#Wybieram590 – razem dla Polski!
AKM multiAN PR
Godebskiego 20
05-820 Piastów
artur.niewrzedowski|multian.pl| |artur.niewrzedowski|multian.pl
509433874
www.multian.pl
Od ponad kwartału świat mierzy się z globalnymi zagrożeniami zdrowotnymi, społecznymi i gospodarczymi wywołanymi pandemią Covid-19. Koronawirus odciska piętno na życiu nas wszystkich, dlatego już teraz każdy, zarówno konsument jak i przedsiębiorca, podejmując codzienne decyzje – wybierając produkty, surowce, komponenty czy usługi pochodzące od polskich firm oraz wytworzone w Polsce może spowodować, że w polskiej gospodarce pozostaną miliardy złotych, potrzebne na naszą przyszłość po koronawirusie.
Z analizy przygotowanej przez firmę audytorsko-doradczą Grant Thornton dla inicjatywy #Wybieram590 wynika, że każdy z Polaków w obliczu globalnej recesji może każdego dnia wspierać rodzimą gospodarkę. Przy zakupie produktu lub usługi wytworzonych w Polsce przez firmę z polskim kapitałem, aż 79 groszy z każdego wydanego 1 złotego pozostaje w Polsce. W przypadku zakupu produktów importowanych od zagranicznych firm to tylko 25 groszy. Zmiana zachowań konsumenckich o 10 proc. w kierunku polskich produktów i usług sprawiłaby, że w polskiej gospodarce pozostawałoby rocznie dodatkowe około 66 mld zł , co stanowi ponad 30 proc. wartości obecnej Tarczy Antykryzysowej realizowanej przez rząd.
Artur Niewrzędowski, z inicjatywy #Wybieram590 przypomina, że także od indywidualnej, codziennej decyzji każdego konsumenta zależy ile w Polsce jest pieniędzy, które wspierają funkcjonowanie m.in. służby zdrowia, czy edukacji. Dzięki środkom pochodzącym z podatków od kupowanych produktów i usług państwo ma możliwości wspierania potrzebujących i zapewniania nam stabilnej przyszłości. Budżet zyskuje najwięcej, gdy kupujemy produkty i usługi rodzime. - Nie ma wątpliwości, że stoimy przed największymi wyzwaniami od czasów zmian ustrojowych. Wówczas wygraliśmy dzięki Solidarności i dzisiaj planując przyszłość także powinniśmy postawić na patriotyzm oraz wzajemną solidarność. Po medycznym pokonaniu Covid-19, nadejdzie czas odbudowy społecznej i ekonomicznej. Nie sposób oszacować kosztów przyszłych działań, ale już dziś, podczas codziennych decyzji zakupowych i inwestycyjnych każdy z nas ma wpływ na to, jak szybko, jako społeczeństwo odzyskamy stabilizację i będziemy rozwijać się – dodaje Artur Niewrzędowski.
Robiąc codzienne zakupy możemy wspierać siebie nawzajem poprzez świadome decyzje i identyfikację źródła pochodzenia produktu. Nie musimy wydawać więcej bowiem wystarczy, że zaczniemy identyfikować pochodzenie produktu. Wybierając produkty, których kod kreskowy zaczyna się od cyfr 590, możemy w większości przypadków być pewni, że są to towary wyprodukowane w Polsce lub związane z naszym rynkiem. Chcąc mieć pełną gwarancję polskiego pochodzenia towaru, warto dodatkowo sprawdzić dane firmy i miejsce jego produkcji. Tylko wtedy zyskamy pewność, że jest to w pełni krajowy produkt, a wydane na jego zakup środki zwiększają potencjał inwestycyjny firm i sektora publicznego na finansowanie rozwoju gospodarczego.
Tyle zostaje w Polsce z każdego 1 zł wydanego na produkt i usługi od:
• polskiej firmy produkującej w Polsce – 79 gr
• zagranicznej firmy produkującej w Polsce – 62 gr
• polskiej firmy produkującej za granicą – 56 gr
• zagranicznej firmy produkującej za granicą – 25 gr
Wielu managerów i właścicieli firm na całym świecie znalazło się w sytuacji, której nie przewidywał żaden ze scenariuszy zarządzania kryzysowego. Globalna skala pandemii Covid-19 zaskoczyła wszystkich. Tempo jej rozprzestrzeniania się zachwiało globalnymi relacjami firm. Ograniczenia w przemieszaniu się i w transporcie nierzadko doprowadziły do zerwania łańcuchów dostaw, toteż wielu kooperantów nie jest wstanie dalej funkcjonować, gdyż ich partnerzy są na drugim końcu świata.
- W czasach pandemii państwa narodowe dużo lepiej radzą sobie z obecnym kryzysem, niż organizacje międzynarodowe. Dotyczy to także firm, gdyż te które kooperują i współpracują z lokalnymi, bliskimi miejsca ich działalności, dostawcami są w stanie szybciej i efektywniej zareagować na zmieniające się okoliczności – podkreśla Artur Niewrzędowski.
#Wybieram590 to niezależna, ogólnopolska inicjatywa mająca na celu promowanie zachowań konsumenckich i biznesowych poprzez edukację i integrację działań wokół idei patriotyzmu gospodarczego i wyrabianie nawyku dentyfikacji źródła pochodzenia kooperanta, surowców, usługi i produktów.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.