Komunikaty PR

Herbalife wspiera banki żywności

2023-04-11  |  10:30
Biuro prasowe

W 2022 roku w skali globalnej 349 milionów osób borykało się z brakiem bezpieczeństwa żywnościowego[1]. W porównaniu z poziomem sprzed pandemii nastąpił dramatyczny wzrost o 200 milionów. Wojna w Ukrainie, ekstremalne zjawiska pogodowe i rosnące koszty utrzymania przyczyniają się do pogarszania statystyk, napędzając problemy związane z niedoborem żywności i eskalacją jej cen. Banki żywności oferują niezbędną pomoc wielu osobom dotkniętym problemem głodu. 

Jak podaje FAO (Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa) na świecie co roku marnuje się 1,3 mld ton żywności nadającej się do spożycia. Według statystyk w jednym europejskim gospodarstwie domowym 20–30% zakupionego jedzenia wyrzucane jest do śmietnika[2]. W Polsce oszacowano skalę marnotrawstwa żywności na prawie 5 mln ton rocznie[3], gdzie poniżej poziomu egzystencji żyje około 1,6 mln osób[4]. W Unii Europejskiej aż 95,4 miliona obywateli, czyli ponad 1/5 populacji, żyje na skraju ubóstwa lub w niedostatku[5].

Herbalife jako międzynarodowa firma i związana z nią społeczność zajmująca się zdrowiem i samopoczuciem, wraz z Fundacją Herbalife Nutrition (HNF), nawiązała współpracę z Europejską Federacją Banków Żywności (FEBA), by pomóc w zwalczaniu marnotrawienia żywności i zmniejszeniu braku bezpieczeństwa żywnościowego. FEBA obejmuje sieć ponad 340 banków żywności w całej Europie. W ramach strategicznej współpracy Herbalife i HNF zapewnią tej organizacji non-profit fundusze potrzebne do pokrycia podstawowych kosztów działalności na dziesięciu rynkach, by umożliwić dalsze dostarczanie żywności osobom najbardziej potrzebującym.

W Polsce Herbalife i HNF będą wspierać Federację Polskich Banków Żywności w zaspokajaniu potrzeb zagrożonych społeczności i ograniczaniu marnotrawienia żywności. W Polsce istnieje 31 Banków Żywności, które obejmują pomocą około 1,5 miliona osób. 

– Biorąc pod uwagę wyzwania społeczne, środowiskowe i gospodarcze, które powodują narastanie problemu głodu, finansowanie banków żywności staje się coraz ważniejsze – mówi Konrad Szałkiewicz z Herbalife Nutrition – Dlatego zaangażowaliśmy się we współpracę z FEBA, by pomóc rozwiązać problem braku bezpieczeństwa żywnościowego i jego trwałego wpływu na poszczególne osoby, społeczności i gospodarki państw. To kolejny projekt w ramach naszej inicjatywy „Nutrition for Zero Hunger”, czyli globalnego programu skupionego na najważniejszych zasobach w celu zwiększenia dostępu do zdrowej żywności, zmniejszenia braku bezpieczeństwa żywnościowego i prowadzenia edukacji żywieniowej, by pomóc ograniczyć niedożywienie. To inicjatywa zgodna z celem zrównoważonego rozwoju ONZ nr 2 – zero głodu. –

 – Wraz ze wzrostem liczby osób korzystających z banków żywności, partnerstwo z Herbalife i HNF pozwala nam wykonać kolejny krok na drodze do zmniejszenia braku bezpieczeństwa żywnościowego i zapobiegania marnowaniu żywności – dodaje Jacques Vandenschrik, prezes FEBA – Zdajemy sobie sprawę z kluczowej roli, jaką nasza współpraca odgrywa w rozwiązywaniu problemów na dużą skalę. Jesteśmy wdzięczni Herbalife i HNF za wsparcie w wielu krajach Europy.

Pierwszy etap współpracy będzie miał formę przekazania środków finansowych, ale partnerstwo ma również na celu zapewnienie wsparcia w terenie poprzez wolontariat w lokalnych bankach żywności zrzeszonych w FEBA.

 


[1] https://www.wfp.org/global-hunger-crisis

[2] Gustavsson J., Cederberg Ch., Sonesson U., van Otterdijk R., Meybeck A., Global Food Losses and Food Waste. Extent, Causes and Prevention, FAO

[3] Raport Federacji Polskich Banków Żywności, 2022

[4] https://www.portalsamorzadowy.pl/polityka-i-spoleczenstwo/ponizej-minimum-egzystencji-zyje-w-polsce-1-6-mln-osob-trzy-scenariusze-ubostwa,411961.html

[5] https://ec.europa.eu/eurostat/fr/web/products-eurostat-news/-/Ddn-20220915-1

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion Biuro prasowe
2025-07-21 | 09:00

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Tegoroczne hasło kampanii prowadzonej przez Grupę Żywiec „Nakręć mile, nie promile” ma zachęcić użytkowników jednośladów do odpowiedzialności za
Problemy społeczne Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców
2025-06-24 | 18:00

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się uroczysta inauguracja wystawy i premiera raportu podsumowującego ogólnopolski projekt Związku Przedsiębiorców
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.