W pandemii rośnie sprzedaż płyt gazowych bez płomieni

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut
ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl
Branży AGD udało się uniknąć kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa. Polacy zamknięci w domach zauważyli wszelkie braki lub niefunkcjonalności w wyposażeniu - i postanowili to zmienić. Dzięki temu wiele firm produkujących sprzęty gospodarstwa domowego odnotowało w 2020 roku wzrosty w sprzedaży swoich rozwiązań. Jednym z nich była firma SOLGAZ, polski producent innowacyjnych płyt gazowych bez płomieni.
Pandemia odbiła swoje piętno na wielu branżach - nie tylko ze względu na początkowe utrudnienia w funkcjonowaniu zakładów pracy, obostrzenia i nakazy państwowe. Producentów sprzętu AGD niewątpliwie dotknęło czasowe zamknięcie sklepów stacjonarnych, stanowiących główny kanał sprzedaży. W krótkim okresie w to miejsce pojawiła się efektywna sprzedaż online.
Mimo tego, niektóre przedsiębiorstwa w czasie trwania pandemii cieszyły się stabilnym i rosnącym zainteresowaniem klientów. Mowa tutaj o firmie SOLGAZ, polskim producencie sprzętu AGD z 18-letnim doświadczeniem, specjalizującym się w wytwarzaniu produktów wyjątkowych w skali rynku – opatentowanych płyt gazowych opartych na technologii gaz-pod-szkłem. O powodach uzyskanych wzrostów w trudnym dla wielu przedsiębiorstw czasie opowiada Ireneusz Bartnikowski, Prezes firmy SOLGAZ.
Nowa rzeczywistość
Ostatni rok był czasem nie zawsze pełnym optymizmu dla wielu Polaków. Przymusowa izolacja, dystans społeczny oraz przeniesienie pracy z biura do domu sprawiły, że zupełnie inaczej podeszliśmy do podejmowania decyzji zakupowych, wstrzymując niektóre planowane inwestycje, a zajmując się tym, co dzieje się bezpośrednio wokół nas. Długotrwałe zamknięcie w domach pokazało wiele niedociągnięć naszych mieszkań, których wnętrza dotychczas wydawały się być wystarczające, a wymuszona zmiana stylu życia wpłynęła na pojawienie się zupełnie nowych potrzeb.
- Wybuch pandemii i zamknięcie w domach było motorem napędowym do przeprowadzenia wielu mniejszych i większych remontów w naszych domach. Wynikły one z tego, że dotychczasowa funkcjonalność, której wymagaliśmy od domowej przestrzeni przestała być dla wielu z nas wystarczająca. Odczuliśmy potrzebę ulepszenia i upiększenia wnętrz. Duży wpływ na chęć zmian w przestrzeni kuchennej, czyli na przykład wymianę sprzętu AGD, miało wstrzymanie pracy lokali gastronomicznych, z których usług chętnie korzysta gro Polaków. Wielu z nas odkryło też podczas lockdownu nowe pasje i umiejętności kulinarne, które wymagały unowocześnienia kuchni - mówi Ireneusz Bartnikowski, Prezes firmy SOLGAZ.
Podczas czasowego zamykania sklepów, nabywcy rozpoczęli poszukiwanie rozwiązań AGD w Internecie. Sprzedaż online w trakcie pandemii stała się motorem napędowym dla wielu firm, w tym także SOLGAZ.
W stronę gazu
Jednym z najpopularniejszych rozwiązań, które przez lata królowało w polskich kuchniach są kuchenki gazowe. Niski koszt gotowania na gazie nie zawsze rekompensował wady tego typu sprzętu - trudności w czyszczeniu wystających palników, do których trudno jest się dostać oraz generowanie dużej ilości tłuszczu, który osadza się nie tylko na samej płycie kuchennej, ale także na piekarniku, blacie, garnkach czy ścianach, a także zwiększone prawdopodobieństwo poparzenia lub podpalenia leżącej w bliskiej odległości ścierki. Stąd w trakcie pandemii zwolennicy gotowania na gazie chętnie zamieniali tradycyjne rozwiązania na nowoczesne płyty w technologii gaz-pod-szkłem. Ceramiczne płyty bez wystających rusztów są proste w utrzymaniu czystości, a dodatkowo płyta gazowa zużywa do 50% mniej gazu niż tradycyjna kuchenka gazowa. Te wszystkie zalety – w połączeniu z cenami gazu, które – w przeciwieństwie do prądu - nie są obarczone dużymi podwyżkami sprawiły, że sprzedaż płyt gazowych bez płomieni nawet podczas panującej pandemii gwałtownie wzrosła.
Produkty pierwszej potrzeby
Wyposażenie kuchni ma wpływ na jakość i komfort życia. Polacy coraz świadomiej podchodzą do zakupu sprzętów AGD, które oferują więcej niż podstawowa funkcjonalność wynikająca z przeznaczenia danych rozwiązań. Poszukujemy produktów, które ułatwią codzienne czynności, a także zagwarantują wysoką estetykę wykończenia.
- Rozwiązania SOLGAZ wytwarzane są w nowoczesnej fabryce w Świdnicy. W 2019 roku zakończyliśmy naszą dużą inwestycję, dzięki której podwoiliśmy powierzchnię produkcyjną, co wpłynęło na komfort pracy podczas tworzenia nowych rozwiązań. Wybuch pandemii zbiegł się w czasie z premierą naszych nowych płyt gazowych Innova, które wyposażone zostały w wyjątkowe i niespotykane dotychczas rozwiązania. Innowacja jest dla nas kluczowa w przypadku prac projektowych, ponieważ staramy się dostarczać klientom rozwiązania spełniające najśmielsze wymagania, a nasze płyty gazowe bez płomieni cieszą się rosnącą popularnością wśród osób wyposażających kuchnie. Właśnie te aspekty sprawiły, że w środku panującej pandemii odnotowaliśmy wzrost sprzedaży – dodaje prezes SOLGAZ.
Firma SOLGAZ to stosunkowo młody, polski gracz na rynku AGD, który od 18 lat dostarcza innowacyjne i dopracowane sprzęty. Nacisk kładziony na rozwój technologii zaowocował stworzeniem wyjątkowego w skali światowej rozwiązania, którym są płyty gazowe bez płomieni. Tym samym możliwe stało się korzystanie z rozwiązań opartych na najtańszym paliwie – czyli gazie – z możliwością zapewnienia funkcjonalności, które dają płyty elektryczne lub indukcyjne. Pomysł firmy SOLGAZ został pozytywnie przyjęty przez wielu konsumentów, którzy chcą nadal korzystać w swojej kuchni z gazu, lecz stawiają na nowoczesność i bezpieczeństwo – niezależnie od aktualnych warunków epidemicznych. Poza płytami bez płomieni, które są osią sprzedaży SOLGAZ, w ofercie znajdują się także okapy, piekarniki i akcesoria, dzięki którym możliwe jest pełne wyposażenie kuchni w sprzęt AGD.

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.