Herbalife wspiera banki żywności
W 2022 roku w skali globalnej 349 milionów osób borykało się z brakiem bezpieczeństwa żywnościowego[1]. W porównaniu z poziomem sprzed pandemii nastąpił dramatyczny wzrost o 200 milionów. Wojna w Ukrainie, ekstremalne zjawiska pogodowe i rosnące koszty utrzymania przyczyniają się do pogarszania statystyk, napędzając problemy związane z niedoborem żywności i eskalacją jej cen. Banki żywności oferują niezbędną pomoc wielu osobom dotkniętym problemem głodu.
Jak podaje FAO (Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa) na świecie co roku marnuje się 1,3 mld ton żywności nadającej się do spożycia. Według statystyk w jednym europejskim gospodarstwie domowym 20–30% zakupionego jedzenia wyrzucane jest do śmietnika[2]. W Polsce oszacowano skalę marnotrawstwa żywności na prawie 5 mln ton rocznie[3], gdzie poniżej poziomu egzystencji żyje około 1,6 mln osób[4]. W Unii Europejskiej aż 95,4 miliona obywateli, czyli ponad 1/5 populacji, żyje na skraju ubóstwa lub w niedostatku[5].
Herbalife jako międzynarodowa firma i związana z nią społeczność zajmująca się zdrowiem i samopoczuciem, wraz z Fundacją Herbalife Nutrition (HNF), nawiązała współpracę z Europejską Federacją Banków Żywności (FEBA), by pomóc w zwalczaniu marnotrawienia żywności i zmniejszeniu braku bezpieczeństwa żywnościowego. FEBA obejmuje sieć ponad 340 banków żywności w całej Europie. W ramach strategicznej współpracy Herbalife i HNF zapewnią tej organizacji non-profit fundusze potrzebne do pokrycia podstawowych kosztów działalności na dziesięciu rynkach, by umożliwić dalsze dostarczanie żywności osobom najbardziej potrzebującym.
W Polsce Herbalife i HNF będą wspierać Federację Polskich Banków Żywności w zaspokajaniu potrzeb zagrożonych społeczności i ograniczaniu marnotrawienia żywności. W Polsce istnieje 31 Banków Żywności, które obejmują pomocą około 1,5 miliona osób.
– Biorąc pod uwagę wyzwania społeczne, środowiskowe i gospodarcze, które powodują narastanie problemu głodu, finansowanie banków żywności staje się coraz ważniejsze – mówi Konrad Szałkiewicz z Herbalife Nutrition – Dlatego zaangażowaliśmy się we współpracę z FEBA, by pomóc rozwiązać problem braku bezpieczeństwa żywnościowego i jego trwałego wpływu na poszczególne osoby, społeczności i gospodarki państw. To kolejny projekt w ramach naszej inicjatywy „Nutrition for Zero Hunger”, czyli globalnego programu skupionego na najważniejszych zasobach w celu zwiększenia dostępu do zdrowej żywności, zmniejszenia braku bezpieczeństwa żywnościowego i prowadzenia edukacji żywieniowej, by pomóc ograniczyć niedożywienie. To inicjatywa zgodna z celem zrównoważonego rozwoju ONZ nr 2 – zero głodu. –
– Wraz ze wzrostem liczby osób korzystających z banków żywności, partnerstwo z Herbalife i HNF pozwala nam wykonać kolejny krok na drodze do zmniejszenia braku bezpieczeństwa żywnościowego i zapobiegania marnowaniu żywności – dodaje Jacques Vandenschrik, prezes FEBA – Zdajemy sobie sprawę z kluczowej roli, jaką nasza współpraca odgrywa w rozwiązywaniu problemów na dużą skalę. Jesteśmy wdzięczni Herbalife i HNF za wsparcie w wielu krajach Europy.
Pierwszy etap współpracy będzie miał formę przekazania środków finansowych, ale partnerstwo ma również na celu zapewnienie wsparcia w terenie poprzez wolontariat w lokalnych bankach żywności zrzeszonych w FEBA.
[1] https://www.wfp.org/global-hunger-crisis
[2] Gustavsson J., Cederberg Ch., Sonesson U., van Otterdijk R., Meybeck A., Global Food Losses and Food Waste. Extent, Causes and Prevention, FAO
[3] Raport Federacji Polskich Banków Żywności, 2022
[4] https://www.portalsamorzadowy.pl/polityka-i-spoleczenstwo/ponizej-minimum-egzystencji-zyje-w-polsce-1-6-mln-osob-trzy-scenariusze-ubostwa,411961.html
[5] https://ec.europa.eu/eurostat/fr/web/products-eurostat-news/-/Ddn-20220915-1

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.