Elfland S.A. - właściciel ekologicznego parku rozrywki rozpoczął emisję akcji
Elfland to pierwszy park rozrywki należący do spółki Elfland S.A., która planuje stworzyć ogólnokrajową sieć ekologicznych atrakcji dla całych rodzin, bazując na 15-letnim doświadczeniu w budowaniu placów zabaw m.in. we Francji. Pod uwagę brany jest rozwój organiczny, jak i franczyza z partnerami zewnętrznymi, posiadającymi atrakcyjne tereny. W ramach rozwoju, spółka rozpoczęła właśnie emisję akcji przy współpracy z platformą equity-crowdfundingową Beesfund.
Rynek placów zabaw i parków rozrywki od wielu lat prężnie się rozwija, rodziny chętnie spędzają wolny czas na świeżym powietrzu, szczególnie w miejscach, które pozwalają na kreatywną zabawę. Dodatkowo rosnąca świadomość proekologiczna przyczynia się do szybkiego rozwoju wszystkich segmentów rynku eko. Odpowiedzią na ten trend jest pierwszy park rozrywki Elfland, który powstał w miejscowości Nekla w Wielkopolsce i jest w pełni ekologiczny.
Atrakcyjnie i ekologicznie
Park Elfland powstał na działce o powierzchni 3 hektarów, zlokalizowanej blisko Poznania. Został zbudowany z naturalnego drewna robinii akacjowej przez specjalistów mających wieloletnie doświadczenie w budowie placów zabaw w Polsce, Francji czy Belgii. Atrakcje dedykowane są dla dzieci w wieku 3 do 12 lat, dodatkowo stworzone zostały dwa obszary specjalnie dla dzieci w wieku 3-6 i 6-12 lat. W chwili obecnej gotowych jest 8 dużych atrakcji, wybranych spośród najlepszych produkcji ekipy Elfland na rynku europejskim. Pod uwagę wzięto atrakcje, które cieszą się największym sukcesem u dzieci.
Długoterminowe plany rozwoju
W celu realizacji inwestycji w lutym 2021 powstała spółka Elfland S.A., do której został wniesiony aport całości przedsiębiorstwa firmy Actimo Sp. z o.o., działającej na rynku od 2007 roku, a od roku 2011 zajmującej się produkcją placów zabaw. Budowa pierwszego etapu trwała 6 miesięcy i ukończona została w czerwcu br. Park zostanie dostępny dla publiczności już w lipcu 2021 roku. Realizacja drugiego etapu inwestycji - rozwoju placu zabaw - przewidziana jest od września 2021 do kwietnia 2022.
W planach na najbliższe lata jest powstawanie od jednej do dwóch nowych atrakcji rocznie, a także rozwój małej gastronomii. Pierwszy park rozrywki Elfland zakłada zatrudnienie 7 osób i dodatkowych 3-10 pomocników w trakcie sezonu. Filarem zespołu jest Frederic Keller, który od 5 lat współpracuje ze spółką Actimo i w parku Elfland objął stanowisko dyrektora ds. eksploatacji.
- Jako wykonawca przez lata budowaliśmy place zabaw w Polsce, Francji czy Belgii. Teraz tworzymy własny, którego rozwój zaplanowaliśmy na najbliższe lata, a także stworzenie sieci ekologicznych parków rozrywki. W 2024 roku planujemy rozpocząć budowę kolejnych parków w innych częściach kraju, a także w Unii Europejskiej. Model skali zakłada otwieranie nowego parku w dwuletnich odstępach czasowych. Nie wykluczamy, że część obiektów zostanie otwartych w ramach franczyzy, a część pozostanie naszymi obiektami. Dokładna oferta franczyzowa udostępniona zostanie po weryfikacji kosztów i modeli działania - mówi Frederic Keller.
Emisja akcji przy współpracy z platformą Beesfund
Dotychczasowa inwestycja kosztowała 3 mln zł, środki pochodziły w całości z kapitału spółki Actimo.
- Z myślą o dalszym rozwoju rozpoczęliśmy emisję akcji. W przypadku pozyskania przez spółkę środków pieniężnych o wartości mniejszej niż maksymalna wartość założonych celów emisyjnych, zamierzamy je wykorzystać proporcjonalnie na realizację tych samych celów inwestycyjnych - podsumowuje Frederic Keller.
Pozyskane środki w całości zostaną przeznaczone na dalszy rozwój, ulepszenie i upiększenie infrastruktury tego nowoczesnego i w pełni ekologicznego parku rozrywki, który dziennie przyjmie ponad 1300 gości dziennie.

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Modernizacje w branży wod-kan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.