Wroclavia z pomocą dla personelu medycznego
Wroclavia należy do grupy Unibail-Rodmaco-Westfield, która działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu zawsze traktowała priorytetowo. – W czasie epidemii nie może być inaczej – podkreśla Małgorzata Woźniak, dyrektor Wroclavii. – Jesteśmy zainteresowani naszymi sąsiadami i uważnie słuchamy próśb o wsparcie lokalnych inicjatyw. Widząc, jak wielkim poświęceniem każdego dnia wykazują się pracownicy placówek medycznych, naszą pomoc skierowaliśmy właśnie do nich.
Dyrekcja Wroclavii zdecydowała m.in. o włączeniu się w akcję #NaRatunekRatownikom i przekazała prowiant dla ratowników medycznych z Kliniki Anestezjologii i Intensywnej Terapii w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym przy ul. Borowskiej. Produkty spożywcze o długim terminie ważności zabezpieczają personel na wypadek sytuacji, w której placówka zostałaby objęta kwarantanną. Tak stało się do tej pory we Wroclawiu m.in. na oddziale onkologicznym w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym przy ul. Kamieńskiego.
Wroclavia przekazała również darowiznę na rzecz akcji, w ramach której powstają przyłbice ochronne dla pracowników służb medycznych (https://zrzutka.pl/folia). Wykorzystywana do tego jest technika druku 3D. Do tej pory organizatorzy akcji przekazali do dolnośląskich szpitali prawie 3,5 tysiąca przyłbic. Blisko tysiąc kolejnych powstanie dzięki wsparciu udzielonemu przez Wroclavię. Środki ochrony trafią do lekarzy i ratowników szybko, bo produkcja jednej przyłbicy trwa kilkanaście sekund. W efekcie akcji przyłbicę otrzyma nawet co 3 pracownik służby zdrowia na Dolnym Śląsku.
– Pandemia to czas, w którym należy się zjednoczyć i działać razem, aby pokonać kryzys. W czasie, który jest trudny pod wieloma względami, potrzebę zrobienia „czegoś dobrego” traktujemy jako obowiązek – podsumowuje Małgorzata Woźniak.
Grupa Unibail-Rodmaco-Westfield działania wspierające służby medyczne i inicjatywy lokalne w dobie epidemii traktuje jako oczywisty obowiązek. Oprócz Wroclavii, tego rodzaju aktywność podjęły inne centra handlowe należące do grupy URW Polsce, które działają w Warszawie. Westfield Arkadia pomaga rodzinom zmagającym się z problemami finansowymi, dostarczając im podstawowe produkty spożywcze, wspiera też zakup artykułów ochronnych dla szpitala zakaźnego na Woli. Podobne działania podjęła Galeria Mokotów, która wspiera szpital MSWiA oraz CH Ursynów pomagające Instytutowi Onkologii. Galeria Wileńska zaangażowała się w pomoc osobom samotnym i seniorom, wspierając inicjatywę dostarczania im posiłków z praskich restauracji.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.