Więcej słodyczy z Ameryki i Azji na stacjach paliw

Na koniec 2019 roku spółka rozpoczęła współpracę z kolejną siecią stacji paliw, należącą do jednego z polskich koncernów naftowych. Zarząd deklaruje dalszą ekspansję w tym kierunku.
W ramach dywersyfikacji sprzedaży spółka podjęła działania zmierzające w kierunku ulokowania swoich produktów na kolejnych sieciach stacji paliw. International Brands Trading ze swoimi produktami, m.in. batonami Reese’s i żelkami Jelly Belly obecne jest także na takich stacjach jak LOTOS, Petrodom, Lukoil czy Statoil.
Obecnie bezpośrednia dystrybucja słodyczy przez IBT odbywa się na stacje Petrodom. Pośrednio zaś, przy udziale subdystrybutora, produkty importowane przez spółkę trafiają
na stacje franczyzowe LOTOS oraz Lukoil i Statoil.
„Jest to ogromny rynek dla producentów różnych marek FMCG również ze względu na to,
iż stacji benzynowych nie obejmuje zakaz handlu w niedziele i święta. Świadczyć może o tym fakt, że w największych sieciowych stacjach paliw od jakiegoś czasu obecni są już przedstawiciele dużych sieci marketów. Stąd też nasze plany na pogłębianie naszej obecności właśnie na tym rynku.”– mówi Markus Knopf, Prezes Zarządu International Brands Trading.
Spółka International Brands Trading sprowadza nietypowe słodycze z rynków azjatyckiego
i amerykańskiego. Na wstępnym etapie firma robi rekonesans na danym rynku i wyszukuje najatrakcyjniejsze rodzaje słodyczy i ich smaki. Po zakupie ich od lokalnych producentów
są one eksportowane drogą morską do magazynów w Polsce, Niemczech i Malezji, gdzie zostają etykietowane i przygotowywane do sprzedaży.
„Dystrybucja i subdystrybucja na stacje paliw to dla nas to perspektywiczny kanał. Obecnie stanowi to 5% naszego biznesu. Jest to także sposób na dywersyfikację kierunków sprzedaży. Kolejne przedsięwzięcia pozwalają nam na utrzymanie stałego wzrostu. Przypomnę, iż spółka odnotowała w 2019 roku wzrost obrotu o 30%.” - dodaje Markus Knopf.
_________________________________________________________________________
International Brands Trading jest jednym z największych w Polsce dystrybutorów światowych marek słodyczy
i słonych przekąsek z kontynentów azjatyckiego i Ameryki Północnej. Prowadzona przez polsko niemiecki Zarząd firma prężnie się rozwija na rynku polskim i zagranicznym. Centra dystrybucyjne i magazyny spółki znajdują się
w Polsce, Niemczech i Malezji. Spółka współpracuje z dużymi sieciami supermarketów oraz największymi sieciami sklepów spożywczych w Polsce.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.