Zrównoważony rozwój w każdym domu z Colgate-Palmolive
Weber Shandwick
ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
ooo|webershandwick.pl| |ooo|webershandwick.pl
600000000
webershandwick.com
Od stworzenia pierwszej w swoim rodzaju tubki na pastę do zębów nadającej się całkowicie do recyklingu, po inicjatywy w zakresie idei zero waste, czyli ograniczania odpadów oraz oszczędzania wody, firma Colgate-Palmolive konsekwentnie podąża wyznaczoną przez siebie drogą zrównoważonego rozwoju. Nadrzędnym celem firmy jest wprowadzenie bardziej przyjaznych środowisku produktów oraz wzmacniania proekologicznych nawyków w milionach domów w Polsce i na świecie.
Cykliczne badania świadomości i zachowań ekologicznych Polaków realizowanych przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska (1) pokazują, że świadomość ekologiczna w naszym kraju wzrosła, co wyraźnie przekłada się na nasze zachowania konsumenckie. Znacznie częściej niż w poprzednich latach zwracamy uwagę na ograniczenie zużycia wody (93% ) oraz wybieramy rozwiązania ekologiczne, nawet wtedy, gdy oznacza to dodatkowy koszt (82%). Większość z nas segreguje śmieci (96%), a ponad połowa przedkłada rower nad samochód (61%). Aż siedmiu na dziesięciu mieszkańców Polski uważa zmiany klimatu za bardzo poważny problem, a ponad połowa wskazała ochronę środowiska, jako dziedzinę w której nasz kraj ma najwięcej problemów do rozwiązania.
Jako firma o globalnym zasięgu produkująca artykuły gospodarstwa domowego obecne w domach na całym świecie częściej niż jakakolwiek inna marka z tej kategorii (2), Colgate-Palmolive jest świadoma zarówno spoczywającej na niej odpowiedzialności, jak i możliwości podjęcia działań na rzecz zdrowszej przyszłości dla ludzi oraz ochrony naszej planety. Niezależnie od tego, czy myjemy zęby pastą Colgate®, bierzemy prysznic z płynem do mycia ciała Sanex®, czy zmywamy naczynia płynem Palmolive® lub podłogi środkiem Ajax®, możemy mieć pewność, że wybierając te produkty dbamy wraz z marką o środowisko.
Traktujemy ochronę środowiska i kwestie społeczne jako katalizatory wzrostu w całym przedsiębiorstwie, a zrównoważony rozwój jest zintegrowany ze wszystkimi aspektami naszej działalności – produktami, które tworzymy; sposobem, w jaki pracujemy; mechanizmami wprowadzania naszych produktów na rynek. – powiedział Noel Wallace, prezes i dyrektor generalny Colgate-Palmolive.
Pod koniec ubiegłego roku firma ogłosiła swoje cele na 2025 rok w ramach strategii zrównoważonego rozwoju i wpływu społecznego. Obejmują one nie tylko zmianę praktyk biznesowych, tak aby były bardziej przyjazne dla środowiska, ale także tworzenie nowych technologii i procesów produkcyjnych.
Opakowania w 100% podlegające recyklingowi
Jednym z kluczowych zobowiązań firmy jest wyeliminowanie do 2025 r. jednej trzeciej nowo produkowanych tworzyw sztucznych w ramach przejścia na opakowania plastikowe nadające się w 100% do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania.
W 2020 r. firma wprowadziła na rynek całkowicie zdatną do recyklingu tubkę past Colgate® Smile for Good, która jest dostępna również na rynku polskim. Przy jej produkcji zastosowano polietylen o wysokiej gęstości (HDPE). Nowe, innowacyjne opakowanie zostało uznane za jeden z najlepszych wynalazków roku 2020 przez Time Magazine (3). Do 2025 r. wszystkie tubki z pastami do zębów marki Colgate® będą nadawać się do recyklingu. Warto podkreślić, że Colgate® nie zamierza chronić swojego pomysłu przed konkurencją. Otwarcie dzieli się tą technologią w celu redukcji odpadów generowanych przez miliardy tubek na pastę do zębów wyrzucanych każdego roku na świecie.
Produkty do mycia ciała Palmolive® również przechodzą transformację. Przezroczyste butelki Palmolive® pochodzą w 100% z recyklingu, co pozwala ograniczyć o 1,4 tys. ton wykorzystanie pierwotnego plastiku rocznie. Do 2025 roku wszystkie produkty marki mają mieć opakowania w 100% z recyklingu, być wielokrotnego użytku lub nadawać się do kompostowania.
