Komunikaty PR

DPD Polska rozszerza elektryczną flotę o kolejne 50 pojazdów

2021-06-15  |  09:35
Biuro prasowe

DPD Polska powiększyła flotę elektrycznych busów kurierskich o kolejnych 50 vanów. Modele eVito Furgon marki Mercedes-Benz przystosowane są do dostarczania przesyłek w centrach dużych i średniej wielkości miast. Rozszerzanie e-floty o nowoczesne samochody prestiżowej marki to ważny krok na drodze do neutralności doręczeń, która jest celem długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju DPDgroup. Łącznie DPD Polska w swoich zasobach ma już sto tego typu pojazdów.

Samochody eVito Furgon marki Mercedes-Benz wyposażone są w silnik elektryczny o maksymalnej mocy 85 kW (116 KM), którego średnie zużycie energii elektrycznej wynosi 24,9 kWh na 100 km. Dzięki zasięgowi 150 km eVito Furgon dobrze sprawdza się w ruchu miejskim. Eksploatacja tego modelu jest wolna od emisji dwutlenku węgla, dzięki czemu może on poruszać się w strefach czystego transportu. Model posiada także możliwość sterowania poziomem rekuperacji (odzyskiwania energii podczas hamowania), co sprawia, że  kierowca ma wpływ na wielkość zasięgu.

 E-konsumenci oczekują zrównoważonych działań

DPD Polska realizuje politykę DPDgroup w zakresie zrównoważonego rozwoju kierując się wytycznymi ONZ (United Nations Sustainable Development Goals). Zgodnie z oczekiwaniami swoich klientów koncentruje się na logistyce miejskiej oraz redukowaniu śladu węglowego prowadzonej działalności. Tegoroczne opracowanie Barometr E-shopper potwierdziło, że e-konsumenci wymagają od marek i firm działań, które zapewnią skuteczne usługi przy jednoczesnej trosce o środowisko naturalne i otoczenie społeczne.

- W czasie pandemii koronawirusa wzrosła wrażliwość nie tylko na kwestie ochrony zdrowia, ale i te związane z koniecznością zapobiegania zmianom klimatu. Zauważamy wzrost rynku towarów z „drugiej ręki” i zwiększone zapotrzebowanie na przyjazne dla środowiska opcje doręczenia. Staramy się spełniać te oczekiwania poprzez wprowadzenie do naszej floty pojazdów nisko i zeroemisyjnych. Kolejne samochody typu plug-in to ważny krok DPD Polska w tym kierunku – komentuje Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.

- Rozwiązaniem odpowiadającym na potrzeby zarówno klimatu, jak i gospodarki, jest elektromobilność. Jako koncern jesteśmy przygotowani na te zmiany, oferując już dziś nasze flagowe modele dostawcze – eVito oraz eSprintera – w wersji z napędem elektrycznym. Jesteśmy dumni, że firma DPD Polska zdecydowała się właśnie z nami rozwijać swoją zeroemisyjną flotę. Zdajemy sobie sprawę, że elektryczne pojazdy dostawcze są wciąż nowością. Jednak dzięki kilkuletnim inwestycjom w rozwój tych produktów oraz szkolenia sieci sprzedaży i serwisu dziś mogę zapewnić, że jako Mercedes-Benz Polska jesteśmy gotowi, by zagwarantować klientom pełne wsparcie w ich użytkowaniu- mówi Thomas Greipel, dyrektor zarządzający Mercedes-Benz Vans w Polsce.

- Bardzo cieszymy się, że nasz klient DPD Polska w tym roku powiększył swoją flotę o eVito. Utwierdza nas to w przekonaniu, że zeroemisyjne środki transportu są praktycznym rozwiązaniem dla branży kurierskiej. Kierowcy zyskują nowe przywileje, w tym możliwość wjazdu do stref czystego transportu czy poruszanie się buspasami. Z całą pewnością przekłada się to na szybkość realizowanych doręczeń, a w efekcie na wyniki finansowe – dodaje Marcin Stępczak, wiceprezes Duda-Cars S.A. autoryzowanego dealera i serwisu Mercedes-Benz.

Zrównoważone inwestycje DPD Polska

DPD Polska dysponuje w logistyce miejskiej także innymi rozwiązaniami. Oddziały miejskie  powstające w dzielnicach mieszkalnych i biznesowych oraz w centrach miast realizują doręczenia rowerami, rowerami elektrycznymi cargo, skuterami elektrycznymi, a także pieszo. Placówki te stanowią istotną część sieci DPD Pickup liczącej ponad 4 tys. punktów. Przyjazną dla otoczenia logistykę miejską ułatwiają także usługi dopasowane do preferencji odbiorcy, co pozwala zwiększyć odsetek doręczeń w pierwszej próbie. Aplikacja mojapaczka.dpd.com.pl daje konsumentom możliwość samodzielnego zarządzania przesyłką i ułatwia kontakt z kurierem, dzięki czemu zamówienie szybciej trafia pod wskazany adres.

 

Do redukcji emisji przyczynia się również optymalizowanie połączeń drogowych. DPD Polska od dwóch lat wdraża nowy model logistyczny polegający na decentralizacji procesów, dzięki czemu skracają się trasy przejazdów  i zmniejszają szkodliwe emisje. We wszystkich obiektach firma stosuje rozwiązania oszczędzające energię i wodę, prowadzi selektywną zbiórkę odpadów, a w nowych placówkach instaluje systemy fotowoltaiczne i oświetlenie LED oraz inne rozwiązania zgodne ze standardami energooszczędności. DPD Polska regularnie dokonuje także certyfikowanych zakupów tzw. „zielonej energii”, co również przyczynia się do obniżenia śladu węglowego.

Międzynarodowa sieć kurierska DPDgroup zobowiązała się do 2025 r. znacząco obniżyć ślad węglowy doręczeń w wybranych europejskich miastach i zmniejszyć emisje o co najmniej 80% w porównaniu z rokiem 2020.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Infrastruktura Zielone światło dla przebudowy ul. Suwak! Biuro prasowe
2024-04-11 | 10:00

Zielone światło dla przebudowy ul. Suwak!

To obiecujące wieści dla użytkowników biur i mieszkańców biznesowej części Służewca! Wkrótce ruszy ważna inwestycja drogowa, która połączy ul. Suwak z ul.
Infrastruktura Plac Defilad wykorzysta wodę z drugiego obiegu
2024-04-08 | 08:14

Plac Defilad wykorzysta wodę z drugiego obiegu

Trwa przebudowa środkowej części placu Defilad – nowego placu Centralnego. W nowoczesnej przestrzeni znajdzie się wiele elementów zielonych, małej architektury oraz detali
Infrastruktura Sienkiewicz laureatem Diamentów Forbesa
2024-03-14 | 09:32

Sienkiewicz laureatem Diamentów Forbesa

  Spółka Sienkiewicz, produkująca prefabrykaty betonowe i żelbetowe, znalazła się w gronie laureatów rankingu Diamentów Forbesa 2024, uwzględniającego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.