Citython Lublin – nowe podejście do zrównoważonej mobilności
KnowledgeHub
www.kh.vc
00-844 Warszawa
magdalena.osial|knowledgehub.pl| |magdalena.osial|knowledgehub.pl
+48 537 868 699
www.kh.vc
Już 21 września br. rozpocznie się Citython Lublin, którego inicjatorem jest EIT Urban Mobility, a organizatorem barceloński ośrodek nauki i techniki motoryzacyjnej CARNET oraz Miasto Lublin (działanie koordynowane przez CIT UPC - Centrum Innowacji i Technologii Politechniki Katalońskiej). Po sukcesie Citython Barcelona, tym razem organizatorzy chcą skupić się na poszukiwaniu rozwiązań zrównoważonej mobilności miejskiej i dostępności dla osób starszych i niepełnosprawnych. W wydarzeniu mogą wziąć udział wszyscy Europejczycy posiadający doświadczenie w zakresie planowania mobilności miejskiej. EIT Urban Mobility jest europejską inicjatywą, która łączy miasta, uniwersytety, ośrodki badawcze oraz przemysł we wspólnej pracy nad innowacjami w zakresie mobilności, aby uczynić miasta bardziej przyjaznymi do życia.
Citython Lublin 2020 rozpocznie się 21 września br. i potrwa do 1 października. Podczas sesji inauguracyjnej eksperci w dziedzinie urbanistyki i mobilności postawią przed uczestnikami trzy wyzwania związane z mobilnością miejską dla miasta Lublin. W aktualnej sytuacji oczekiwane jest ponowne zdefiniowanie przestrzeni, uwzględniające obecny sposób interakcji pomiędzy mieszkańcami a samym miastem. Po edycji barcelońskiej, która koncentrowała się na sytuacji po lockdownie związanym z COVID-19, tym razem organizatorzy chcą skupić się na tematyce zrównoważonej mobilności, w której priorytetem stają się mieszkańcy oraz zmniejszenie liczby samochodów w centrum miasta.
Trzy wyzwania, z którymi zmierzą się uczestnicy nowej edycji hackathonu to:
1. Wyprowadzenie ruchu samochodowego z centrum miasta, uwzględniając potrzeby os. starszych, os. z niepełnosprawnościami, a także osób z ograniczeniami ruchowymi, rodziców z dziećmi oraz lokalnych przedsiębiorców.
2. Dostępność przestrzeni miejskiej, transportu publicznego oraz usług mobilnych ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb os. niepełnosprawnych i starszych.
3. Optymalizacja tras autobusowych poprzez zaangażowanie obywateli.
Uczestnicy będą mieli czas na opracowanie własnych rozwiązań do 1 października, kiedy to zaprezentują swoje ostateczne pomysły przed jury. W trakcie hackathonu, 25 i 28 września, wszystkie grupy będą miały możliwość uczestniczenia w indywidualnych sesjach mentoringowych online, na których w twórczej i sprzyjającej współpracy atmosferze otrzymają informację zwrotną dotyczącą swojego projektu. W każdym z trzech wyzwań zostanie przyznana jedna nagroda w wysokości 1500 EUR, a zwycięskie zespoły będą miały okazję zaprezentować swoje rozwiązania na Kongresie Smart City Expo 2020, który odbędzie się w listopadzie w Barcelonie.
KLUCZOWE INFORMACJE:
- Darmowa rejestracja na stronie: http://citython.eu/lublin/
- Zakończenie przyjmowania zgłoszeń: 23 września
- Czas trwania konkursu (hacking days): 24 września - 1 października (pełna agenda na stronie http://citython.eu/lublin/)
- Warunki udziału: uczestnik musi mieć skończone 18 lat oraz posiadać doświadczenie i wiedzę z obszaru baz danych/ obliczeń/ urbanistyki. Więcej informacji na temat konkretnych umiejętności wymaganych w każdej dziedzinie można znaleźć na stronie internetowej (http://citython.eu/lublin/). W wydarzeniu może wziąć udział każdy obywatel Europy.
- Nagrody: Jeden zespół wygrywa jedno z trzech wyzwań (łącznie trzy zwycięskie drużyny). Zwycięzca każdej kategorii otrzyma 1.500 euro. Dodatkowo każda ze zwycięskich drużyn będzie mogła zaprezentować swoje rozwiązania w trakcie Smart City Expo 2020 w Barcelonie.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom wydarzenia Citython Lublin, podobnie jak Citython Barcelona, odbędzie się w trybie online.
Więcej o Citython Lublin: http://citython.eu/lublin/
EIT Urban Mobility
Celem EIT Urban Mobility jest przyspieszenie rozwiązań i przejście na zorientowany na użytkownika, zintegrowany i prawdziwie multimodalny system transportu. Jako wiodąca europejska wspólnota innowacji na rzecz mobilności w miastach, EIT Urban Mobility przeciwdziała rozdrobnieniu i ułatwia współpracę między miastami, przemysłem, środowiskiem akademickim, badaniami i innowacjami w celu rozwiązania najbardziej palących problemów związanych z miejską mobilnością. Wykorzystując miasta jako żywe laboratoria, ich przemysł, partnerzy naukowi i uniwersyteccy zademonstrują, w jaki sposób nowe technologie mogą przyczynić się do rozwiązania rzeczywistych problemów w rzeczywistych miastach poprzez transport ludzi, towarów i odpadów w bardziej inteligentny sposób. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.eiturbanmobility.eu
Modernizacje w branży wod-kan
Fontanny w miastach: inwestycje w modernizację dawnych symboli
ZABERD w gotowości, przygotowany do drogowej akcji “Zima” 2024/25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.