Citython Lublin – nowe podejście do zrównoważonej mobilności
KnowledgeHub
www.kh.vc
00-844 Warszawa
magdalena.osial|knowledgehub.pl| |magdalena.osial|knowledgehub.pl
+48 537 868 699
www.kh.vc
Już 21 września br. rozpocznie się Citython Lublin, którego inicjatorem jest EIT Urban Mobility, a organizatorem barceloński ośrodek nauki i techniki motoryzacyjnej CARNET oraz Miasto Lublin (działanie koordynowane przez CIT UPC - Centrum Innowacji i Technologii Politechniki Katalońskiej). Po sukcesie Citython Barcelona, tym razem organizatorzy chcą skupić się na poszukiwaniu rozwiązań zrównoważonej mobilności miejskiej i dostępności dla osób starszych i niepełnosprawnych. W wydarzeniu mogą wziąć udział wszyscy Europejczycy posiadający doświadczenie w zakresie planowania mobilności miejskiej. EIT Urban Mobility jest europejską inicjatywą, która łączy miasta, uniwersytety, ośrodki badawcze oraz przemysł we wspólnej pracy nad innowacjami w zakresie mobilności, aby uczynić miasta bardziej przyjaznymi do życia.
Citython Lublin 2020 rozpocznie się 21 września br. i potrwa do 1 października. Podczas sesji inauguracyjnej eksperci w dziedzinie urbanistyki i mobilności postawią przed uczestnikami trzy wyzwania związane z mobilnością miejską dla miasta Lublin. W aktualnej sytuacji oczekiwane jest ponowne zdefiniowanie przestrzeni, uwzględniające obecny sposób interakcji pomiędzy mieszkańcami a samym miastem. Po edycji barcelońskiej, która koncentrowała się na sytuacji po lockdownie związanym z COVID-19, tym razem organizatorzy chcą skupić się na tematyce zrównoważonej mobilności, w której priorytetem stają się mieszkańcy oraz zmniejszenie liczby samochodów w centrum miasta.
Trzy wyzwania, z którymi zmierzą się uczestnicy nowej edycji hackathonu to:
1. Wyprowadzenie ruchu samochodowego z centrum miasta, uwzględniając potrzeby os. starszych, os. z niepełnosprawnościami, a także osób z ograniczeniami ruchowymi, rodziców z dziećmi oraz lokalnych przedsiębiorców.
2. Dostępność przestrzeni miejskiej, transportu publicznego oraz usług mobilnych ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb os. niepełnosprawnych i starszych.
3. Optymalizacja tras autobusowych poprzez zaangażowanie obywateli.
Uczestnicy będą mieli czas na opracowanie własnych rozwiązań do 1 października, kiedy to zaprezentują swoje ostateczne pomysły przed jury. W trakcie hackathonu, 25 i 28 września, wszystkie grupy będą miały możliwość uczestniczenia w indywidualnych sesjach mentoringowych online, na których w twórczej i sprzyjającej współpracy atmosferze otrzymają informację zwrotną dotyczącą swojego projektu. W każdym z trzech wyzwań zostanie przyznana jedna nagroda w wysokości 1500 EUR, a zwycięskie zespoły będą miały okazję zaprezentować swoje rozwiązania na Kongresie Smart City Expo 2020, który odbędzie się w listopadzie w Barcelonie.
KLUCZOWE INFORMACJE:
- Darmowa rejestracja na stronie: http://citython.eu/lublin/
- Zakończenie przyjmowania zgłoszeń: 23 września
- Czas trwania konkursu (hacking days): 24 września - 1 października (pełna agenda na stronie http://citython.eu/lublin/)
- Warunki udziału: uczestnik musi mieć skończone 18 lat oraz posiadać doświadczenie i wiedzę z obszaru baz danych/ obliczeń/ urbanistyki. Więcej informacji na temat konkretnych umiejętności wymaganych w każdej dziedzinie można znaleźć na stronie internetowej (http://citython.eu/lublin/). W wydarzeniu może wziąć udział każdy obywatel Europy.
- Nagrody: Jeden zespół wygrywa jedno z trzech wyzwań (łącznie trzy zwycięskie drużyny). Zwycięzca każdej kategorii otrzyma 1.500 euro. Dodatkowo każda ze zwycięskich drużyn będzie mogła zaprezentować swoje rozwiązania w trakcie Smart City Expo 2020 w Barcelonie.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom wydarzenia Citython Lublin, podobnie jak Citython Barcelona, odbędzie się w trybie online.
Więcej o Citython Lublin: http://citython.eu/lublin/
EIT Urban Mobility
Celem EIT Urban Mobility jest przyspieszenie rozwiązań i przejście na zorientowany na użytkownika, zintegrowany i prawdziwie multimodalny system transportu. Jako wiodąca europejska wspólnota innowacji na rzecz mobilności w miastach, EIT Urban Mobility przeciwdziała rozdrobnieniu i ułatwia współpracę między miastami, przemysłem, środowiskiem akademickim, badaniami i innowacjami w celu rozwiązania najbardziej palących problemów związanych z miejską mobilnością. Wykorzystując miasta jako żywe laboratoria, ich przemysł, partnerzy naukowi i uniwersyteccy zademonstrują, w jaki sposób nowe technologie mogą przyczynić się do rozwiązania rzeczywistych problemów w rzeczywistych miastach poprzez transport ludzi, towarów i odpadów w bardziej inteligentny sposób. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.eiturbanmobility.eu

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Modernizacje w branży wod-kan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.