Komunikaty PR

Hotel to ludzie! W jakie szkolenia warto inwestować?

2020-02-27  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl

Hotelarstwo to branża, w której czynnik ludzki odgrywa niepodważalną rolę. Sukces obiektu noclegowego w dużej mierze zależy bowiem od jakości kadr. Nikogo nie trzeba przekonywać, że inwestycja w pracowników się opłaca. Organizując szkolenia, często zapomina się jednak o służbie pięter. To błąd, bo w dużej mierze od poziomu usług housekeepingu zależy czy klient wróci do hotelu.

 

Praca w hotelarstwie wiąże się z ciągłym kontaktem z klientami, dlatego mimo dużej fluktuacji kadr, warto stale podnosić ich umiejętności. Hotele często mają opracowane wewnętrzne programy szkoleniowe czy adaptacyjne dla nowych pracowników. Chętnie korzystają też ze szkoleń organizowanych przez firmy zewnętrzne. Standardem są już kursy językowe oraz rozwijanie kompetencji niezbędnych do pracy na poszczególnych stanowiskach, np. w dziale sprzedaży, obsłudze gości restauracji czy na recepcji. Nie powinno się też zapominać o podnoszeniu kwalifikacji pracowników służby pięter.

 

Szkolenia dla służby pięter

Praca housekeepingu ma ogromny wpływ na funkcjonowanie hotelu. Podstawowym zadaniem personelu sprzątającego jest utrzymanie czystości w pokojach oraz we wszystkich pomieszczeniach ogólnodostępnych. Każdy pracownik służby pięter powinien więc poznać obowiązujące w obiekcie standardy czystości, przestrzegać procedur oraz planu higieny. Szkolenia te z oczywistych względów prowadzone są wewnątrz obiektu. W trakcie zajęć personel uczy się m.in. właściwej kolejności wykonywania zadań i wypracowania automatyzmów zwiększających efektywność pracy. Można je przeprowadzić we własnym zakresie lub zlecić firmie zewnętrznej. Niezwykle ważne są również szkolenia z zakresu prawidłowego stosowania środków czystości i konserwacji sprzętu.

 

- Nieznajomość produktów, używanie ich niezgodnie z przeznaczeniem i w niewłaściwych proporcjach to główne błędy popełniane przez niewykwalifikowany personel. Skutkiem tego jest brak oczekiwanych efektów, większe zużycie wody i energii oraz wzrost kosztów pracy, które w stosunku do cen środków czystości i tak są już bardzo wysokie. Źle dobrane produkty i techniki mycia mogą przyczynić się też do rozpowszechniania patogenów – mówi Aneta Krupa, Marketing Manager Facility Care, Hospitality, OPL w Ecolab.

 

Procesów czyszczenia powinni uczyć eksperci z firmy dostarczającej chemię do hotelu, ponieważ oni najlepiej znają swoje produkty. Warto więc sprawdzić czy dostawca świadczy takie usługi i w jakim zakresie. Istotne jest też, aby tego typu szkolenia nie mały jedynie teoretycznego charakteru i uwzględniały pracę z produktem w warunkach rzeczywistych.

- Odpowiednio wykwalifikowanemu personelowi łatwiej jest wdrożyć właściwe procesy i procedury postępowania, dlatego Ecolab od początku istnienia stawia na profesjonalne szkolenia podnoszące kwalifikacje ekip sprzątających, organizowane w miejscu pracy Prowadzimy też regularne wizyty serwisowe, podczas których upewniamy się, że personel zawsze zabezpiecza procedury, stosuje odpowiednie produkty oraz uzyskuje oczekiwane rezultaty. Dokonane obserwacje udostępniamy klientowi za pomocą specjalnej platformy do raportowania - mówi Aneta Krupa z Ecolab.

Nie zapominajmy też, że pracownicy służby pięter mają kontakt z gościem hotelowym i nierzadko realizują specjalne życzenia klientów. Powinni zatem posiadać przynajmniej podstawową wiedzę na temat atutów oraz usług obiektu i nie bać się rozmawiać z gośćmi. Warto więc postawić również na szkolenia z zakresu kompetencji miękkich, podczas których pracownicy housekeepingu poznają metody radzenia sobie ze stresem i sztukę autoprezentacji. Umiejętności te przydatne są również w życiu codziennym i pomagają nabrać pewności siebie, a nie od dziś wiadomo, że dowartościowany pracownik to bardzo cenny pracownik.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Open Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury

Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.

Media i PR

M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.