Komunikaty PR

Unikatowa wiedza dla branży handlowej podczas Retail Congress

2021-11-16  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania NotkaPR ( 0.07 MB )

Trendy i innowacje w branży handlowej to tematy przewodnie konferencji Retail Congress, która już 23 listopada br. odbędzie się w Centrum EXPO XXI w Warszawie. Grono tegorocznych prelegentów, ekspertów w swoich dziedzinach i osobowości rynku retail, zapewni najwyższy poziom merytoryczny oraz wskaże praktyczne ścieżki do efektywnego rozwijania sklepów i przyciągania klientów.   

Tegoroczny Retail Congress będzie wyjątkowym wydarzeniem, które pozwoli spojrzeć z różnych perspektyw na przyszłość branży handlowej. Doświadczeniem podzielą się liderzy opinii, projektanci, a także innowatorzy, których nowości zmieniają sklepy.

Konferencja stanowi ważny punkt w agendzie Targów RetailShow dla osób decyzyjnych średniego i wysokiego szczebla, które zajmują się planowaniem strategicznym i wdrażaniem rozwiązań optymalizujących procesy w sklepach i całym łańcuchu dostaw. To również właściwe miejsce dla osób odpowiedzialnych za tworzenie przestrzeni handlowych i obsługę kanałów sprzedażowych.

Innowacje, które zmieniają branżę retail

Retail Congress otworzy Michalina Szczepańska, wieloletnia ekspertka branży handlowej, redaktorka wiodących tytułów ekonomicznych i handlowych, która dokona przeglądu ciekawostek z kraju i ze świata.

Pralniomat, robot zaczepiający klientów, dron, wirtualny influencer, a może asystent głosowy? Które z tych rozwiązań przyda się polskim detalistom i do czego? Zachęcę do przyjrzenia się im, by zainspirować się, ale i podjąć świadomą decyzje, czy w tych innowacjach chodzi tylko o szum w internecie, zwiększenie rotacji, a może o jedno i drugie? – zapowiada ekspertka.

Wśród prelekcji, które zachęcą, by sięgnąć po innowacyjne produkty, znajdą się m.in. przykłady rozwiązań samoobsługowych, które przyśpieszają proces finalizacji zakupów, redukują kolejki przed kasami, ale także koszty np. poprzez minimalizację zasobów ludzkich niezbędnych przy standardowych stanowiskach kasowych. Ich potencjał przybliżą Dariusz Gargas, Dyrektor Generalny CEE, Head of Channel Partner Business w firmie CCL TECHNOLOGY i Sebastian Kucharski, Product Manager z firmy KONCEPT-L.

Z kolei Łukasz Lik, Technical & Marketing Manager z firmy HIKVISION POLAND podczas prezentacji pt. ”Commercial display w połączeniu z telewizją przemysłową” odpowie na pytania czy telewizja dozorowa może być narzędziem marketingowym, a sieć ekranów reklamowych elementem systemu bezpieczeństwa. Jak podkreśla ekspert w dobie nowoczesnych technologii zacierają się granice między systemami informatycznymi ustępując miejsca konwergentnym rozwiązaniom dla coraz bardziej wymagających klientów.

Warto wysłuchać wszystkich prelekcji na Retail Congressie, by poznać więcej nowości produktowych, a przede wszystkim wykorzystać tę platformę do nawiązania kontaktów z firmami, które rozwijają je i wprowadzają na rynek.

Te trendy i rozwiązania zaskoczą klienta

Ważną częścią konferencji będzie sesja poświęcona trendom, gdzie eksperci omówią znaczenie świadomości projektowania w duchu customer experience.

W tym roku zespół z pracowni Schwitzke Górski wraz z partnerami z Omnisense i Omnidigital poprowadzi panel pod tytułem: “Klient - Praktyki Zakupowe - Technologia - Trio, które zwiastuje sukces”. Będzie to cenne spojrzenie biura projektowego, studia consultingowo-badawczego oraz hubu technologicznego, które wskaże klucz do sukcesu w projektowaniu przestrzeni sklepowych i usługowych.

Przybliżymy także nasze ostatnie projekty m.in. dla Autoryzowanego Resellera marki Apple Lantre i Banku Pekao, które pod względem wizualnym, jak i technologicznym doskonale wpasowują się w rynkowe trendy. Podkreślimy, jak ważne w projektowaniu przestrzeni jest ustalenie ścieżek klienta, aby wykreować koncept, który wpłynie na zainteresowanie odbiorcy, poczucie zaufania, czy budowę długofalowych relacji – zachęca Katarzyna Konkel.

Ekspertka zwraca uwagę także, że rozwiązania digital są obecnie jednymi z najbardziej pożądanych elementów w projektowanych konceptach. Niemniej jednak wyważenie odpowiednich proporcji na etapie projektowym między automatyzacją, digitalizacją, a bezpośrednim kontaktem z doradcą czy produktem, jest kluczem do sukcesu.

Zawsze największą inspiracją jest klient, a uwzględnienie jego potrzeb dopełnieniem każdego projektu. W obecnych czasach potrzeby te wymagają zastosowania odpowiednich technologii – podkreśla.

Kontynuację tego podejścia będzie można znaleźć w wystąpieniu Kacpra Krzyszczaka, Product Managera z firmy MAGO S.A. pt. „Automatyzacja i samoobsługa - dwa kluczowe słowa dla rozwoju branży retail”. Ekspert opowie w nim o znaczeniu inteligentnych wózków samoobsługowych, autonomicznych sklepach czy systemach wspierających procesy sprzedażowe.

To rozwiązania, które upowszechnią się w branży detalicznej w ciągu kilku najbliższych lat. Nie ulega wątpliwości, że postępująca automatyzacja stanowi przyszłość retailu, zaś bezobsługowy model sprzedaży będzie wkraczał w kolejne sektory i obszary. Nic w tym dziwnego, bowiem obydwa trendy wydatnie przyczyniają się do obniżenia kosztów operacyjnych, bez konieczności rezygnacji z najwyższej jakości doświadczenia konsumenta – mówi Kacper Krzyszczak.

Retail Congress, dzięki obecnym tam prelegentom, stanie się miejscem pełnym inspiracji. Prezentowane innowacje będą wykraczać poza standardy i pozwolą projektować przestrzenie handlowe zgodnie z potrzebami współczesnego klienta. Sklepy przyszłości muszą być zintegrowane we wszystkich punktach, przestrzeniach i czasie, zacierając granicę między zakupami online i offline.

Już dziś warto zaplanować czas, by wziąć udział w konferencji Retail Congress 2022. Pełny program znajduje się na stronie wydarzenia.

Informacje praktyczne

11 edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędzie się 23-24 listopada 2022 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.

Partnerem Strategicznym targów RetailShow 2022 i Retail Congress jest firma HIKVISION POLAND, Sponsorem Diamentowym MAGO, Sponsorami Głównymi KONCEPT-L i SONY, a Sponsorami Retail Congress firmy MANHATTAN ASSOCIATES i SOTI.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.