Komunikaty PR

Hotel to ludzie! W jakie szkolenia warto inwestować?

2020-02-27  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl

Hotelarstwo to branża, w której czynnik ludzki odgrywa niepodważalną rolę. Sukces obiektu noclegowego w dużej mierze zależy bowiem od jakości kadr. Nikogo nie trzeba przekonywać, że inwestycja w pracowników się opłaca. Organizując szkolenia, często zapomina się jednak o służbie pięter. To błąd, bo w dużej mierze od poziomu usług housekeepingu zależy czy klient wróci do hotelu.

 

Praca w hotelarstwie wiąże się z ciągłym kontaktem z klientami, dlatego mimo dużej fluktuacji kadr, warto stale podnosić ich umiejętności. Hotele często mają opracowane wewnętrzne programy szkoleniowe czy adaptacyjne dla nowych pracowników. Chętnie korzystają też ze szkoleń organizowanych przez firmy zewnętrzne. Standardem są już kursy językowe oraz rozwijanie kompetencji niezbędnych do pracy na poszczególnych stanowiskach, np. w dziale sprzedaży, obsłudze gości restauracji czy na recepcji. Nie powinno się też zapominać o podnoszeniu kwalifikacji pracowników służby pięter.

 

Szkolenia dla służby pięter

Praca housekeepingu ma ogromny wpływ na funkcjonowanie hotelu. Podstawowym zadaniem personelu sprzątającego jest utrzymanie czystości w pokojach oraz we wszystkich pomieszczeniach ogólnodostępnych. Każdy pracownik służby pięter powinien więc poznać obowiązujące w obiekcie standardy czystości, przestrzegać procedur oraz planu higieny. Szkolenia te z oczywistych względów prowadzone są wewnątrz obiektu. W trakcie zajęć personel uczy się m.in. właściwej kolejności wykonywania zadań i wypracowania automatyzmów zwiększających efektywność pracy. Można je przeprowadzić we własnym zakresie lub zlecić firmie zewnętrznej. Niezwykle ważne są również szkolenia z zakresu prawidłowego stosowania środków czystości i konserwacji sprzętu.

 

- Nieznajomość produktów, używanie ich niezgodnie z przeznaczeniem i w niewłaściwych proporcjach to główne błędy popełniane przez niewykwalifikowany personel. Skutkiem tego jest brak oczekiwanych efektów, większe zużycie wody i energii oraz wzrost kosztów pracy, które w stosunku do cen środków czystości i tak są już bardzo wysokie. Źle dobrane produkty i techniki mycia mogą przyczynić się też do rozpowszechniania patogenów – mówi Aneta Krupa, Marketing Manager Facility Care, Hospitality, OPL w Ecolab.

 

Procesów czyszczenia powinni uczyć eksperci z firmy dostarczającej chemię do hotelu, ponieważ oni najlepiej znają swoje produkty. Warto więc sprawdzić czy dostawca świadczy takie usługi i w jakim zakresie. Istotne jest też, aby tego typu szkolenia nie mały jedynie teoretycznego charakteru i uwzględniały pracę z produktem w warunkach rzeczywistych.

- Odpowiednio wykwalifikowanemu personelowi łatwiej jest wdrożyć właściwe procesy i procedury postępowania, dlatego Ecolab od początku istnienia stawia na profesjonalne szkolenia podnoszące kwalifikacje ekip sprzątających, organizowane w miejscu pracy Prowadzimy też regularne wizyty serwisowe, podczas których upewniamy się, że personel zawsze zabezpiecza procedury, stosuje odpowiednie produkty oraz uzyskuje oczekiwane rezultaty. Dokonane obserwacje udostępniamy klientowi za pomocą specjalnej platformy do raportowania - mówi Aneta Krupa z Ecolab.

Nie zapominajmy też, że pracownicy służby pięter mają kontakt z gościem hotelowym i nierzadko realizują specjalne życzenia klientów. Powinni zatem posiadać przynajmniej podstawową wiedzę na temat atutów oraz usług obiektu i nie bać się rozmawiać z gośćmi. Warto więc postawić również na szkolenia z zakresu kompetencji miękkich, podczas których pracownicy housekeepingu poznają metody radzenia sobie ze stresem i sztukę autoprezentacji. Umiejętności te przydatne są również w życiu codziennym i pomagają nabrać pewności siebie, a nie od dziś wiadomo, że dowartościowany pracownik to bardzo cenny pracownik.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Open Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania Biuro prasowe
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.