Komunikaty PR

Jak połączyć biznes i pasję do pomagania – wielki projekt CSR

2021-02-26  |  01:00

Krajowy rynek inwestycji ekologicznych przeżywa jeden z najlepszych okresów prosperity w historii. Trendy z Zachodu dynamicznie wkraczają nad Wisłę, a już wkrótce — mapa stołecznych atrakcji przywita kolejny punkt, który wykorzystuje najbardziej sprawdzone prawidła świadomego biznesu. Nie brak jednak innowacji, a te z dnia na dzień napędzają zainteresowanie zarówno potencjalnych inwestorów, jak i przyszłych klientów. Czy nadszedł czas etycznych inwestycji w typowo warszawskim wydaniu?

Polskie ulice coraz bardziej zielone

Wkraczanie zielonych inwestycji na krajowy rynek nie jest zjawiskiem nowym, choć impet ruchu obserwuje się właśnie na przestrzeni ostatnich kilku lat. Według raportów Polish Green Building Council, Polska już w 2019 roku była liderem Europy Środkowo-Wschodniej w kategorii rozwoju ekoarchitektury. Aż 51 proc. obiektów, które spełniają regionalne warunki klasyfikacji, jako projekty wpisujące się w ideę zrównoważonego rozwoju, znajdują się właśnie nad Wisłą. Według tych samych wyliczeń krajowe ekoinwestycje łącznie stanowią ekwiwalent aż 13 871 550 metrów kwadratowych powierzchni użytkowej. Już wkrótce — do tego grona dołączy blisko 10 tys. kolejnych pod hasłem “Implant”.

— To była nasza wewnętrzna potrzeba. Każdy z nas odniósł już swoje pierwsze sukcesy zawodowe, jesteśmy zupełnie z różniących się od siebie branży i bardzo się od siebie różnimy jako ludzie, ale łączy nas jedno — chcielibyśmy zrobić coś, co ma znacznie. Geneza projektu kiełkowała w naszych głowach, każdy myślał o projekcie w inny sposób, ale udało się nam wypracować jedną spójną wizję — opowiada o początkach nowej ekoinwestycji Zbigniew Bagiński, CMO Implantu.

Implant, czyli CSR w służbie (nie tylko) millenialsom

Twórcy ekoinwestycji na styku trzech stołecznych dzielnic — Woli, Ochoty i Śródmieścia — podkreślają, iż grupą docelową projektu są osoby młode, którym nie jest obojętny los planety. Z drugiej strony, estetyka obiektu może również zachęcić starsze pokolenia do świadomej konsumpcji oraz popularyzacji zielonej architektury, ponieważ według raportu analityków z U.S. Green Building Council, decyzje inwestorów segmentu w 34 proc. są motywowane właśnie przesłankami ze strony samych klientów (w tym — klientów 40+). Ponadto, oferta Implantu może być interpretowana bardzo szeroko, ponieważ obiekt (utrzymany w stylistyce zrecyklingowanego kontenera) zmieści m.in. show-roomy, studio tatuażu, bar z kraftowym piwem, warsztat stolarski, a otoczony będzie motywami stricte eko, w tym: parkingiem z wydzielonymi miejscami dla hybryd i pojazdów elektrycznych oraz panelami fotowoltaicznymi.

— Ekologia była zupełnie czymś naturalnym — ona zmienia jakość życia w stolicy i działa na zmysły. W 2015 roku, gdy zaczynaliśmy projekt, to nie było jeszcze takie oczywiste, jednak teraz doszło do znaczącej zmiany światopoglądowej. Ekologia dla nas to nie zdobywanie zielonych orderów — to edukacja społeczna poprzez przykład. Innymi składowymi naszej filozofii jest kultura oraz sztuka ulicy, które uwrażliwiają, otwierają świadomość na otaczający nas świat i jego interpretację. To właśnie kultura, warsztaty, spotkania i koncerty będą spoiwem naszej społeczności. Wokół tego budujemy biznes, który realnie zmienia świat — podkreśla Zbigniew Bagiński z zespołu Implantu.

Walka z CO2 i etyczny biznes

Inwestycja przy ulicy Chmielnej 75 to także wyjście naprzeciw rekordowo wysokiej emisji dwutlenku węgla budynków usługowych. Jak podają autorzy ONZ-owskiego opracowania 2020 Global Status Report for Buildings and Constructionwskaźnik udziału infrastruktury miejskiej w globalnym pogłębianiu śladu węglowego oscyluje w okolicach 38 proc. Dlatego też szacowana na nawet 28 mln zł inwestycja zespołu Implantu przewiduje oprócz wcześniej wspomnianych paneli PV, zasilanie oparte na pompach ciepła, design na farbach tytanowych, a za nawadnianie kompleksu odpowiadać będzie zbiornik retencyjny. Co więcej, dochód z każdego biletu parkingowego będzie przeznaczany na poczet programu sadzenia drzew, co jeszcze bardziej przyczyni się do redukcji CO2. Kiedy możemy się spodziewać inauguracji działań obiektu?

— Pierwotnie realnym terminem otwarcia była wiosna 2020 roku. Wcześniejsze daty spotkały się z równie dużym zainteresowaniem, choć plany pokrzyżowała nam pandemia koronawirusa. W skali regionu projekt jest prekursorski, co spowodowało jeszcze wiele zmian i adaptacji na poziomie budowy, a sam covid i jego następstwa, przedłużyły kolejne etapy prac. Obecnie otwarcie planowane jest na przełomie 2. i 3. kwartału tego roku — wyjaśnia Zbigniew Bagiński.

Wkład w starania o bezemisyjną przestrzeń miejską, łącznie ekologii z urbanistyką, etyczny biznes realizujący najnowsze trendy branżowe. Tak można w dużym skrócie opisać postulaty, które firmuje zespół Implantu. Czy założenia inwestorów spotkają się z oczekiwanym zainteresowaniem? Jeśli wszystkie hasła zapowiadane przez twórców znajdą swoje przełożenie w efektach prac — Warszawa już wkrótce zyska bezprecedensowy punkt, który jest w stanie wywindować trend ekoarchitektury poza granice samej stolicy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Infrastruktura Zielone światło dla przebudowy ul. Suwak! Biuro prasowe
2024-04-11 | 10:00

Zielone światło dla przebudowy ul. Suwak!

To obiecujące wieści dla użytkowników biur i mieszkańców biznesowej części Służewca! Wkrótce ruszy ważna inwestycja drogowa, która połączy ul. Suwak z ul.
Infrastruktura Plac Defilad wykorzysta wodę z drugiego obiegu
2024-04-08 | 08:14

Plac Defilad wykorzysta wodę z drugiego obiegu

Trwa przebudowa środkowej części placu Defilad – nowego placu Centralnego. W nowoczesnej przestrzeni znajdzie się wiele elementów zielonych, małej architektury oraz detali
Infrastruktura Sienkiewicz laureatem Diamentów Forbesa
2024-03-14 | 09:32

Sienkiewicz laureatem Diamentów Forbesa

  Spółka Sienkiewicz, produkująca prefabrykaty betonowe i żelbetowe, znalazła się w gronie laureatów rankingu Diamentów Forbesa 2024, uwzględniającego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.