InPost ma w Polsce 20 000 urządzeń Paczkomat®
InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, zrealizował kolejny kamień milowy w rozwoju sieci w Polsce. Już teraz przez 20 000 urządzeń Paczkomat®, które mają ponad 3 miliony skrytek, zapewnia polskim klientom szybką, wygodną, atrakcyjną cenowo i ekologiczną dostawę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Polska sieć maszyn Paczkomat® to największa tego typu infrastruktura w Europie.
– Polska sieć naszych urządzeń liczy już 20 000! Przeszliśmy bardzo długą drogę od urządzenia numer 1 do numer 20 000. W tym czasie zrewolucjonizowaliśmy polski rynek usług kurierskich, wprowadzając całkowicie nową jakość w Polsce, która jest teraz implementowana w europejskim e-commerce. Obecnie koncentrujemy się na ekspansji na rynkach europejskich, gdzie trafia najwięcej naszych nowych urządzeń, ale nie zapominamy o rynku polskim. Zdecydowanie nie powiedzieliśmy ostatniego słowa, jeżeli chodzi o liczbę urządzeń Paczkomat®. Nadal będziemy rozwijać tę sieć, także w Polsce, bo nasi klienci wciąż dopominają się o nowe lokalizacje, chociaż polska sieć urządzeń Paczkomat® to największa tego typu infrastruktura w Europie – podkreśla Rafał Brzoska, prezes i założyciel InPost.
Automatów Paczkomat® jest już w Polsce 20 000, czyli niemal tyle samo, ile wszystkich bankomatów w naszym kraju1 i 4-krotnie więcej niż wszystkich stacji benzynowych2. Dzięki tej liczbie maszyn InPost, aż 59% Polaków znajdzie Paczkomat® w odległości, którą można pokonać w mniej niż 7 minut spacerem. Na obszarach miejskich taki lub krótszy dystans do urządzenia Paczkomat® ma aż 85% z nich. Istotnym atutem InPost jest również szybkość dostawy – aż 98% przesyłek trafia do odbiorców już następnego dnia. Tylko w 2022 roku Grupa InPost w ramach usług kurierskich i w automatach Paczkomat® obsłużyła 744,9 milionów przesyłek.
Rafał Brzoska dodaje, że nie przez przypadek urządzenie nr 20 000 zostało uruchomione w Dzień Ziemi – Paczkomat® InPost to najbardziej ekologiczna forma dostawy e-commerce, redukująca emisję CO2 i ograniczająca ruch samochodów w polskich miastach. Rozwój naszej sieci to także ukłon w stronę coraz bardziej świadomego ekologicznych wyzwań polskiego konsumenta, który domaga się ograniczenia negatywnego wpływy biznesowej aktywności na stan naszej planety, a jest to możliwe właśnie dzięki szerokiej sieci urządzeń InPostu – zaznacza Brzoska.
Ekologiczny lovebrand
Dostawa do automatów Paczkomat® generuje średnio aż o 97% mniej emisji CO2 w porównaniu do naszej dostawy do domu3. InPost może też pochwalić się największą flotą aut elektrycznych wśród firm kurierskich w Polsce. Na koniec 2022 roku były to 463 pojazdy. Pokonały one prawie 8 mln kilometrów, przewożąc aż 30 milionów przesyłek.
Maszyna numer 20 000 stanęła w Olsztynie przy ulicy Kołobrzeskiej 6. Teren wokół maszyny został obsadzony roślinnością w ramach Programu InPost Green City, którego celem jest zazielenianie polskich miast we współpracy z samorządami. Na dachu automatu posadzone zostały innowacyjne, ekstensywne rozchodniki, dzięki którym Paczkomat® mniej się nagrzewa. Rozchodnik jest powierzchnią czynną biologicznie i ma właściwości odprowadzające wody opadowe oraz daje schronienie miejskim owadom. Klienci, którzy w Dzień Ziemi skorzystali z nowego automatu Paczkomat®, mieli szansę otrzymać od InPost prezent niespodziankę – wyjątkowy, ekologiczny plecak z nasionami ziół.
Ekspansja międzynarodowa
Usługi Grupy InPost są dziś dostępne także dla klientów w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Portugalii, krajach Beneluxu i we Włoszech. Na koniec 2022 roku InPost miał 8 633 urządzenia na rynkach międzynarodowych, co stanowi wzrost o 120% rok do roku. W marcu br. uruchomiony został 5-tysięczny Paczkomat® w Wielkiej Brytanii, a w kwietniu 3-tysięczny we Francji.
Od samego początku ambicją Rafała Brzoski było wyjście poza granice kraju i stworzenie najbardziej rozpoznawalnego sukcesu biznesowego Polski na arenie międzynarodowej. Dziś InPost jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek w Europie, a sieć urządzeń Paczkomat® InPost jest największą i najwygodniejszą automatyczną siecią̨ odbioru i nadawania przesyłek w Europie – to łącznie blisko 29 000 nowoczesnych urządzeń.

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Modernizacje w branży wod-kan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.