Ogrodownia odpowiedzialna za realizację zielonej oprawy Browarów Warszawskich
W centrum Warszawy Ogrodownia zrealizowała przestrzeń zieloną i małą architekturę dla Browarów Warszawskich – inwestycji łączącej funkcje mieszkalną, biurową oraz restauracyjno-usługową. Tysiące roślin: drzew, krzewów, bylin i łąki kwietne – to wszystko cieszy już oczy odwiedzających.
Projekt zewnętrzny autorstwa Jems Architekci i RS Architektura Krajobrazu zakładał posadzenie 5 tys. krzewów, ok. 20 tys. bylin tworzących łąki kwietne na kilku tysiącach metrów kwadratowych. Na terenie inwestycji umieszczono ok. 100 drzew o wysokości sięgającej aż 15 metrów – do ich posadzenia wykorzystano dźwigi. Do dodatkowych nasadzeń wykorzystano również miejsce w donicach z betonu architektonicznego. Wyjątkowe dla Browarów Warszawskich są zagłębione place miejskie, znajdujące się na poziomie kondygnacji -1,5 – zagospodarowano je jako otoczenie zabytkowych piwnic dawnych browarów, przekształconych obecnie w powierzchnie restauracyjne. Ogromne wrażenie robi łąka kwietna, która w okresie letnim odwiedzana jest przez motyle, pszczoły i inne owady. Dopełnieniem są liczne domki dla owadów oraz karmniki i poidełka dla ptaków.
– Realizacja tak wymagających projektów jest zawsze dużym wyzwaniem. Przestrzeń miejska musi być nie tylko piękna, ale i funkcjonalna, wiążą się z nią też dodatkowe wymagania. Do części prac musieliśmy użyć dźwigów. Bez nich nie udałoby się posadzić tak wysokich drzew, które nie tylko robią ogromne wrażenie, ale także dadzą cień w czasie upałów. Efekt jest jednak dla nas największą nagrodą i źródłem satysfakcji. Szczególnie cieszy, że nasza praca nie pozostaje niezauważona przez gości Browarów – mówi Agnieszka Duc z Ogrodowni.
Ogrodownia zajmuje się inwestycjami mieszkaniowymi, publicznymi i komercyjnymi we współpracy z wieloma renomowanymi firmami architektonicznymi i wykonawczymi. Stworzenie projektu i wykonanie architektury zieleni, powierzyło Ogrodowni wiele firm i instytucji, które postawiły na kreatywność i jednocześnie niezawodny profesjonalizm firmy.

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Modernizacje w branży wod-kan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.