Historia równości i różnorodności w Wedlu
1853 r.
Pierwsza wzmianka o kobietach. Założycielowi firmy, Karolowi Wedlowi w organizacji produkcji pomaga żona Karolina.
Lata 1919-1923
Rodzinnym biznesem sprawnie zarządza Eugenia Wedlowa. Później kierownictwo objął jej syn – Jan Wedel.
1922 r.
Od tego roku kobiety pracują w działach ekspedycji i sprzedaży.
1925 r.
Jan Wedel, chcąc unowocześniać zakład, przełamuje dotychczas panujące zawodowe tabu i zaczyna zatrudniać kobiety również w produkcji cukierniczej, co było dotąd typowo męskim zawodem.
Lata 20-te
Kobiety zajmują w Wedlu stanowiska kierownicze.
1931 r.
Zaczął funkcjonować Klub Sportowy Rywal, w ramach którego sportowa reprezentacja Wedla (damska i męska) mogła trenować różne dyscypliny. Rok później do nowopowstałej sekcji kolarskiej przystąpiły także kobiety. Obecnie KS Rywal reaktywowano, dając pracownikom przestrzeń na rozwijanie sportowych pasji.
Lata 30-te
Reprezentacja kobiet w Wedlu stanowi 70 proc. załogi.
Lata współczesne
Dziś damska reprezentacja stanowi blisko połowę zatrudnionych, również wśród stanowisk kierowniczych. To kobiety – profesjonalistki, kreatorki smaków i pasjonatki czekoladowej sztuki.
Równe traktowanie oraz transparentność są dla nas priorytetem. Średnie odchylenie wynagrodzenia między kobietami a mężczyznami wynosi 1,82 proc. Działania w zakresie równości płac dwukrotnie doceniło jury konkursu Lidl Fair Pay.
Jesteśmy firmą wielopokoleniową - pracują u nas osoby w różnym wieku, przedstawiciele 4 generacji.
2021 r.
Wedel zostaje sygnatariuszem Karty Różnorodności koordynowanej Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Z inicjatywy załogi powstaje Grupa ds. Różnorodności „Mieszanka Wedlowska”, która działa na rzecz promowania różnorodności, równości i przeciwdziałania dyskryminacji. W efekcie jej działań powstaje oddolnie przygotowana “Deklaracja Różnorodności i Włączania” podkreślająca znaczenie powyższych wartości wśród pracowników.
Od 2021 roku w Wedlu istnieje program CzekoSprawni, działający na rzecz aktywizacji zawodowej Osób z Niepełnosprawnościami. Za jego sprawą wskaźnik zatrudnienia OzN wzrósł w ciągu roku z blisko 1% do 4%.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.