Komunikaty PR

Rośnie sprzedaż asfaltu po stałej cenie

2021-07-02  |  15:08
Biuro prasowe

Firmy budowlane coraz częściej korzystają z możliwości zakupu asfaltu u polskich producentów po stałej cenie. Rozwiązanie to pozwala minimalizować ryzyko wzrostu cen materiałów budowalnych, który obecnie obserwowany jest na rynku.

Ceny asfaltu  uzależnione  są od notowań ropy na światowych rynkach, cen HFO (ciężki olej opałowy) oraz kursu dolara. Na kształt ceny asfaltu wpływa też szereg niezależnych czynników makroekonomicznych (m.in. popyt oraz podaż). Odzwierciedleniem sprzedaży asfaltu jest także sezonowość. Po wyraźnym spadku cen na początku 2020 roku, w IV kwartale zaczęły one ponownie rosnąć. Obecnie wraz z ceną ropy rosną także ceny produktów jej przerobu, między innymi asfaltów. Aby pomóc firmom wykonawczym zminimalizować skutki panujących warunków makroekonomicznych, polscy producenci asfaltów już kilka lat temu wprowadzili możliwość sprzedaży swoich produktów po stałych cenach.

- Funkcjonujące w ORLEN Asfalt narzędzie stałych cen było odpowiedzią na potencjalną sytuację ekonomiczną, której obecnie jesteśmy świadkami, czyli szybko rosnących cen ropy na światowych rynkach – mówi Marek Pietrzak, prezes ORLEN Asfalt. – Klienci, którzy zdecydowali się podpisać z nami taką umowę, mają zagwarantowaną stałą cenę i dostawy na określonym poziomie ilościowym nawet przez okres czterech lat. Od 2014 roku wielkość sprzedaży asfaltu po cenie stałej sukcesywnie rośnie. W roku 2020 nastąpił znaczący wzrost o ok. 20 proc. tej formy sprzedaży w stosunku do roku poprzedzającego. Obecnie co czwarta dostawa realizowana jest po stałej cenie. Wykorzystanie tego narzędzia przez odbiorców realizujących duże, wieloletnie inwestycje, niweluje ryzyka przy ich realizacji związane ze wzrostem notowań.

– Sprzedaż asfaltów naszej spółki w ubiegłym roku była na nieco wyższym poziomie niż w roku poprzednim. LOTOS Asfalt w polityce cenowej kieruje się elastyczną reakcją na sygnały płynące z rynku i ten czynnik determinuje poziom cen również w roku 2021 – mówi Cezary Godziuk, prezes Zarządu spółki LOTOS Asfalt. - Obserwujemy wzrost zainteresowania umowami ze stałymi cenami wśród klientów. Systematycznie rosną odbiory asfaltu w tej formule. W 2020 roku spółka LOTOS Asfalt osiągnęła drugi wynik od momentu wprowadzenia tego narzędzia do swojej oferty (tj. od 2010 roku). Kolejne lata także rysują optymistyczną perspektywę. Klienci docenili spokój, jaki niesie zabezpieczenie ceny, a także oferowaną przez LOTOS Asfalt elastyczność, która odpowiada dynamicznej specyfice budowy dróg. Dodatkowo takie umowy mają wysoki priorytet realizacji, więc klient, oprócz zabezpieczenia ceny, kupuje gwarancję dostaw i najwyższy poziom obsługi w okresie spiętrzeń zamówień.

Początkowo umowy zawierane były jedynie przez największe firmy na zabezpieczenie budowy kontraktów autostradowych. Dziś, po przeszło dekadzie, rozwiązanie to jest szeroko stosowane przez wielu odbiorców na kontraktach o różnej wielkości.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Infrastruktura Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce Biuro prasowe
2025-02-06 | 15:20

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Sieć MOYA zakończyła 2024 rok, osiągając liczbę 500 stacji paliw w całej Polsce. 6 lutego, podczas uroczystego otwarcia nowo wybudowanej stacji własnej, świętowano to wyjątkowe
Infrastruktura Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!
2024-12-20 | 10:00

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Inwestorzy dotrzymali obietnicy i tuż przed Świętami Bożego Narodzenia oddany został do użytkowania łącznik ulicy Suwak i ulicy Cybernetyki na warszawskim Służewcu. Oznacza to, że
Infrastruktura Modernizacje w branży wod-kan
2024-11-28 | 01:00

Modernizacje w branży wod-kan

Koszty utrzymania i rozwoju infrastruktury, coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące ekologii i bezpieczeństwa, a nawet problemy z dostępnością personelu – to najbardziej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.