Duże inwestycje DHL Parcel w zachodniej Polsce
Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, wydajna maszyneria i imponująca powierzchnia. Nowy terminal P2 DHL Parcel Polska powstał w Kostrzynie koło Poznania. To pierwsze z najnowszych, planowanych przedsięwzięć infrastrukturalnych firmy w Polsce zachodniej, która jest jednym z kluczowych obszarów inwestycyjnych dla dostawcy usług logistycznych. Już w 2023 roku swoją działalność w województwie wielkopolskim rozpocznie również Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL – jedna z największych inwestycji Grupy DP DHL w Europie.
DHL Parcel inwestuje w Polskę zachodnią
Polska zachodnia to jeden z kluczowych kierunków dla inwestycji infrastrukturalnych DHL Parcel. Ma to związek m.in. z bliskością rynku niemieckiego. Zachodni sąsiedzi są niekwestionowanym liderem przesyłek nadawanych z Polski. Z danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego wynika, ze to właśnie nasz kraj jest 4. największym unijnym eksporterem do Niemiec. Według rynkowych danych, aż 30% eksportu do naszych zachodnich sąsiadów, kreował popyt na niemieckie towary, zawierające polski komponent[1].
Po inwestycjach w centralnej Polsce, zrealizowanych w ostatnich latach, DHL Parcel rozpoczyna ekspansję na zachodzie kraju. W Kostrzynie koło Poznania działa już najnowszy terminal P2. To nowoczesna inwestycja o łącznej powierzchni ponad 50 000 m2. Tylko hala zajmuje obszar niemal 8000 m2. Obiekt został wyposażony w pierwszy w Polsce system cross-belt, pozwalający na bezbłędne sortowanie 7,5 tys. przesyłek na godzinę.
- Jednostka operacyjna w Kostrzynie koło Poznania to jedną z najnowocześniejszych i najbardziej efektywnych placówek tego typu w Europie. Wciąż rozwijamy naszą ekspercką wiedzę i inwestujemy w coraz bardziej innowacyjne rozwiązania. Dzięki bezbłędnemu systemowi sortującemu znacznie zwiększa się nasza wydajność – podkreśla Agnieszka Świerszcz – CEO DHL Parcel.
Nowoczesny system umożliwia również zmiany sposobu i kierunku sortu na podstawie odpowiedniego programowania baz danych. Możliwe jest także niezwykle precyzyjne śledzenie przesyłki. To dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu, mierzącemu, ważącemu i fotografującemu paczki.
Inwestycja została zrealizowana zgodnie z ideą GoGreen. Dzięki własnej instalacji fotowoltaicznej możliwa będzie bezemisyjna obsługa aż 500 tys. przesyłek rocznie. Farmy fotowoltaiczne, które są częścią kolejnych inwestycji realizowanych przez DHL Parcel, pozwalają ograniczyć emisję CO2 o 1000 ton rocznie. Terminal wyposażony został również w nowoczesne rozwiązania proekologiczne, w tym m.in.: system zbierania wody deszczowej, 100% inteligentne oświetlenie LED czy stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych.
Najnowocześniejsze w Europie centrum logistyczne
W 2023 r. działalność rozpocznie również Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL. Inwestycja, także jest zlokalizowana w województwie wielkopolskim. Obiekt będzie największą jednostką DHL w Polsce i jedną z największą w Europie. Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL zajmie 32 tys. m2 powierzchni, wyposażone zostanie w 3-poziomowy sorter o wydajności na najwyższym poziomie. Obiekt będzie posiadał również liczne rozwiązania ekologiczne, jak m.in. zielone dachy na budynkach biurowych, pompy ciepła do ogrzewania lub chłodzenia powierzchni biurowej czy technologia oświetlenia LED. Wyróżni go nieporównywalna skala działania i nowe możliwości w zakresie obsługi klienta, zarówno B2C, jak i B2B z doręczeniem w Polsce i zagranicą, zwłaszcza w kontekście rynku niemieckiego. Niemcy są zdecydowanym liderem przesyłek nadawanych z Polski, kierunek ten generuje prawie 30 proc. całego polskiego eksportu.
- Na taki stan rzeczy ma wpływ kilka czynników m.in: dwukrotnie wyższa liczba potencjalnych konsumentów niż w Polsce, zamożność społeczeństwa niemieckiego oraz bliskie sąsiedztwo. Niemieccy konsumenci są szczególnie przywiązani do swojego krajowego przewoźnika jakim jest DHL. Wynika to z faktu ugruntowanej pozycji lidera na rynku oraz szerokiej oferty komfortowych rozwiązań dostaw jak np. wykorzystanie identyfikacji Post Nummer, gdzie każdy konsument za pomocą indywidulanego konta może na stałe bądź jednorazowo zdefiniować najwygodniejszą dla siebie opcję dostarczenia przesyłki. Na rynku niemieckim, podobnie jak w Polsce, DHL nie ma sobie równych zarówno ze względu na kompleksową ofertę, dostosowaną do potrzeb klientów, jak i niekwestionowaną pozycję lidera oraz wysoki poziom zaufania klientów. Pozycja DHL wpływa również na naszych klientów e-commerce i stwarza perspektywy do rozwoju ich biznesu – podkreśla Agnieszka Świerszcz – CEO DHL Parcel.
Więcej informacji:
Justyna Dąbrowska
Rzecznik Prasowy, Menedżer ds. Komunikacji PR
e-mail: justyna.dabrowska.wa@dhl.com
kom: 884 207 752
[1] Raport Polskiego Instytutu Ekonomicznego „Nowe oblicze handlu Polski z Niemcami”.
STRABAG przywrócił połączenie miejscowości odciętej przez powódź
Stary Rynek w Poznaniu w finale konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.”
BERGER Bau przebuduje zabytkowy budynek administracyjno-biurowy w Złotoryi
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
J. Lewandowski: Unijny budżet na lata 2028–2034 jest bardzo skromny, ale inwestycyjny. Oby komisarzowi ds. budżetu udało się go zwiększyć
Wciąż nie milkną echa po publikacji raportu byłego premiera Włoch i eksszefa Europejskiego Banku Centralnego dotyczącego konkurencyjności UE. Zdaniem byłego komisarza UE ds. budżetu Janusza Lewandowskiego jest to wyzwanie, ale i szansa dla zbliżającej się polskiej prezydencji w UE na zwiększenie środków na inwestycje w nowym budżecie UE na lata 2028–2034, zwłaszcza w obliczu nominowania Polaka Piotra Serafina na komisarza do spraw budżetowych.
Konsument
Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]
Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. więcej niż w 2023 roku. Rośnie również świadomość dotycząca recyklingu kartonów do płynnej żywności, a 58 proc. osób deklaruje, że prawidłowo wyrzuca je do żółtego pojemnika. Wciąż jednak pojawiają się wątpliwości co do tego, jak segregować poszczególne odpady do konkretnych pojemników. – Frakcje z poszczególnych pojemników są niekiedy zanieczyszczone innymi odpadami, co utrudnia proces sortowania i obniża jakość surowca do recyklingu – ocenia Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.
Konsument
Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych
Smartfony, monitory komputera, telewizory podłączone do sieci lub konsoli do gier mogą negatywnie wpływać na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne – twierdzą lekarze. Dodatkowo nadużywanie elektronicznych gadżetów może niekorzystnie wpływać na nawyki żywieniowe. Między innymi z tego powodu coraz więcej mówi się o potrzebie higieny cyfrowej. Jej brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.