Komunikaty PR

TRWA DOBRA PASSA GALERII KATOWICKIEJ. PODSUMOWANIE ROKU

2020-02-06  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl

Galeria Katowicka, należąca do Employees Provident Fund of Malaysia reprezentowanego przez Savills Investment Management i zarządzana przez APSYS Polska, rok 2019 może zaliczyć do wyjątkowo udanych. Marketing miejsca, pionierskie projekty CSR i realizacja spójnej strategii działań, umocniły wizerunek Galerii na rynku oraz przełożyły się na świetne wyniki biznesowe. To już kolejne 12 miesięcy, które Katowicka zamyka wyraźnym wzrostem liczby odwiedzających i obrotów najemców.

Galeria Katowicka zakończyła 2019 imponującą liczbą odwiedzających - roczny footfall przekroczył 16 mln osób. Średnia zwyżka frekwencji w 2019 vs 2018 wyniosła 4%; były miesiące, gdzie wzrosty odwiedzalności (w porównaniu do adekwatnych miesięcy 2018), były kilkunastoprocentowe – najwyższy wyniósł 13%. Te rezultaty wsparte były również wzrostem sprzedaży – w skali roku to ok. 6%. Osiągnięte wysokie wyniki pokazują, że – pomimo narzuconych przez rynek wyzwań w postaci zwiększenia liczby niehandlowych niedziel, dużej aktywności konkurencji oraz fazy życia rynkowego jako dojrzałe centrum handlowe - Katowicka obrała skuteczną drogę działania.

Zmiany w tenant-mix

W Katowickiej pojawiło się ponad 20 nowych najemców, którzy uzupełnili i uatrakcyjnili jej dotychczasową ofertę. Wzmocniona została głównie reprezentacja branży usługowej, modowej i restauracyjnej. To zarówno duże marki, które śląski debiut miały właśnie w Galerii Katowickiej – np. światowe Monki, Kawiarnia Nakielny, gelateria Ice Dream czy pierwszy restauracyjny Papa Diego, jak i lokalne salony i punkty – bistro Moodro City czy Nipplex. W formule pop-up store zadebiutował tu również wyjątkowy butik, KTW Fashion Week Pop-up Store, będący efektem współpracy dwóch ważnych wydarzeń modowych: trzeciej edycji KTW Fashion Week z Fabryki Porcelany oraz Katowice Fashion Week, odbywającego się w Katowickiej.

Synergia działań przynosi efekt

Dobry wynik Katowickiej to efekt odpowiedniego pozycjonowania, dostosowywania tenant-mix, skutecznych kampanii i programów marketingowych, wspartych szeroko zakrojonymi działaniami z zakresu CSR.

- Taka synergia działań biznesowych i społecznych, współpraca z najemcami, podjęcie nowych aktywności w zakresie marketingu, to składowe sukcesu, owocujące wzrostem przewagi konkurencyjnej. Rok 2019 wyraźnie pokazał, że skuteczna realizacja wyzwań społecznych wzmacnia lojalność klientów, którzy chętnie odwiedzają Katowicką, a to z kolei wpływa na wzrost footfallu i obrotów najemców – podkreśla Joanna Bagińska, Dyrektor Galerii Katowickiej.

Galeria Katowicka zyskała opinię miejsca będącego w centrum życia miasta. Potwierdza to trwająca od wielu lat ścisła kooperacja z miastem i doskonałe relacje z jego mieszkańcami. Z końcem roku Katowicka, wprowadziła również nową, rewolucyjną odsłonę programu lojalnościowego - KatoKartę. Do udziału w projekcie zaprosiła kluczowe miejskie instytucje, dzięki czemu możliwe jest teraz odbieranie biletów, zaproszeń i zniżek na ciekawe imprezy kulturalne, sportowe czy muzyczne.

CSR wzmocnieniem wizerunku

Organizacja istotnych wydarzeń, związanych ze społeczną odpowiedzialnością, jeszcze mocniej wpisała Katowicką w miejskie DNA, utrwaliła także jej wizerunek jako centrum handlowego inicjującego istotne dla otoczenia tematy. Najważniejszy z nich to wieloaspektowy program „Katowicka dla Autyzmu”, obejmujący zarówno przystosowanie obiektu dla osób ze spektrum autyzmu, jak i podnoszenie świadomości oraz wiedzy otoczenia na temat autyzmu. Te pionierskie działania zostały zauważone na arenie międzynarodowej i nagrodzone statuetką Gold Solal Award, a Katowicka stawiana jest jako przykład Centrum realizującego ważną społecznie misję. Także w grudniu ubiegłego roku Galeria przygotowała kolejną akcję CSR, „Pociąg do pomagania”. Klienci mogli pomóc w spełnieniu marzeń dla dzieci z trzech katowickich domów dziecka.

- Wraz z nasyceniem rynku dotychczasowa standardowa oferta centrum handlowego nie wystarcza, aby funkcjonować efektywnie i zyskać społeczne poparcie. Tym bardziej cieszą wyniki osiągnięte przez znajdującą się w naszym portfolio Galerię Katowicką, dotyczące footfallu i obrotów oraz ugruntowanej pozycji na lokalnym rynku. Za sukcesem wdrażanych projektów stoi przede wszystkim trafna diagnoza stale ewoluujących potrzeb lokalnej społeczności, identyfikacja z jej oczekiwaniami oraz zastosowanie skutecznych narzędzi. To dobry kierunek działań na kolejny okres – dodaje Ilona Szafer, Senior Asset Manager Savills Investment Management Sp. z o.o.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki Biuro prasowe
2024-05-15 | 08:49

Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki

Gdzie handel opłaca się najbardziej? Wszędzie tam, gdzie są klienci! Niby to znana od lat prawda, jednak tam, gdzie potencjalnych klientów jest najwięcej, najczęściej stawki za
Handel Żabka Jush zaskakuje największą kampanią w swojej historii
2024-05-14 | 14:50

Żabka Jush zaskakuje największą kampanią w swojej historii

Na początku maja ruszyła wielokanałowa kampania „Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush”. Promuje ona uruchomioną 22 kwietnia platformę, w ramach której klienci
Handel Ruszają zgłoszenia do nowej edycji „Lidl Fair Pay”
2024-05-14 | 13:50

Ruszają zgłoszenia do nowej edycji „Lidl Fair Pay”

W skali światowej mężczyźni zarabiają średnio o 20 proc. więcej niż kobiety. W Polsce ta różnica wynosi jeszcze więcej, bo aż 26 proc1. Idea sprawiedliwego wynagrodzenia to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.