Komunikaty PR

Idź swoją drogą – Grupa Selena świętuje jubileusz 30-lecia

2022-07-26  |  10:00
Biuro prasowe

Szybkość i elastyczność działania oraz zespół fantastycznych ludzi – zdaniem Jacka Michalaka, prezesa zarządu Grupy Selena, to kluczowe czynniki, by firma odnosiła światowe sukcesy. W połowie lipca globalny producent i dystrybutor produktów chemii budowlanej, wywodzący się z Wrocławia, świętował okrągłe urodziny w gronie ponad 250 pracowników i gości.

 

– Na początku lat 90. większość polskich firm marzyła, by zostać lokalnym dystrybutorem jakiejś znanej zachodniej firmy. A my postanowiliśmy, że od początku będziemy budować własną markę – podkreślał w jubileuszowym przemówieniu Krzysztof Domarecki, założyciel i główny akcjonariusz Seleny. Wspominał też historię firmy, wymieniając najważniejsze źródła jej sukcesu.

 

Pierwsza dekada od założenia Seleny w 1992 r. upłynęła jej pod znakiem szybkości. W 1,5 roku firma stworzyła w Polsce 16 lokalnych oddziałów, zajmujących się dystrybucją chemii budowlanej. Dzięki temu po 2 latach Selena miała już 35% udziału w krajowym rynku pian montażowych, uszczelniaczy i klejów. Z kolei od 1996 do 2001 r. powstały zakłady Carina, Orion i Libra, a po 10 latach firma notowała już 100 mln zł obrotów.

 

Kolejnych 10 lat to międzynarodowa ekspansja Seleny. Nie tylko „po sąsiedzku” – w Rumunii, na Węgrzech, czy w Ukrainie, ale też np. w USA. Paradoksalnie, w wejściu na zagraniczne rynki pomógł też Selenie globalny kryzys z 2008 r. W tym czasie Selena dokonała przejęć m.in. w Turcji czy w Hiszpanii, gdzie przejęła firmę Quilosa –producenta chemii budowlanej nr 1 w tym kraju. Dzięki ekspansji w drugiej dekadzie obroty Seleny wzrosły dziesięciokrotnie, do 1 mld zł.

 

W trzeciej dekadzie Selena skupiła się na konsolidacji i porządkowaniu swoich procesów, działaniach niezbędnych w związku z międzynarodową skalą działalności. Ostatni okres to z kolei czas mierzenia się z zewnętrznymi wyzwaniami, takimi jak pandemia COVID-19 czy wojna w Ukrainie.

Sukcesy nie rodzą się same, nie powstają z niczego. Są efektem kreatywności, twórczego myślenia, ciężkiej pracy. Warty podkreślenia jest fakt, że oprócz powodzenia w świecie biznesu, Selena nie zapomniała nigdy o odpowiedzialności społecznej; o tym, że jest częścią jeszcze większego projektu, że jest firmą polską – podkreślał Jarosław Kresa, wicewojewoda dolnośląski, jeden z gości jubileuszowego spotkania.

Z Wrocławia na krańce świata

Trzy dekady działalności firmy zaowocowały funkcjonowaniem dziś 32 spółek Grupy Selena w 19 krajach, na 4 kontynentach, jednak jej centrala wciąż, jak na początku, mieści się we Wrocławiu. Jak zaznaczał w swoim przemówieniu Krzysztof Domarecki: Wszystkie ważne dla rozwoju firmy funkcje – laboratorium, centralny zespół badawczo – rozwojowy, zarządzanie strategiczne, fuzje i przejęcia czy marketing – znajdują się w Polsce. I dodał: – Grupa Selena oferuje jedne z najlepszych miejsc pracy w kraju.

Selena stawia na rozwój, zwiększa skalę działania, ale też pogłębia swoją obecność na nowych rynkach.

Obecność na czterech kontynentach już teraz wyróżnia nas na tle innych polskich firm. Nasz apetyt jednak stale rośnie. W dzisiejszym świecie na sukces składa się kilka czynników. Po pierwsze jest to szybkość, po drugie – elastyczność. I oczywiście ostatni, ale tak naprawdę najważniejszy – ludzie. Bez Was wszystkich sukces Seleny nie byłby możliwy – powiedział Jacek Michalak, prezes zarządu, do zgromadzonych pracowników, przedstawicieli spółek należących do Grupy.

Nowa dekada, nowa przestrzeń

Obchody 30. rocznicy założenia Seleny połączone zostały z uroczystym otwarciem nowej siedziby centrali Grupy. Selena przeniosła się do budynku w kompleksie Business Garden przy ul. Legnickiej we Wrocławiu. Biura Seleny zajmują powierzchnię około 4300 m2 na trzech kondygnacjach.

Budynek posiada certyfikat LEED Platinum – najwyższy z certyfikatów dla tzw. „zielonych budynków”. Wybór nowej siedziby nie jest przypadkowy – Grupa Selena od lat stawia na rozwój i opracowywanie innowacyjnych rozwiązań dla budownictwa, które będą mieć pozytywny wpływ na środowisko. Kompleks oferuje też strefy relaksu, w których pracownicy mogą odpoczywać i uprawiać sport na świeżym powietrzu, oraz rozbudowaną infrastrukturę dla rowerzystów.

Naszą siedzibą na kolejne dekady będzie budynek położony w sercu Wrocławia, postawiony w nowej niskoemisyjnej technologii i zaprojektowany tak, aby wzmacniać pracę zespołową. Bardzo nam zależało na stworzeniu przyjaznego, komfortowego miejsca, które ułatwi nawiązywanie relacji między pracownikami i zapewni twórczą atmosferę, wspierając rozwój całej Grupy Selena – podkreślał Andrzej Zygadło, członek zarządu ds. personalnych.

W uroczystości jubileuszu 30-lecia Seleny oraz otwarcia nowego biura uczestniczyło ponad 250 osób. Liczna grupa pracowników oraz przedstawiciele zarządu spółki świętowali ten dzień wspólnie z Jarosławem Kresą, wicewojewodą dolnośląskim, Markiem Pasztetnikiem, prezesem Zachodniej Izby Gospodarczej, Mateuszem Jarzombkiem, dyrektorem Centrum Wspierania Biznesu Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej, a także z przedstawicielami firm zaangażowanych w przygotowanie nowej siedziby Seleny.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.