Hotel to ludzie! W jakie szkolenia warto inwestować?

Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Hotelarstwo to branża, w której czynnik ludzki odgrywa niepodważalną rolę. Sukces obiektu noclegowego w dużej mierze zależy bowiem od jakości kadr. Nikogo nie trzeba przekonywać, że inwestycja w pracowników się opłaca. Organizując szkolenia, często zapomina się jednak o służbie pięter. To błąd, bo w dużej mierze od poziomu usług housekeepingu zależy czy klient wróci do hotelu.
Praca w hotelarstwie wiąże się z ciągłym kontaktem z klientami, dlatego mimo dużej fluktuacji kadr, warto stale podnosić ich umiejętności. Hotele często mają opracowane wewnętrzne programy szkoleniowe czy adaptacyjne dla nowych pracowników. Chętnie korzystają też ze szkoleń organizowanych przez firmy zewnętrzne. Standardem są już kursy językowe oraz rozwijanie kompetencji niezbędnych do pracy na poszczególnych stanowiskach, np. w dziale sprzedaży, obsłudze gości restauracji czy na recepcji. Nie powinno się też zapominać o podnoszeniu kwalifikacji pracowników służby pięter.
Szkolenia dla służby pięter
Praca housekeepingu ma ogromny wpływ na funkcjonowanie hotelu. Podstawowym zadaniem personelu sprzątającego jest utrzymanie czystości w pokojach oraz we wszystkich pomieszczeniach ogólnodostępnych. Każdy pracownik służby pięter powinien więc poznać obowiązujące w obiekcie standardy czystości, przestrzegać procedur oraz planu higieny. Szkolenia te z oczywistych względów prowadzone są wewnątrz obiektu. W trakcie zajęć personel uczy się m.in. właściwej kolejności wykonywania zadań i wypracowania automatyzmów zwiększających efektywność pracy. Można je przeprowadzić we własnym zakresie lub zlecić firmie zewnętrznej. Niezwykle ważne są również szkolenia z zakresu prawidłowego stosowania środków czystości i konserwacji sprzętu.
- Nieznajomość produktów, używanie ich niezgodnie z przeznaczeniem i w niewłaściwych proporcjach to główne błędy popełniane przez niewykwalifikowany personel. Skutkiem tego jest brak oczekiwanych efektów, większe zużycie wody i energii oraz wzrost kosztów pracy, które w stosunku do cen środków czystości i tak są już bardzo wysokie. Źle dobrane produkty i techniki mycia mogą przyczynić się też do rozpowszechniania patogenów – mówi Aneta Krupa, Marketing Manager Facility Care, Hospitality, OPL w Ecolab.
Procesów czyszczenia powinni uczyć eksperci z firmy dostarczającej chemię do hotelu, ponieważ oni najlepiej znają swoje produkty. Warto więc sprawdzić czy dostawca świadczy takie usługi i w jakim zakresie. Istotne jest też, aby tego typu szkolenia nie mały jedynie teoretycznego charakteru i uwzględniały pracę z produktem w warunkach rzeczywistych.
- Odpowiednio wykwalifikowanemu personelowi łatwiej jest wdrożyć właściwe procesy i procedury postępowania, dlatego Ecolab od początku istnienia stawia na profesjonalne szkolenia podnoszące kwalifikacje ekip sprzątających, organizowane w miejscu pracy Prowadzimy też regularne wizyty serwisowe, podczas których upewniamy się, że personel zawsze zabezpiecza procedury, stosuje odpowiednie produkty oraz uzyskuje oczekiwane rezultaty. Dokonane obserwacje udostępniamy klientowi za pomocą specjalnej platformy do raportowania - mówi Aneta Krupa z Ecolab.
Nie zapominajmy też, że pracownicy służby pięter mają kontakt z gościem hotelowym i nierzadko realizują specjalne życzenia klientów. Powinni zatem posiadać przynajmniej podstawową wiedzę na temat atutów oraz usług obiektu i nie bać się rozmawiać z gośćmi. Warto więc postawić również na szkolenia z zakresu kompetencji miękkich, podczas których pracownicy housekeepingu poznają metody radzenia sobie ze stresem i sztukę autoprezentacji. Umiejętności te przydatne są również w życiu codziennym i pomagają nabrać pewności siebie, a nie od dziś wiadomo, że dowartościowany pracownik to bardzo cenny pracownik.

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.