Komunikaty PR

W pandemii rośnie sprzedaż płyt gazowych bez płomieni

2021-04-27  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut

ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl

Branży AGD udało się uniknąć kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa. Polacy zamknięci w domach zauważyli wszelkie braki lub niefunkcjonalności w wyposażeniu - i postanowili to zmienić. Dzięki temu wiele firm produkujących sprzęty gospodarstwa domowego odnotowało w 2020 roku wzrosty w sprzedaży swoich rozwiązań. Jednym z nich była firma SOLGAZ, polski producent innowacyjnych płyt gazowych bez płomieni.

Pandemia odbiła swoje piętno na wielu branżach - nie tylko ze względu na początkowe utrudnienia w funkcjonowaniu zakładów pracy, obostrzenia i nakazy państwowe. Producentów sprzętu AGD niewątpliwie dotknęło czasowe zamknięcie sklepów stacjonarnych, stanowiących główny kanał sprzedaży. W krótkim okresie w to miejsce pojawiła się efektywna sprzedaż online.

Mimo tego, niektóre przedsiębiorstwa w czasie trwania pandemii cieszyły się stabilnym i rosnącym zainteresowaniem klientów. Mowa tutaj o firmie SOLGAZ, polskim producencie sprzętu AGD z 18-letnim doświadczeniem, specjalizującym się w wytwarzaniu produktów wyjątkowych w skali rynku – opatentowanych płyt gazowych opartych na technologii gaz-pod-szkłem. O powodach uzyskanych wzrostów w trudnym dla wielu przedsiębiorstw czasie opowiada Ireneusz Bartnikowski, Prezes firmy SOLGAZ.

Nowa rzeczywistość

Ostatni rok był czasem nie zawsze pełnym optymizmu dla wielu Polaków. Przymusowa izolacja, dystans społeczny oraz przeniesienie pracy z biura do domu sprawiły, że zupełnie inaczej podeszliśmy do podejmowania decyzji zakupowych, wstrzymując niektóre planowane inwestycje, a zajmując się tym, co dzieje się bezpośrednio wokół nas. Długotrwałe zamknięcie w domach pokazało wiele niedociągnięć naszych mieszkań, których wnętrza dotychczas wydawały się być wystarczające, a wymuszona zmiana stylu życia wpłynęła na pojawienie się zupełnie nowych potrzeb.

- Wybuch pandemii i zamknięcie w domach było motorem napędowym do przeprowadzenia wielu mniejszych i większych remontów w naszych domach. Wynikły one z tego, że dotychczasowa funkcjonalność, której wymagaliśmy od domowej przestrzeni przestała być dla wielu z nas wystarczająca. Odczuliśmy potrzebę ulepszenia i upiększenia wnętrz. Duży wpływ na chęć zmian w przestrzeni kuchennej, czyli na przykład wymianę sprzętu AGD, miało wstrzymanie pracy lokali gastronomicznych, z których usług chętnie korzysta gro Polaków. Wielu z nas odkryło też podczas lockdownu nowe pasje i umiejętności kulinarne, które wymagały unowocześnienia kuchni - mówi Ireneusz Bartnikowski, Prezes firmy SOLGAZ.

Podczas czasowego zamykania sklepów, nabywcy rozpoczęli poszukiwanie rozwiązań AGD w Internecie. Sprzedaż online w trakcie pandemii stała się motorem napędowym dla wielu firm, w tym także SOLGAZ.

W stronę gazu

Jednym z najpopularniejszych rozwiązań, które przez lata królowało w polskich kuchniach są kuchenki gazowe. Niski koszt gotowania na gazie nie zawsze rekompensował wady tego typu sprzętu - trudności w czyszczeniu wystających palników, do których trudno jest się dostać oraz generowanie dużej ilości tłuszczu, który osadza się nie tylko na samej płycie kuchennej, ale także na piekarniku, blacie, garnkach czy ścianach, a także zwiększone prawdopodobieństwo poparzenia lub podpalenia leżącej w bliskiej odległości ścierki. Stąd w trakcie pandemii zwolennicy gotowania na gazie chętnie zamieniali tradycyjne rozwiązania na nowoczesne płyty w technologii gaz-pod-szkłem. Ceramiczne płyty bez wystających rusztów są proste w utrzymaniu czystości, a dodatkowo płyta gazowa zużywa do 50% mniej gazu niż tradycyjna kuchenka gazowa. Te wszystkie zalety – w połączeniu z cenami gazu, które – w przeciwieństwie do prądu - nie są obarczone dużymi podwyżkami sprawiły, że sprzedaż płyt gazowych bez płomieni nawet podczas panującej pandemii gwałtownie wzrosła.

Produkty pierwszej potrzeby

Wyposażenie kuchni ma wpływ na jakość i komfort życia. Polacy coraz świadomiej podchodzą do zakupu sprzętów AGD, które oferują więcej niż podstawowa funkcjonalność wynikająca z przeznaczenia danych rozwiązań. Poszukujemy produktów, które ułatwią codzienne czynności, a także zagwarantują wysoką estetykę wykończenia.

- Rozwiązania SOLGAZ wytwarzane są w nowoczesnej fabryce w Świdnicy. W 2019 roku zakończyliśmy naszą dużą inwestycję, dzięki której podwoiliśmy powierzchnię produkcyjną, co wpłynęło na komfort pracy podczas tworzenia nowych rozwiązań. Wybuch pandemii zbiegł się w czasie z premierą naszych nowych płyt gazowych Innova, które wyposażone zostały w wyjątkowe i niespotykane dotychczas rozwiązania. Innowacja jest dla nas kluczowa w przypadku prac projektowych, ponieważ staramy się dostarczać klientom rozwiązania spełniające najśmielsze wymagania, a nasze płyty gazowe bez płomieni cieszą się rosnącą popularnością wśród osób wyposażających kuchnie. Właśnie te aspekty sprawiły, że w środku panującej pandemii odnotowaliśmy wzrost sprzedaży – dodaje prezes SOLGAZ.

Firma SOLGAZ to stosunkowo młody, polski gracz na rynku AGD, który od 18 lat dostarcza innowacyjne i dopracowane sprzęty. Nacisk kładziony na rozwój technologii zaowocował stworzeniem wyjątkowego w skali światowej rozwiązania, którym są płyty gazowe bez płomieni. Tym samym możliwe stało się korzystanie z rozwiązań opartych na najtańszym paliwie – czyli gazie – z możliwością zapewnienia funkcjonalności, które dają płyty elektryczne lub indukcyjne. Pomysł firmy SOLGAZ został pozytywnie przyjęty przez wielu konsumentów, którzy chcą nadal korzystać w swojej kuchni z gazu, lecz stawiają na nowoczesność i bezpieczeństwo – niezależnie od aktualnych warunków epidemicznych. Poza płytami bez płomieni, które są osią sprzedaży SOLGAZ, w ofercie znajdują się także okapy, piekarniki i akcesoria, dzięki którym możliwe jest pełne wyposażenie kuchni w sprzęt AGD.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: GutPR Hanna Gehrke - Gut
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.