IKEA Poznań tworzy lepsze warunki życia na poznańskiej Starołęce.
Wizją IKEA jest tworzenie lepszych warunków codziennego życia dla wielu ludzi. Dotyczy to zarówno osób posiadających swój własny kąt, jak i tych dotkniętych kryzysem bezdomności. Oprócz doposażenia schroniska w takie artykuły jak wygodne materace, bawełniane pościele i ręczniki oraz akcesoria kuchenne, pracownicy poznańskiego sklepu zaprojektowali i stworzyli piękną, w pełni funkcjonalną świetlicę dla Dzieci oraz jadalnię.
W okresie kryzysu spowodowanego pandemią wirusa powinniśmy szczególnie pamiętać o osobach, które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej. Dlatego zaangażowaliśmy się w pomoc i postanowiliśmy stworzyć osobom przebywających w ośrodku miejsce wyjątkowe. Dla IKEA dom to niezwykle ważna przestrzeń, która powinna gwarantować poczucie bezpieczeństwa, być w pełni funkcjonalna i odpowiadać na potrzeby jej mieszkańców. - mówi Przemysław Juskowiak, Specjalista ds. marketingu w IKEA Poznań.
Dodaje, że: Nową jadalnię, która jest poniekąd sercem domu, wyposażyliśmy w kuchnię METOD
z energooszczędną lodówko-zamrażarką, mikrofalówką i płytą grzewczą, aby korzystające z niej osoby były bardziej niezależne kulinarnie, niż miało to miejsce do tej pory. Założyliśmy, że będzie to także miejsce do rozmów i spotkań przy kawie, więc nie obyło się bez wygodnych krzeseł i dużych stołów. Druga przestrzeń, która przeszła zmianę, to świetlica dla dzieci. Ma ona służyć najmłodszym jako plac zabaw oraz miejsce do nauki, również tej zdalnej. Kolorowe papiery, nietoksyczne pisaki, kredki, farby, pędzle oraz sztaluga z serii MÅLA pozwolą dzieciom miło i przyjemnie spędzać czas. Nie zapomnieliśmy również o miejscu spotkań z terapeutą, w którym potrzebujący wsparcia będą mogli porozmawiać w komfortowych i przyjaznych warunkach. W przypadku obu przestrzeni wymieniliśmy lampy i żarówki na energooszczędne oświetlenie LED, dzięki któremu rachunki Schroniska za energię będą niższe.
Wielkopolskie Stowarzyszenie MONAR realizuje swoją misję, stwarzając warunki do godnego życia ludziom żyjącym na marginesie życia społecznego, osobom uzależnionym, bezdomnym, biednym i bezradnym, dzieciom ze środowisk społecznie zaniedbanych i wszystkim tym, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji życiowej.
Wielkopolskie Stowarzyszenie MONAR – MARKOT Wielkopolskie Centrum Pomocy Bliźniemu powstało
w październiku 1997 roku, aby nieść pomoc osobom znajdującymi się w kryzysie: bezdomności, samotnego rodzicielstwa, przemocy w rodzinie, po opuszczeniu zakładów karnych, bezrobocia, choroby, niepełnosprawności, uzależnienia, czy w innych trudnych sytuacjach życiowych. Głównym celem jest pomoc w rozwiązywaniu problemów, wspieranie w odnalezieniu swojego miejsca w społeczeństwie oraz powrocie do samodzielnego życia. Dzięki systemom terapii i wsparcia stosowanym w Centrum, wiele osób z powodzeniem rozpoczyna nowe życie. Bardzo dziękujemy firmie IKEA za zaangażowanie, pomoc oraz wielkie serce włożone w to ogromne przedsięwzięcie. Dzięki tym zmianom nasze podopieczne oraz ich dzieci mogą czuć się jak w domu, a idzie za tym również zwiększenie poczucia bezpieczeństwa, które jest tak ważne w zaistniałej sytuacji. – mówi Klaudia Gola-Kałasznikow z Wielkopolskiego Stowarzyszenia Monar - Markot Wielkopolskie Centrum Pomocy Bliźniemu mieszczącemu się przy ul. Starołęckiej 36 w Poznaniu.
To nie pierwszy raz, kiedy IKEA Poznań pomaga instytucjom działającym na rzecz najmłodszych i osobom znajdujących się w potrzebie. Dzięki pomocy szwedzkiej marki nowe wyposażenie wnętrz otrzymały również inne organizacje. W 2019 r. nową funkcjonalność zyskały wnętrza „Świetlicy Klub 9” działającej w Szkole Podstawowej nr 9 w Poznaniu. W 2017 całkowitą przemianę przeszła Siedziba Stowarzyszenia „Damy Radę” w Zielonej Górze. W 2014 r. nowy wygląd zyskała siedziba Fundacji „Dziecko w Centrum” z Poznania. W 2012 r. wyremontowane zostały dwie świetlice w Centrum Wspierania Rodzin "Swoboda" w Poznaniu.
Od początku pandemii koronawirusa w Polsce IKEA analizuje zmieniające się potrzeby społeczne i stara się na nie reagować. Grupa Ingka zdecydowała się udzielić pomocy doraźnej w formie darowizn o łącznej wartości 4,5 miliona złotych. W ramach akcji #PomagamyRazem, mającej na celu ochronę zdrowia oraz zapewnienie środków niezbędnych do życia osobom dotkniętym pandemią koronawirusa, marka wspólnie z partnerami przekazała wsparcie rzeczowe potrzebującym instytucjom. Pomoc zawsze nakierowana była na grupy narażone na skutki pandemii i najbardziej potrzebujące.
W ciągu ostatnich trzech miesięcy IKEA pomogła m.in. w wyposażaniu wnętrz Obiektów Infrastruktury Krytycznej czy Gminnych Centrów Kwarantanny, które powstały w całej Polsce. Razem z Fundacją Habitat for Humanity Poland zorganizowała pomoc dla osób borykających się z doświadczeniem bezdomności, ubogich i matek samotnie wychowujących dzieci, poprzez przekazanie schroniskom oraz Punktom Pomocy produktów IKEA, które pomogą w ochronie przed zachorowaniem na COVID-19. Dodatkowo od początku czerwca IKEA przekazuje nowe wyposażenie wnętrz do 37 szpitalnych oddziałów psychiatrycznych dla dzieci i młodzieży w całej Polsce, które pomoże dzieciom wracać do zdrowia w bardziej przyjaznych warunkach.
W miastach, w których zlokalizowane są sklepy IKEA, w okresie czasowego ich zamknięcia, firma zaangażowała się w obywatelską akcję #WzywamyPosiłki, w ramach której jednostki pogotowia ratunkowego czy laboratoria pracujące na rzecz bezpieczeństwa epidemicznego, otrzymywały darmowe posiłki. Na ręce pracowników służby zdrowia trafiło 40 000 ciepłych dań oraz produkty IKEA ze sklepiku szwedzkiego. Działania obejmowały również pomoc lokalnych sklepów, które wsparły sąsiedzkie szpitale oraz pogotowia, przekazując pomoc rzeczową w postaci produktów IKEA.
SOFTSWISS niesie pomoc osobom dotkniętym powodzią na południu Polski
Konferencja „Piecza zastępcza 2030: bezpieczne dziecko w dobrym systemie”
Mówiliśmy o tym na forum
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.