InPost ma w Polsce 20 000 urządzeń Paczkomat®
InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, zrealizował kolejny kamień milowy w rozwoju sieci w Polsce. Już teraz przez 20 000 urządzeń Paczkomat®, które mają ponad 3 miliony skrytek, zapewnia polskim klientom szybką, wygodną, atrakcyjną cenowo i ekologiczną dostawę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Polska sieć maszyn Paczkomat® to największa tego typu infrastruktura w Europie.
– Polska sieć naszych urządzeń liczy już 20 000! Przeszliśmy bardzo długą drogę od urządzenia numer 1 do numer 20 000. W tym czasie zrewolucjonizowaliśmy polski rynek usług kurierskich, wprowadzając całkowicie nową jakość w Polsce, która jest teraz implementowana w europejskim e-commerce. Obecnie koncentrujemy się na ekspansji na rynkach europejskich, gdzie trafia najwięcej naszych nowych urządzeń, ale nie zapominamy o rynku polskim. Zdecydowanie nie powiedzieliśmy ostatniego słowa, jeżeli chodzi o liczbę urządzeń Paczkomat®. Nadal będziemy rozwijać tę sieć, także w Polsce, bo nasi klienci wciąż dopominają się o nowe lokalizacje, chociaż polska sieć urządzeń Paczkomat® to największa tego typu infrastruktura w Europie – podkreśla Rafał Brzoska, prezes i założyciel InPost.
Automatów Paczkomat® jest już w Polsce 20 000, czyli niemal tyle samo, ile wszystkich bankomatów w naszym kraju1 i 4-krotnie więcej niż wszystkich stacji benzynowych2. Dzięki tej liczbie maszyn InPost, aż 59% Polaków znajdzie Paczkomat® w odległości, którą można pokonać w mniej niż 7 minut spacerem. Na obszarach miejskich taki lub krótszy dystans do urządzenia Paczkomat® ma aż 85% z nich. Istotnym atutem InPost jest również szybkość dostawy – aż 98% przesyłek trafia do odbiorców już następnego dnia. Tylko w 2022 roku Grupa InPost w ramach usług kurierskich i w automatach Paczkomat® obsłużyła 744,9 milionów przesyłek.
Rafał Brzoska dodaje, że nie przez przypadek urządzenie nr 20 000 zostało uruchomione w Dzień Ziemi – Paczkomat® InPost to najbardziej ekologiczna forma dostawy e-commerce, redukująca emisję CO2 i ograniczająca ruch samochodów w polskich miastach. Rozwój naszej sieci to także ukłon w stronę coraz bardziej świadomego ekologicznych wyzwań polskiego konsumenta, który domaga się ograniczenia negatywnego wpływy biznesowej aktywności na stan naszej planety, a jest to możliwe właśnie dzięki szerokiej sieci urządzeń InPostu – zaznacza Brzoska.
Ekologiczny lovebrand
Dostawa do automatów Paczkomat® generuje średnio aż o 97% mniej emisji CO2 w porównaniu do naszej dostawy do domu3. InPost może też pochwalić się największą flotą aut elektrycznych wśród firm kurierskich w Polsce. Na koniec 2022 roku były to 463 pojazdy. Pokonały one prawie 8 mln kilometrów, przewożąc aż 30 milionów przesyłek.
Maszyna numer 20 000 stanęła w Olsztynie przy ulicy Kołobrzeskiej 6. Teren wokół maszyny został obsadzony roślinnością w ramach Programu InPost Green City, którego celem jest zazielenianie polskich miast we współpracy z samorządami. Na dachu automatu posadzone zostały innowacyjne, ekstensywne rozchodniki, dzięki którym Paczkomat® mniej się nagrzewa. Rozchodnik jest powierzchnią czynną biologicznie i ma właściwości odprowadzające wody opadowe oraz daje schronienie miejskim owadom. Klienci, którzy w Dzień Ziemi skorzystali z nowego automatu Paczkomat®, mieli szansę otrzymać od InPost prezent niespodziankę – wyjątkowy, ekologiczny plecak z nasionami ziół.
Ekspansja międzynarodowa
Usługi Grupy InPost są dziś dostępne także dla klientów w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Portugalii, krajach Beneluxu i we Włoszech. Na koniec 2022 roku InPost miał 8 633 urządzenia na rynkach międzynarodowych, co stanowi wzrost o 120% rok do roku. W marcu br. uruchomiony został 5-tysięczny Paczkomat® w Wielkiej Brytanii, a w kwietniu 3-tysięczny we Francji.
Od samego początku ambicją Rafała Brzoski było wyjście poza granice kraju i stworzenie najbardziej rozpoznawalnego sukcesu biznesowego Polski na arenie międzynarodowej. Dziś InPost jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek w Europie, a sieć urządzeń Paczkomat® InPost jest największą i najwygodniejszą automatyczną siecią̨ odbioru i nadawania przesyłek w Europie – to łącznie blisko 29 000 nowoczesnych urządzeń.

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Modernizacje w branży wod-kan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.