Citython Lublin – nowe podejście do zrównoważonej mobilności
KnowledgeHub
www.kh.vc
00-844 Warszawa
magdalena.osial|knowledgehub.pl| |magdalena.osial|knowledgehub.pl
+48 537 868 699
www.kh.vc
Już 21 września br. rozpocznie się Citython Lublin, którego inicjatorem jest EIT Urban Mobility, a organizatorem barceloński ośrodek nauki i techniki motoryzacyjnej CARNET oraz Miasto Lublin (działanie koordynowane przez CIT UPC - Centrum Innowacji i Technologii Politechniki Katalońskiej). Po sukcesie Citython Barcelona, tym razem organizatorzy chcą skupić się na poszukiwaniu rozwiązań zrównoważonej mobilności miejskiej i dostępności dla osób starszych i niepełnosprawnych. W wydarzeniu mogą wziąć udział wszyscy Europejczycy posiadający doświadczenie w zakresie planowania mobilności miejskiej. EIT Urban Mobility jest europejską inicjatywą, która łączy miasta, uniwersytety, ośrodki badawcze oraz przemysł we wspólnej pracy nad innowacjami w zakresie mobilności, aby uczynić miasta bardziej przyjaznymi do życia.
Citython Lublin 2020 rozpocznie się 21 września br. i potrwa do 1 października. Podczas sesji inauguracyjnej eksperci w dziedzinie urbanistyki i mobilności postawią przed uczestnikami trzy wyzwania związane z mobilnością miejską dla miasta Lublin. W aktualnej sytuacji oczekiwane jest ponowne zdefiniowanie przestrzeni, uwzględniające obecny sposób interakcji pomiędzy mieszkańcami a samym miastem. Po edycji barcelońskiej, która koncentrowała się na sytuacji po lockdownie związanym z COVID-19, tym razem organizatorzy chcą skupić się na tematyce zrównoważonej mobilności, w której priorytetem stają się mieszkańcy oraz zmniejszenie liczby samochodów w centrum miasta.
Trzy wyzwania, z którymi zmierzą się uczestnicy nowej edycji hackathonu to:
1. Wyprowadzenie ruchu samochodowego z centrum miasta, uwzględniając potrzeby os. starszych, os. z niepełnosprawnościami, a także osób z ograniczeniami ruchowymi, rodziców z dziećmi oraz lokalnych przedsiębiorców.
2. Dostępność przestrzeni miejskiej, transportu publicznego oraz usług mobilnych ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb os. niepełnosprawnych i starszych.
3. Optymalizacja tras autobusowych poprzez zaangażowanie obywateli.
Uczestnicy będą mieli czas na opracowanie własnych rozwiązań do 1 października, kiedy to zaprezentują swoje ostateczne pomysły przed jury. W trakcie hackathonu, 25 i 28 września, wszystkie grupy będą miały możliwość uczestniczenia w indywidualnych sesjach mentoringowych online, na których w twórczej i sprzyjającej współpracy atmosferze otrzymają informację zwrotną dotyczącą swojego projektu. W każdym z trzech wyzwań zostanie przyznana jedna nagroda w wysokości 1500 EUR, a zwycięskie zespoły będą miały okazję zaprezentować swoje rozwiązania na Kongresie Smart City Expo 2020, który odbędzie się w listopadzie w Barcelonie.
KLUCZOWE INFORMACJE:
- Darmowa rejestracja na stronie: http://citython.eu/lublin/
- Zakończenie przyjmowania zgłoszeń: 23 września
- Czas trwania konkursu (hacking days): 24 września - 1 października (pełna agenda na stronie http://citython.eu/lublin/)
- Warunki udziału: uczestnik musi mieć skończone 18 lat oraz posiadać doświadczenie i wiedzę z obszaru baz danych/ obliczeń/ urbanistyki. Więcej informacji na temat konkretnych umiejętności wymaganych w każdej dziedzinie można znaleźć na stronie internetowej (http://citython.eu/lublin/). W wydarzeniu może wziąć udział każdy obywatel Europy.
- Nagrody: Jeden zespół wygrywa jedno z trzech wyzwań (łącznie trzy zwycięskie drużyny). Zwycięzca każdej kategorii otrzyma 1.500 euro. Dodatkowo każda ze zwycięskich drużyn będzie mogła zaprezentować swoje rozwiązania w trakcie Smart City Expo 2020 w Barcelonie.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom wydarzenia Citython Lublin, podobnie jak Citython Barcelona, odbędzie się w trybie online.
Więcej o Citython Lublin: http://citython.eu/lublin/
EIT Urban Mobility
Celem EIT Urban Mobility jest przyspieszenie rozwiązań i przejście na zorientowany na użytkownika, zintegrowany i prawdziwie multimodalny system transportu. Jako wiodąca europejska wspólnota innowacji na rzecz mobilności w miastach, EIT Urban Mobility przeciwdziała rozdrobnieniu i ułatwia współpracę między miastami, przemysłem, środowiskiem akademickim, badaniami i innowacjami w celu rozwiązania najbardziej palących problemów związanych z miejską mobilnością. Wykorzystując miasta jako żywe laboratoria, ich przemysł, partnerzy naukowi i uniwersyteccy zademonstrują, w jaki sposób nowe technologie mogą przyczynić się do rozwiązania rzeczywistych problemów w rzeczywistych miastach poprzez transport ludzi, towarów i odpadów w bardziej inteligentny sposób. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.eiturbanmobility.eu
Nowe pojazdy ciężarowe WIŚNIOWSKI na polskich i zagranicznych drogach
Momentum Leisure otwiera trzeci park tematyczny w Polsce!
Światowy Dzień Architektury – w dobie cyfryzacji architekci wierzą w siłę druku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em
Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.
Problemy społeczne
Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki
Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie, a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.
Ochrona środowiska
Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy
Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.