracy dwóch ważnych wydarzeń modowych: trzeciej edycji KTW Fashion Week z Fabryki Porcelany oraz Katowice Fashion Week, odbywającego się w Katowickiej.

Synergia działań przynosi efekt

Dobry wynik Katowickiej to efekt odpowiedniego pozycjonowania, dostosowywania tenant-mix, skutecznych kampanii i programów marketingowych, wspartych szeroko zakrojonymi działaniami z zakresu CSR.

- Taka synergia działań biznesowych i społecznych, współpraca z najemcami, podjęcie nowych aktywności w zakresie marketingu, to składowe sukcesu, owocujące wzrostem przewagi konkurencyjnej. Rok 2019 wyraźnie pokazał, że skuteczna realizacja wyzwań społecznych wzmacnia lojalność klientów, którzy chętnie odwiedzają Katowicką, a to z kolei wpływa na wzrost footfallu i obrotów najemców – podkreśla Joanna Bagińska, Dyrektor Galerii Katowickiej.

Galeria Katowicka zyskała opinię miejsca będącego w centrum życia miasta. Potwierdza to trwająca od wielu lat ścisła kooperacja z miastem i doskonałe relacje z jego mieszkańcami. Z końcem roku Katowicka, wprowadziła również nową, rewolucyjną odsłonę programu lojalnościowego - KatoKartę. Do udziału w projekcie zaprosiła kluczowe miejskie instytucje, dzięki czemu możliwe jest teraz odbieranie biletów, zaproszeń i zniżek na ciekawe imprezy kulturalne, sportowe czy muzyczne.

CSR wzmocnieniem wizerunku

Organizacja istotnych wydarzeń, związanych ze społeczną odpowiedzialnością, jeszcze mocniej wpisała Katowicką w miejskie DNA, utrwaliła także jej wizerunek jako centrum handlowego inicjującego istotne dla otoczenia tematy. Najważniejszy z nich to wieloaspektowy program „Katowicka dla Autyzmu”, obejmujący zarówno przystosowanie obiektu dla osób ze spektrum autyzmu, jak i podnoszenie świadomości oraz wiedzy otoczenia na temat autyzmu. Te pionierskie działania zostały zauważone na arenie międzynarodowej i nagrodzone statuetką Gold Solal Award, a Katowicka stawiana jest jako przykład Centrum realizującego ważną społecznie misję. Także w grudniu ubiegłego roku Galeria przygotowała kolejną akcję CSR, „Pociąg do pomagania”. Klienci mogli pomóc w spełnieniu marzeń dla dzieci z trzech katowickich domów dziecka.

- Wraz z nasyceniem rynku dotychczasowa standardowa oferta centrum handlowego nie wystarcza, aby funkcjonować efektywnie i zyskać społeczne poparcie. Tym bardziej cieszą wyniki osiągnięte przez znajdującą się w naszym portfolio Galerię Katowicką, dotyczące footfallu i obrotów oraz ugruntowanej pozycji na lokalnym rynku. Za sukcesem wdrażanych projektów stoi przede wszystkim trafna diagnoza stale ewoluujących potrzeb lokalnej społeczności, identyfikacja z jej oczekiwaniami oraz zastosowanie skutecznych narzędzi. To dobry kierunek działań na kolejny okres – dodaje Ilona Szafer, Senior Asset Manager Savills Investment Management Sp. z o.o.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Open Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny Biuro prasowe
2024-12-03 | 15:30

Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny

Klient dokonując zakupów w internecie, często pozostaje bezbronny. Z badań wynika, że tylko 22% Polaków zna swoje prawa konsumenckie, a 65% nie jest w stanie
Handel Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami
2024-12-03 | 06:00

Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami

Właśnie ukazały się badania IBRIS dotyczące konsumpcji alkoholu i percepcji Polaków na temat produktów alkoholowych. Okazuje się, że „Piwo jest najczęściej
Handel Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
2024-12-02 | 13:38

Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...

Salesforce podał najnowsze dane dotyczące zakupów podczas Black Friday, na podstawie analizy koszyków zakupowych ponad 1,5 miliarda konsumentów. Sprzedaż online wzrosła o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.