Komunikaty PR

Rośnie sprzedaż asfaltu po stałej cenie

2021-07-02  |  15:08
Biuro prasowe

Firmy budowlane coraz częściej korzystają z możliwości zakupu asfaltu u polskich producentów po stałej cenie. Rozwiązanie to pozwala minimalizować ryzyko wzrostu cen materiałów budowalnych, który obecnie obserwowany jest na rynku.

Ceny asfaltu  uzależnione  są od notowań ropy na światowych rynkach, cen HFO (ciężki olej opałowy) oraz kursu dolara. Na kształt ceny asfaltu wpływa też szereg niezależnych czynników makroekonomicznych (m.in. popyt oraz podaż). Odzwierciedleniem sprzedaży asfaltu jest także sezonowość. Po wyraźnym spadku cen na początku 2020 roku, w IV kwartale zaczęły one ponownie rosnąć. Obecnie wraz z ceną ropy rosną także ceny produktów jej przerobu, między innymi asfaltów. Aby pomóc firmom wykonawczym zminimalizować skutki panujących warunków makroekonomicznych, polscy producenci asfaltów już kilka lat temu wprowadzili możliwość sprzedaży swoich produktów po stałych cenach.

- Funkcjonujące w ORLEN Asfalt narzędzie stałych cen było odpowiedzią na potencjalną sytuację ekonomiczną, której obecnie jesteśmy świadkami, czyli szybko rosnących cen ropy na światowych rynkach – mówi Marek Pietrzak, prezes ORLEN Asfalt. – Klienci, którzy zdecydowali się podpisać z nami taką umowę, mają zagwarantowaną stałą cenę i dostawy na określonym poziomie ilościowym nawet przez okres czterech lat. Od 2014 roku wielkość sprzedaży asfaltu po cenie stałej sukcesywnie rośnie. W roku 2020 nastąpił znaczący wzrost o ok. 20 proc. tej formy sprzedaży w stosunku do roku poprzedzającego. Obecnie co czwarta dostawa realizowana jest po stałej cenie. Wykorzystanie tego narzędzia przez odbiorców realizujących duże, wieloletnie inwestycje, niweluje ryzyka przy ich realizacji związane ze wzrostem notowań.

– Sprzedaż asfaltów naszej spółki w ubiegłym roku była na nieco wyższym poziomie niż w roku poprzednim. LOTOS Asfalt w polityce cenowej kieruje się elastyczną reakcją na sygnały płynące z rynku i ten czynnik determinuje poziom cen również w roku 2021 – mówi Cezary Godziuk, prezes Zarządu spółki LOTOS Asfalt. - Obserwujemy wzrost zainteresowania umowami ze stałymi cenami wśród klientów. Systematycznie rosną odbiory asfaltu w tej formule. W 2020 roku spółka LOTOS Asfalt osiągnęła drugi wynik od momentu wprowadzenia tego narzędzia do swojej oferty (tj. od 2010 roku). Kolejne lata także rysują optymistyczną perspektywę. Klienci docenili spokój, jaki niesie zabezpieczenie ceny, a także oferowaną przez LOTOS Asfalt elastyczność, która odpowiada dynamicznej specyfice budowy dróg. Dodatkowo takie umowy mają wysoki priorytet realizacji, więc klient, oprócz zabezpieczenia ceny, kupuje gwarancję dostaw i najwyższy poziom obsługi w okresie spiętrzeń zamówień.

Początkowo umowy zawierane były jedynie przez największe firmy na zabezpieczenie budowy kontraktów autostradowych. Dziś, po przeszło dekadzie, rozwiązanie to jest szeroko stosowane przez wielu odbiorców na kontraktach o różnej wielkości.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Infrastruktura Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce Biuro prasowe
2025-02-06 | 15:20

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Sieć MOYA zakończyła 2024 rok, osiągając liczbę 500 stacji paliw w całej Polsce. 6 lutego, podczas uroczystego otwarcia nowo wybudowanej stacji własnej, świętowano to wyjątkowe
Infrastruktura Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!
2024-12-20 | 10:00

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Inwestorzy dotrzymali obietnicy i tuż przed Świętami Bożego Narodzenia oddany został do użytkowania łącznik ulicy Suwak i ulicy Cybernetyki na warszawskim Służewcu. Oznacza to, że
Infrastruktura Modernizacje w branży wod-kan
2024-11-28 | 01:00

Modernizacje w branży wod-kan

Koszty utrzymania i rozwoju infrastruktury, coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące ekologii i bezpieczeństwa, a nawet problemy z dostępnością personelu – to najbardziej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.