Komunikaty PR

Unikatowa wiedza dla branży handlowej podczas Retail Congress

2021-11-16  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania NotkaPR ( 0.07 MB )

Trendy i innowacje w branży handlowej to tematy przewodnie konferencji Retail Congress, która już 23 listopada br. odbędzie się w Centrum EXPO XXI w Warszawie. Grono tegorocznych prelegentów, ekspertów w swoich dziedzinach i osobowości rynku retail, zapewni najwyższy poziom merytoryczny oraz wskaże praktyczne ścieżki do efektywnego rozwijania sklepów i przyciągania klientów.   

Tegoroczny Retail Congress będzie wyjątkowym wydarzeniem, które pozwoli spojrzeć z różnych perspektyw na przyszłość branży handlowej. Doświadczeniem podzielą się liderzy opinii, projektanci, a także innowatorzy, których nowości zmieniają sklepy.

Konferencja stanowi ważny punkt w agendzie Targów RetailShow dla osób decyzyjnych średniego i wysokiego szczebla, które zajmują się planowaniem strategicznym i wdrażaniem rozwiązań optymalizujących procesy w sklepach i całym łańcuchu dostaw. To również właściwe miejsce dla osób odpowiedzialnych za tworzenie przestrzeni handlowych i obsługę kanałów sprzedażowych.

Innowacje, które zmieniają branżę retail

Retail Congress otworzy Michalina Szczepańska, wieloletnia ekspertka branży handlowej, redaktorka wiodących tytułów ekonomicznych i handlowych, która dokona przeglądu ciekawostek z kraju i ze świata.

Pralniomat, robot zaczepiający klientów, dron, wirtualny influencer, a może asystent głosowy? Które z tych rozwiązań przyda się polskim detalistom i do czego? Zachęcę do przyjrzenia się im, by zainspirować się, ale i podjąć świadomą decyzje, czy w tych innowacjach chodzi tylko o szum w internecie, zwiększenie rotacji, a może o jedno i drugie? – zapowiada ekspertka.

Wśród prelekcji, które zachęcą, by sięgnąć po innowacyjne produkty, znajdą się m.in. przykłady rozwiązań samoobsługowych, które przyśpieszają proces finalizacji zakupów, redukują kolejki przed kasami, ale także koszty np. poprzez minimalizację zasobów ludzkich niezbędnych przy standardowych stanowiskach kasowych. Ich potencjał przybliżą Dariusz Gargas, Dyrektor Generalny CEE, Head of Channel Partner Business w firmie CCL TECHNOLOGY i Sebastian Kucharski, Product Manager z firmy KONCEPT-L.

Z kolei Łukasz Lik, Technical & Marketing Manager z firmy HIKVISION POLAND podczas prezentacji pt. ”Commercial display w połączeniu z telewizją przemysłową” odpowie na pytania czy telewizja dozorowa może być narzędziem marketingowym, a sieć ekranów reklamowych elementem systemu bezpieczeństwa. Jak podkreśla ekspert w dobie nowoczesnych technologii zacierają się granice między systemami informatycznymi ustępując miejsca konwergentnym rozwiązaniom dla coraz bardziej wymagających klientów.

Warto wysłuchać wszystkich prelekcji na Retail Congressie, by poznać więcej nowości produktowych, a przede wszystkim wykorzystać tę platformę do nawiązania kontaktów z firmami, które rozwijają je i wprowadzają na rynek.

Te trendy i rozwiązania zaskoczą klienta

Ważną częścią konferencji będzie sesja poświęcona trendom, gdzie eksperci omówią znaczenie świadomości projektowania w duchu customer experience.

W tym roku zespół z pracowni Schwitzke Górski wraz z partnerami z Omnisense i Omnidigital poprowadzi panel pod tytułem: “Klient - Praktyki Zakupowe - Technologia - Trio, które zwiastuje sukces”. Będzie to cenne spojrzenie biura projektowego, studia consultingowo-badawczego oraz hubu technologicznego, które wskaże klucz do sukcesu w projektowaniu przestrzeni sklepowych i usługowych.

Przybliżymy także nasze ostatnie projekty m.in. dla Autoryzowanego Resellera marki Apple Lantre i Banku Pekao, które pod względem wizualnym, jak i technologicznym doskonale wpasowują się w rynkowe trendy. Podkreślimy, jak ważne w projektowaniu przestrzeni jest ustalenie ścieżek klienta, aby wykreować koncept, który wpłynie na zainteresowanie odbiorcy, poczucie zaufania, czy budowę długofalowych relacji – zachęca Katarzyna Konkel.

Ekspertka zwraca uwagę także, że rozwiązania digital są obecnie jednymi z najbardziej pożądanych elementów w projektowanych konceptach. Niemniej jednak wyważenie odpowiednich proporcji na etapie projektowym między automatyzacją, digitalizacją, a bezpośrednim kontaktem z doradcą czy produktem, jest kluczem do sukcesu.

Zawsze największą inspiracją jest klient, a uwzględnienie jego potrzeb dopełnieniem każdego projektu. W obecnych czasach potrzeby te wymagają zastosowania odpowiednich technologii – podkreśla.

Kontynuację tego podejścia będzie można znaleźć w wystąpieniu Kacpra Krzyszczaka, Product Managera z firmy MAGO S.A. pt. „Automatyzacja i samoobsługa - dwa kluczowe słowa dla rozwoju branży retail”. Ekspert opowie w nim o znaczeniu inteligentnych wózków samoobsługowych, autonomicznych sklepach czy systemach wspierających procesy sprzedażowe.

To rozwiązania, które upowszechnią się w branży detalicznej w ciągu kilku najbliższych lat. Nie ulega wątpliwości, że postępująca automatyzacja stanowi przyszłość retailu, zaś bezobsługowy model sprzedaży będzie wkraczał w kolejne sektory i obszary. Nic w tym dziwnego, bowiem obydwa trendy wydatnie przyczyniają się do obniżenia kosztów operacyjnych, bez konieczności rezygnacji z najwyższej jakości doświadczenia konsumenta – mówi Kacper Krzyszczak.

Retail Congress, dzięki obecnym tam prelegentom, stanie się miejscem pełnym inspiracji. Prezentowane innowacje będą wykraczać poza standardy i pozwolą projektować przestrzenie handlowe zgodnie z potrzebami współczesnego klienta. Sklepy przyszłości muszą być zintegrowane we wszystkich punktach, przestrzeniach i czasie, zacierając granicę między zakupami online i offline.

Już dziś warto zaplanować czas, by wziąć udział w konferencji Retail Congress 2022. Pełny program znajduje się na stronie wydarzenia.

Informacje praktyczne

11 edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędzie się 23-24 listopada 2022 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.

Partnerem Strategicznym targów RetailShow 2022 i Retail Congress jest firma HIKVISION POLAND, Sponsorem Diamentowym MAGO, Sponsorami Głównymi KONCEPT-L i SONY, a Sponsorami Retail Congress firmy MANHATTAN ASSOCIATES i SOTI.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.