Zapasy zawsze pod ręką
Od początku pandemii obserwujemy jej wpływ na decyzje zakupowe milionów Polaków. Niektóre trendy towarzyszą nam tylko przez chwilę i są związane np. z sezonowością produktów, inne wciąż wpływają na nasze codzienne nawyki. Rzadziej wybieramy się do sklepów, przez co do naszego koszyka częściej trafiają produkty w większych opakowaniach, dzięki którym możemy dłużej cieszyć się ulubionymi smakami.
Jeszcze przed rokiem Polacy, jako konsumenci, dosłownie bili rekordy w codziennym odwiedzaniu placówek handlowych. Drobne zakupy lub kawa rano przed pracą, szybkie wyjścia w ciągu dnia do zlokalizowanych np. obok biura niewielkich delikatesów w poszukiwaniu przekąsek na lunch i wreszcie postój na zakupy w większym dyskoncie w drodze powrotnej do domu sprawiały, że przeciętny polski konsument nawet kilka razy dziennie odwiedzał różne sklepy spożywcze.
Pandemia i idące za nią obostrzenia tj. przejście na tryb pracy zdalnej, czy zamknięcie szkół i uczelni wyższych zmieniły liczbę wizyt w sklepach, a co za tym idzie co i jak kupujemy. Przez ostatni rok obserwowaliśmy różnorodne trendy. Według najnowszych, lutowych, badań jednym z trendów, który pozostał z nami „na dłużej” są zakupy na zapas. Już prawie połowa z nas (46 proc.) kupuje więcej niż jest w stanie zużyć na bieżąco. Co ciekawe wynik ten jest wyższy aż o 5 punktów procentowych niż miesiąc temu i jednocześnie jest najwyższym w Europie[1]. – Wśród produktów, które lubimy mieć zawsze w domu, istotne miejsce zajmują drobne przekąski i słodycze, po które Polacy chętnie sięgają spędzając czas np. przy wspólnym oglądaniu filmów, czy zabawach angażujących całe rodziny – komentuje Michał Bonecki, Dyrektor Marketingu Perfetti Van Melle Polska. Słodycze to dla wielu z nas również najlepsze antidotum na gorszy humor oraz szybki sposób na miłą przerwę np. w czasie nauki i pracy zdalnej. – W naszej ofercie „na zapas” posiadamy m.in. klasyczne cukierki do żucia Mentos dostępne w rolkach w trzypaku, a także dużych torebkach MegaPack, idealnych do dzielenia się z najbliższymi w domu – dodaje Bonecki.
Ulubione słodycze, podobnie jak większość produktów spożywczych, Polacy najchętniej kupują w sklepach stacjonarnych, które darzą największym zaufaniem. Kupowanie jedzenia online deklaruje zaledwie 7 proc. badanych[2]. – Chcąc dotrzeć z ofertą do klientów ważna będzie więc odpowiednia ekspozycja produktów nie tylko w dedykowanych działach, ale także w strefach sklepowych najczęściej odwiedzanych przez konsumentów robiących większe zakupy na zapas – podsumowuje Bonecki.
[1] , 2 https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/prawie-polowa-polakow-kupuje-na-zapas.html?cq_ck=1611920925002

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.