Duże inwestycje DHL Parcel w zachodniej Polsce

Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, wydajna maszyneria i imponująca powierzchnia. Nowy terminal P2 DHL Parcel Polska powstał w Kostrzynie koło Poznania. To pierwsze z najnowszych, planowanych przedsięwzięć infrastrukturalnych firmy w Polsce zachodniej, która jest jednym z kluczowych obszarów inwestycyjnych dla dostawcy usług logistycznych. Już w 2023 roku swoją działalność w województwie wielkopolskim rozpocznie również Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL – jedna z największych inwestycji Grupy DP DHL w Europie.
DHL Parcel inwestuje w Polskę zachodnią
Polska zachodnia to jeden z kluczowych kierunków dla inwestycji infrastrukturalnych DHL Parcel. Ma to związek m.in. z bliskością rynku niemieckiego. Zachodni sąsiedzi są niekwestionowanym liderem przesyłek nadawanych z Polski. Z danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego wynika, ze to właśnie nasz kraj jest 4. największym unijnym eksporterem do Niemiec. Według rynkowych danych, aż 30% eksportu do naszych zachodnich sąsiadów, kreował popyt na niemieckie towary, zawierające polski komponent[1].
Po inwestycjach w centralnej Polsce, zrealizowanych w ostatnich latach, DHL Parcel rozpoczyna ekspansję na zachodzie kraju. W Kostrzynie koło Poznania działa już najnowszy terminal P2. To nowoczesna inwestycja o łącznej powierzchni ponad 50 000 m2. Tylko hala zajmuje obszar niemal 8000 m2. Obiekt został wyposażony w pierwszy w Polsce system cross-belt, pozwalający na bezbłędne sortowanie 7,5 tys. przesyłek na godzinę.
- Jednostka operacyjna w Kostrzynie koło Poznania to jedną z najnowocześniejszych i najbardziej efektywnych placówek tego typu w Europie. Wciąż rozwijamy naszą ekspercką wiedzę i inwestujemy w coraz bardziej innowacyjne rozwiązania. Dzięki bezbłędnemu systemowi sortującemu znacznie zwiększa się nasza wydajność – podkreśla Agnieszka Świerszcz – CEO DHL Parcel.
Nowoczesny system umożliwia również zmiany sposobu i kierunku sortu na podstawie odpowiedniego programowania baz danych. Możliwe jest także niezwykle precyzyjne śledzenie przesyłki. To dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu, mierzącemu, ważącemu i fotografującemu paczki.
Inwestycja została zrealizowana zgodnie z ideą GoGreen. Dzięki własnej instalacji fotowoltaicznej możliwa będzie bezemisyjna obsługa aż 500 tys. przesyłek rocznie. Farmy fotowoltaiczne, które są częścią kolejnych inwestycji realizowanych przez DHL Parcel, pozwalają ograniczyć emisję CO2 o 1000 ton rocznie. Terminal wyposażony został również w nowoczesne rozwiązania proekologiczne, w tym m.in.: system zbierania wody deszczowej, 100% inteligentne oświetlenie LED czy stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych.
Najnowocześniejsze w Europie centrum logistyczne
W 2023 r. działalność rozpocznie również Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL. Inwestycja, także jest zlokalizowana w województwie wielkopolskim. Obiekt będzie największą jednostką DHL w Polsce i jedną z największą w Europie. Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL zajmie 32 tys. m2 powierzchni, wyposażone zostanie w 3-poziomowy sorter o wydajności na najwyższym poziomie. Obiekt będzie posiadał również liczne rozwiązania ekologiczne, jak m.in. zielone dachy na budynkach biurowych, pompy ciepła do ogrzewania lub chłodzenia powierzchni biurowej czy technologia oświetlenia LED. Wyróżni go nieporównywalna skala działania i nowe możliwości w zakresie obsługi klienta, zarówno B2C, jak i B2B z doręczeniem w Polsce i zagranicą, zwłaszcza w kontekście rynku niemieckiego. Niemcy są zdecydowanym liderem przesyłek nadawanych z Polski, kierunek ten generuje prawie 30 proc. całego polskiego eksportu.
- Na taki stan rzeczy ma wpływ kilka czynników m.in: dwukrotnie wyższa liczba potencjalnych konsumentów niż w Polsce, zamożność społeczeństwa niemieckiego oraz bliskie sąsiedztwo. Niemieccy konsumenci są szczególnie przywiązani do swojego krajowego przewoźnika jakim jest DHL. Wynika to z faktu ugruntowanej pozycji lidera na rynku oraz szerokiej oferty komfortowych rozwiązań dostaw jak np. wykorzystanie identyfikacji Post Nummer, gdzie każdy konsument za pomocą indywidulanego konta może na stałe bądź jednorazowo zdefiniować najwygodniejszą dla siebie opcję dostarczenia przesyłki. Na rynku niemieckim, podobnie jak w Polsce, DHL nie ma sobie równych zarówno ze względu na kompleksową ofertę, dostosowaną do potrzeb klientów, jak i niekwestionowaną pozycję lidera oraz wysoki poziom zaufania klientów. Pozycja DHL wpływa również na naszych klientów e-commerce i stwarza perspektywy do rozwoju ich biznesu – podkreśla Agnieszka Świerszcz – CEO DHL Parcel.
Więcej informacji:
Justyna Dąbrowska
Rzecznik Prasowy, Menedżer ds. Komunikacji PR
e-mail: justyna.dabrowska.wa@dhl.com
kom: 884 207 752
[1] Raport Polskiego Instytutu Ekonomicznego „Nowe oblicze handlu Polski z Niemcami”.

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Modernizacje w branży wod-kan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.