Przyjazne środowisku formuły produktów
Nie tylko opakowanie, ale również składy produktów z portfolio Colgate-Palmolive są coraz bardziej przyjazne środowisku. Ich formuły są nieustannie udoskonalane, aby pomóc konsumentom prowadzić coraz bardziej zrównoważone życie. Dla przykładu obecna na polskim rynku marka Sanex® wprowadziła pod koniec ubiegłego roku linię żeli pod prysznic Sanex® ZERO%, które nie tylko dbają o nawilżenie skóry, ale również o planetę zawierając wegańską i biodegradowalną w 99% formułą. Z kolei wspomniana wcześniej pasta do zębów Colgate® Smile for Good to pierwsza linia marki Colgate, która na opakowaniu posiada przejrzyście opisane składniki i ich działanie, tak aby ułatwić swoim klientom podejmowanie świadomych decyzji. Starannie wyselekcjonowane składniki pasty pochodzą w 99,7% z naturalnych źródeł, zapewniając optymalną codzienną ochronę jamy ustnej.
Zerowa ilość odpadów
Kolejnym elementem strategii Colgate-Palmolive jest również inwestowanie w proces produkcyjny. Celem firmy jest zdobycie certyfikatu zerowej ilości odpadów (TRUE zero waste) dla wszystkich obiektów firmy oraz uzyskanie certyfikatu Leadership in Energy and Environmental Design (LEED) amerykańskiej organizacji Green Building Council (USGBC) dla wszystkich nowych zakładów produkcyjnych Colgate-Palmolive do 2025 r. Do tej pory uzyskano 20 takich certyfikatów (4) – w tym dla polskiej fabryki w Świdnicy (5), gdzie wytwarzane są m.in. produkty marki elmex®.
Dążenie do standardu Net Zero Water i promowanie świadomości konsumentów w zakresie oszczędzania wody
Aby uzyskać certyfikat Net Zero Water, zakład musi udowodnić, że 100% wody pitnej, z której korzysta, jest zwracane do źródła, z którego została pobrana (na przykład studnia), lub pozyskane zostało z alternatywnego źródła (takiego jak system odprowadzania wody deszczowej). Celem Colgate-Palmolive jest osiągnięcie zerowego poziomu wody netto w zakładach produkcyjnych firmy, na obszarach dotkniętych niedoborem wody do 2025 r. W 2019 roku firma zmniejszyła zużycie wody na tonę produkcji o prawie 50% w porównaniu z 2002 rokiem, unikając zużycia wody wystarczającej do napełnienia 274 miliardów szklanek wody. Od momentu uruchomienia w 2016 r. programu „Save Water”, Colgate-Palmolive szacuje, że uniknęła zużycia 99 miliardów galonów wody i około 5,5 miliona ton metrycznych emisji gazów cieplarnianych.
Zero emisji CO2 i pozyskiwanie w 100% odnawialnej energii elektrycznej w globalnej działalności firmy do 2030 roku
Obecnie firma koncentruje się na przejściu na energię w 100% odnawialną dla wszystkich operacji globalnych do 2030 r. Badane są różne strategie wykorzystania zielonej energii, od umieszczania paneli słonecznych na dachach budynków, po zakup energii od zewnętrznych dostawców, którzy sprzedają energię wiatrową. Jednocześnie, firma dąży do osiągnięcia celu „Net Zero Carbon” do 2040 r., w ramach którego zrekompensuje lub usunie równoważną ilość dwutlenku węgla wytwarzaną przez całą zużywaną przez nią energię – w tym energię dojeżdżających do pracy pracowników.
Jako producent o globalnym zasięgu zdajemy sobie sprawę, że spoczywa na nas nie tylko odpowiedzialność, ale również szansa na przeprowadzanie realnych zmian mających wpływ na otoczenie. Zależy nam aby komunikować nasze postępy transparentnie do wszystkich zainteresowanych osób, zarówno wewnątrz, jak i na zewnętrz organizacji – dodała Ann Tracy, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Colgate-Palmolive.
Firma Colgate-Palmolive zdobyła wiele nagród za swoje nieustające zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Niedawno firma znalazła się na prestiżowej liście Fortune’s 2020 Change The World List. Co więcej, tylko w ubiegłym roku otrzymała swoją 10. z rzędu nagrodę Partner of the Year ENERGY STAR®, nagrodę US Green Building Council Leadership Award oraz wyróżnienie na liście EPA Green Power Partnership National Top 100.
Więcej na temat zaangażowania Colgate-Palmolive w zrównoważony rozwój na stronie https://www.colgatepalmolive.com/en-us/core-values/sustainability lub https://www.linkedin.com/company/colgate-palmolive/.
1 Badanie świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski, październik 2020 r., PBS Sp z o.o. i BR Spółka z o.o. dla Ministerstwa Klimatu i Środowiska
2 Kantar 2020 Global Brand Footprint Report, czerwiec 2020 r., kantarworldpanel.com
3 The Best Inventions of 2020. A Cool NewTube., grudzień 2020 r., time.com; Artykuł dostępny na stronie: https://time.com/collection/best-inventions-2020/5911424/toms-recyclable-tube/
4 Colgate-Palmolive Earns 11th Consecutive ENERGY STAR® Partner of the Year Award, businesswire.com., kwiecień 2021, Artykuł dostępny na stronie https://www.businesswire.com/news/home/20210413005753/en/
5 Colgate-Palmolive: Poland – Swidnica, gbig.org, dokument dostępny na stronie http://www.gbig.org/buildings/603616/details
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.