Komunikaty PR

Historia równości i różnorodności w Wedlu

2023-03-09  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania Inf.pras. ( 3.11 MB )

1853 r.

Pierwsza wzmianka o kobietach. Założycielowi firmy, Karolowi Wedlowi w organizacji produkcji pomaga żona Karolina. 

Lata 1919-1923

Rodzinnym biznesem sprawnie zarządza Eugenia Wedlowa. Później kierownictwo objął jej syn – Jan Wedel. 

1922 r.

Od tego roku kobiety pracują w działach ekspedycji i sprzedaży.

1925 r.

Jan Wedel, chcąc unowocześniać zakład, przełamuje dotychczas panujące zawodowe tabu i zaczyna zatrudniać kobiety również w produkcji cukierniczej, co było dotąd typowo męskim zawodem. 

Lata 20-te

Kobiety zajmują w Wedlu stanowiska kierownicze. 

1931 r. 

Zaczął funkcjonować Klub Sportowy Rywal, w ramach którego sportowa reprezentacja Wedla (damska i męska) mogła trenować różne dyscypliny. Rok później do nowopowstałej sekcji kolarskiej przystąpiły także kobiety. Obecnie KS Rywal reaktywowano, dając pracownikom przestrzeń na rozwijanie sportowych pasji.

Lata 30-te

Reprezentacja kobiet w Wedlu stanowi 70 proc. załogi.

Lata współczesne 

Dziś damska reprezentacja stanowi blisko połowę zatrudnionych, również wśród stanowisk kierowniczych. To kobiety – profesjonalistki, kreatorki smaków i pasjonatki czekoladowej sztuki. 

Równe traktowanie oraz transparentność są dla nas priorytetem. Średnie odchylenie wynagrodzenia między kobietami a mężczyznami wynosi 1,82 proc. Działania w zakresie równości płac dwukrotnie doceniło jury konkursu Lidl Fair Pay. 

Jesteśmy firmą wielopokoleniową - pracują u nas osoby w różnym wieku, przedstawiciele 4 generacji. 

2021 r.

Wedel zostaje sygnatariuszem Karty Różnorodności koordynowanej Forum Odpowiedzialnego Biznesu. 

Z inicjatywy załogi powstaje Grupa ds. Różnorodności „Mieszanka Wedlowska”, która działa na rzecz promowania różnorodności, równości i przeciwdziałania dyskryminacji. W efekcie jej działań powstaje oddolnie przygotowana “Deklaracja Różnorodności i Włączania” podkreślająca znaczenie powyższych wartości wśród pracowników. 

Od 2021 roku w Wedlu istnieje program CzekoSprawni, działający na rzecz aktywizacji zawodowej Osób z Niepełnosprawnościami. Za jego sprawą wskaźnik zatrudnienia OzN wzrósł w ciągu roku z blisko 1% do 4%. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.