IBC SOLAR wprowadza zmiany strategiczne i komunikacyjne
Podczas największych targów branży PV w Europie IBC SOLAR, światowy dostawca kompleksowych rozwiązań w zakresie energii słonecznej, zaprezentuje nową strategię segmentu biznesowego oraz przedstawi odświeżoną identyfikację wizualną. Wprowadzone zmiany mają zwrócić uwagę na działania marki pod kątem zrównoważonego rozwoju i ekologii.
Niemiecki producent przygotował się pod względem merytorycznym i komunikacyjnym na nadchodzące wyzwania związane z oczekiwanym dynamicznym rozwojem na rynku energii słonecznej. "Have sun!" pozycjonuje IBC SOLAR jako niezawodnego partnera w korzystaniu z energii przyjaznej dla środowiska.
Nowa deklaracja marki i odświeżona strategia obszarów biznesowych
Firma IBC SOLAR opracowała nową wizję korporacyjną i rozszerzyła swoje koncepcje strategiczne w trzech obszarach działalności: mieszkaniowym, komercyjnym i przemysłowym oraz parkach słonecznych. Stefan Horstmann, COO w IBC SOLAR wyjaśnia: Wszystkie procesy w firmie zostały przeprojektowane, usprawnione i zoptymalizowane. Wizja firmy brzmi: Tworzymy samowystarczalność energetyczną i zerową emisję z łatwo dostępnej i nieskończonej energii słonecznej - dla świata, w którym warto żyć. Nowo sformułowana deklaracja marki wyraża dążenie IBC SOLAR do zapewnienia wszystkim klientom łatwego i bezproblemowego dostępu do korzystania z energii słonecznej.
Pod względem komunikacyjnym deklarację tę podsumowują dwa słowa: “Have sun!”. Ten nowy slogan marki sprawia, że niemiecki producent jest postrzegany jako przyjazny i ten, który rozwiązuje problemy. Poprzez swoją wieloznaczność wyraża on następujące idee: 'Wnieś radość do swojego życia dzięki energii słonecznej!' oraz 'Skorzystaj z naszych przemyślanych produktów i usług, aby pomóc Ci to osiągnąć! - dodaje Patrik Danz, CSO w IBC SOLAR. To pozycjonuje firmę jako doświadczonego partnera i lidera jakości, który przeprowadzi klienta przez skomplikowane procesy i wymagania techniczne podczas instalacji rozwiązań z zakresu energii słonecznej.
Nowy firmowy przekaz jest jasny i przemyślany, a także zgodny z zasadą “mniej znaczy więcej”. Świadczy o pewności siebie, nowoczesności i wybiegającym w przyszłość charakterze. Charakteryzuje się prostą typografią, zredukowanymi elementami graficznymi i dużą ilością białej przestrzeni, która przyciąga uwagę do istotnych treści. Celowo wykorzystuje się autentyczne zdjęcia i obrazy, tak, aby jak najwięcej osób czuło, że są adresatami przekazu. Julius Möhrstedt, udziałowiec spółki, komentuje: Dzięki nowej treści i orientacji wizualnej, IBC SOLAR jest idealnie przygotowany na wszelkie wyzwania biznesowe i komunikacyjne na szybko rozwijającym się rynku energii słonecznej, z jasną wizją, jednoznaczną obietnicą marki, a także nowoczesnym wyglądem.
Pionier zrównoważonego rozwoju - stoisko targowe “od kołyski do kołyski”
Firma została założona w 1982 roku przez Udo Möhrstedta. Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność za środowisko stanowią fundamentalną część działalności IBC SOLAR. Poprzez zabudowę na targach Intersolar Europe, w hali A4, stoisko A4.470 i A4.670, firma podkreśla również swój nacisk na zrównoważony rozwój i ekologię. Zostało one wykonane zgodnie z przyjazną dla środowiska zasadą od kołyski do kołyski (ang. cradle-to-cradle design) i w 98% nadaje się do recyklingu. Proekologiczne podejście wpisuje się w obchody 40-lecia firmy pod hasłem "Pionier zrównoważonego rozwoju".
Zabudowa została zaprojektowana i wykonana zgodnie z zasadą cradle-to-cradle firmy EPEA GmbH, partnera w dziedzinie innowacji produktów przyjaznych dla środowiska i nadających się do recyklingu. Oznacza to, że większość użytych materiałów po zakończeniu targów może być w pełni przywrócona do obiegu biologicznego i/lub technicznego. Przykłady obejmują stoły produktowe i konferencyjne oraz ściany kabin i lady, które są wykonane z certyfikowanego ekologicznie świerku krajowego. Po wydarzeniu zostaną ono ponownie wykorzystane do ogrodzenia ogrodu dla pszczół w szkole Montessori w Dachau. Użyte rury aluminiowe będą nadal wykorzystywane przy budowie stoiska, a następnie poddane recyklingowi w obiegu technicznym. Użyta farba jest biodegradowalna. Całkowity nakład materiałowy wynosi 4 130 kilogramów, z czego 4 040,5 kilograma nadaje się w całości do recyklingu, a pozostała część pod pewnymi warunkami. Daje to 98-procentową zdolność do ponownego wykorzystania. Decyzja o całkowitej rezygnacji z dodatkowej podłogi ma również wpływ na ekologiczny całokształt.
Eksperci IBC SOLAR zapraszają do wzięcia udziału w targach Intersolar Europe w dniach od 11 do 13 maja 2022 r. w hali A4, na stoiskach A4.470 i A4.670.

PGE i Ørsted udostępnią terminal instalacyjny T5 w Gdańsku dla projektu Ocean Winds

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.