Komunikaty PR

Zrównoważony rozwój w każdym domu z Colgate-Palmolive

2021-07-13  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Weber Shandwick
Weber Shandwick

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
ooo|webershandwick.pl| |ooo|webershandwick.pl
600000000
webershandwick.com

Od stworzenia pierwszej w swoim rodzaju tubki na pastę do zębów nadającej się całkowicie do recyklingu, po inicjatywy w zakresie idei zero waste, czyli ograniczania odpadów oraz oszczędzania wody, firma Colgate-Palmolive konsekwentnie podąża wyznaczoną przez siebie drogą zrównoważonego rozwoju. Nadrzędnym celem firmy jest wprowadzenie bardziej przyjaznych środowisku produktów oraz wzmacniania proekologicznych nawyków w milionach domów w Polsce i na świecie.

Cykliczne badania świadomości i zachowań ekologicznych Polaków realizowanych przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska (1) pokazują, że świadomość ekologiczna w naszym kraju wzrosła, co wyraźnie przekłada się na nasze zachowania konsumenckie. Znacznie częściej niż w poprzednich latach zwracamy uwagę na ograniczenie zużycia wody (93% ) oraz wybieramy rozwiązania ekologiczne, nawet wtedy, gdy oznacza to dodatkowy koszt (82%). Większość z nas segreguje śmieci (96%), a ponad połowa przedkłada rower nad samochód (61%). Aż siedmiu na dziesięciu mieszkańców Polski uważa zmiany klimatu za bardzo poważny problem, a ponad połowa wskazała ochronę środowiska, jako dziedzinę w której nasz kraj ma najwięcej problemów do rozwiązania.

Jako firma o globalnym zasięgu produkująca artykuły gospodarstwa domowego obecne w domach na całym świecie częściej niż jakakolwiek inna marka z tej kategorii (2), Colgate-Palmolive jest świadoma zarówno spoczywającej na niej odpowiedzialności, jak i możliwości podjęcia działań na rzecz zdrowszej przyszłości dla ludzi oraz ochrony naszej planety. Niezależnie od tego, czy myjemy zęby pastą Colgate®, bierzemy prysznic z płynem do mycia ciała Sanex®, czy zmywamy naczynia płynem Palmolive® lub podłogi środkiem Ajax®, możemy mieć pewność, że wybierając te produkty dbamy wraz z marką o środowisko.

Traktujemy ochronę środowiska i kwestie społeczne jako katalizatory wzrostu w całym przedsiębiorstwie, a ​​zrównoważony rozwój jest zintegrowany ze wszystkimi aspektami naszej działalności – produktami, które tworzymy; sposobem, w jaki pracujemy; mechanizmami wprowadzania naszych produktów na rynek. – powiedział Noel Wallace, prezes i dyrektor generalny Colgate-Palmolive.

Pod koniec ubiegłego roku firma ogłosiła swoje  cele na 2025 rok w ramach strategii zrównoważonego rozwoju i wpływu społecznego. Obejmują one nie tylko zmianę praktyk biznesowych, tak aby były bardziej przyjazne dla środowiska, ale także tworzenie nowych technologii i procesów produkcyjnych.

Opakowania w 100% podlegające recyklingowi

Jednym z kluczowych zobowiązań firmy jest wyeliminowanie do 2025 r. jednej trzeciej nowo produkowanych tworzyw sztucznych w ramach przejścia na opakowania plastikowe nadające się w 100% do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania.

W 2020 r. firma wprowadziła na rynek całkowicie zdatną do recyklingu tubkę past Colgate® Smile for Good, która jest dostępna również na rynku polskim. Przy jej produkcji zastosowano polietylen o wysokiej gęstości (HDPE). Nowe, innowacyjne opakowanie zostało uznane za jeden z najlepszych wynalazków roku 2020 przez Time Magazine (3). Do 2025 r. wszystkie tubki z pastami do zębów marki Colgate® będą nadawać się do recyklingu. Warto podkreślić, że Colgate® nie zamierza chronić swojego pomysłu przed konkurencją. Otwarcie dzieli się tą technologią w celu redukcji odpadów generowanych przez miliardy tubek na pastę do zębów wyrzucanych każdego roku na świecie.

Produkty do mycia ciała Palmolive® również przechodzą transformację. Przezroczyste butelki Palmolive® pochodzą w 100% z recyklingu, co pozwala ograniczyć o 1,4 tys. ton wykorzystanie pierwotnego plastiku rocznie. Do 2025 roku wszystkie produkty marki mają mieć opakowania w 100% z recyklingu, być wielokrotnego użytku lub nadawać się do kompostowania.

Przyjazne środowisku formuły produktów

Nie tylko opakowanie, ale również składy produktów z portfolio Colgate-Palmolive są coraz bardziej przyjazne środowisku. Ich formuły są nieustannie udoskonalane, aby pomóc konsumentom prowadzić coraz bardziej zrównoważone życie. Dla przykładu obecna na polskim rynku marka Sanex® wprowadziła pod koniec ubiegłego roku linię żeli pod prysznic Sanex® ZERO%, które nie tylko dbają o nawilżenie skóry, ale również o planetę zawierając wegańską i biodegradowalną w 99% formułą. Z kolei wspomniana wcześniej pasta do zębów Colgate® Smile for Good to pierwsza linia marki Colgate, która na opakowaniu posiada przejrzyście opisane składniki i ich działanie, tak aby ułatwić swoim klientom podejmowanie świadomych decyzji. Starannie wyselekcjonowane składniki pasty pochodzą w 99,7% z naturalnych źródeł, zapewniając optymalną codzienną ochronę jamy ustnej. 

Zerowa ilość odpadów

Kolejnym elementem strategii Colgate-Palmolive jest również inwestowanie w proces produkcyjny. Celem firmy jest zdobycie certyfikatu zerowej ilości odpadów (TRUE zero waste) dla wszystkich obiektów firmy oraz uzyskanie certyfikatu Leadership in Energy and Environmental Design (LEED) amerykańskiej organizacji Green Building Council (USGBC) dla wszystkich nowych zakładów produkcyjnych Colgate-Palmolive do 2025 r. Do tej pory uzyskano 20 takich certyfikatów (4) – w tym dla polskiej fabryki w Świdnicy (5), gdzie wytwarzane są m.in. produkty marki elmex®.

Dążenie do standardu Net Zero Water i promowanie świadomości konsumentów w zakresie oszczędzania wody

Aby uzyskać certyfikat Net Zero Water, zakład musi udowodnić, że 100% wody pitnej, z której korzysta, jest zwracane do źródła, z którego została pobrana (na przykład studnia), lub pozyskane zostało z alternatywnego źródła (takiego jak system odprowadzania wody deszczowej). Celem Colgate-Palmolive jest osiągnięcie zerowego poziomu wody netto w zakładach produkcyjnych firmy, na obszarach dotkniętych niedoborem wody do 2025 r. W 2019 roku firma zmniejszyła zużycie wody na tonę produkcji o prawie 50% w porównaniu z 2002 rokiem, unikając zużycia wody wystarczającej do napełnienia 274 miliardów szklanek wody. Od momentu uruchomienia w 2016 r. programu „Save Water”, Colgate-Palmolive szacuje, że uniknęła zużycia 99 miliardów galonów wody i około 5,5 miliona ton metrycznych emisji gazów cieplarnianych.

Zero emisji CO2 i pozyskiwanie w 100% odnawialnej energii elektrycznej w globalnej działalności firmy do 2030 roku

Obecnie firma koncentruje się na przejściu na energię w 100% odnawialną dla wszystkich operacji globalnych do 2030 r. Badane są różne strategie wykorzystania zielonej energii, od umieszczania paneli słonecznych na dachach budynków, po zakup energii od zewnętrznych dostawców, którzy sprzedają energię wiatrową. Jednocześnie, firma dąży do osiągnięcia celu „Net Zero Carbon” do 2040 r., w ramach którego zrekompensuje lub usunie równoważną ilość dwutlenku węgla wytwarzaną przez całą zużywaną przez nią energię – w tym energię dojeżdżających do pracy pracowników.

Jako producent o globalnym zasięgu zdajemy sobie sprawę, że spoczywa na nas nie tylko odpowiedzialność, ale również szansa na przeprowadzanie realnych zmian mających wpływ na otoczenie. Zależy nam aby komunikować nasze postępy transparentnie do wszystkich zainteresowanych osób, zarówno wewnątrz, jak i na zewnętrz organizacji – dodała Ann Tracy, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Colgate-Palmolive.

Firma Colgate-Palmolive zdobyła wiele nagród za swoje nieustające zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Niedawno firma znalazła się na prestiżowej liście Fortune’s 2020 Change The World List. Co więcej, tylko w ubiegłym roku otrzymała swoją 10. z rzędu nagrodę Partner of the Year ENERGY STAR®, nagrodę US Green Building Council Leadership Award oraz wyróżnienie na liście EPA Green Power Partnership National Top 100.

Więcej na temat zaangażowania Colgate-Palmolive w zrównoważony rozwój na stronie https://www.colgatepalmolive.com/en-us/core-values/sustainability lub https://www.linkedin.com/company/colgate-palmolive/.

1 Badanie świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski, październik 2020 r., PBS Sp z o.o. i BR Spółka z o.o. dla  Ministerstwa Klimatu i Środowiska

2 Kantar 2020 Global Brand Footprint Report, czerwiec 2020 r., kantarworldpanel.com

3 The Best Inventions of 2020. A Cool NewTube., grudzień 2020 r., time.com; Artykuł dostępny na stronie: https://time.com/collection/best-inventions-2020/5911424/toms-recyclable-tube/

4 Colgate-Palmolive Earns 11th Consecutive ENERGY STAR® Partner of the Year Award, businesswire.com., kwiecień 2021, Artykuł dostępny na stronie https://www.businesswire.com/news/home/20210413005753/en/

5 Colgate-Palmolive: Poland – Swidnica, gbig.org, dokument dostępny na stronie http://www.gbig.org/buildings/603616/details

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Weber Shandwick
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.