Rowery elektryczne coraz popularniejsze wśród Polaków
Badanie przeprowadzone wśród ponad 1000 osób w Polsce wykazało, że dodatkowa infrastruktura rowerowa zwiększająca bezpieczeństwo jest jednym z najważniejszych czynników zachęcających do zakupu i korzystania z e-bike'ów, w porównaniu z badaniem przeprowadzonym przed 12 miesiącami.
Badanie było częścią szerszego projektu obejmującego ponad 15 500 osób w 12 krajach Europy, realizowanego dla firmy Shimano, globalnego producenta komponentów rowerowych, które umożliwiają pokonywanie nieograniczonych dystansów. Wyniki wykazały również, że większość osób w Polsce (56%) uważa, że w ciągu ostatniego roku jakość infrastruktury rowerowej w ich okolicy uległa poprawie. Jest to korzystny wynik w porównaniu z opiniami mieszkańców całej Europy, gdzie średnio tylko 39% uważa, że lokalna infrastruktura uległa poprawie.
Pytani o czynniki, które teraz mogłyby stanowić większą zachętę do zakupu lub wypożyczenia e-bike'a w porównaniu do sytuacji sprzed 12 miesięcy, jako główne czynniki motywacyjne respondenci w Polsce wskazywali ułatwienie w formie dotacji do zakupu e-bike'a (48%), rosnące koszty utrzymania (45%) oraz dodatkową infrastrukturę (43%).
Badanie zostało przeprowadzone w celu sporządzenia tegorocznego wydania State of the Nation, corocznego raportu publikowanego przez Shimano, zawierającego analizę nastawienia mieszkańców Europy do e-bike'ów. Raport można znaleźć TUTAJ.
W całej Europie powody ekonomiczne, takie jak koszty utrzymania (47%) i dotacje do zakupu e-bike'ów (41%) były znacznie częściej wskazywane jako czynniki motywujące do częstszego korzystania z e-bike'a niż COVID-19 (18%). Stoi to w kontraście do ubiegłego roku, gdy 39% respondentów w całej Europie wskazywało, że rozważyłoby kupno lub użytkowanie e-bike'a, aby unikać transportu publicznego z powodu obaw związanych z Covid-19. Względy ekologiczne są wskazywane jako ważny czynnik motywujący przez 33% Europejczyków z krajów objętych badaniem.
Wśród osób wymieniających względy ekologiczne jako czynnik motywujący w całej Europie przewagę miały osoby w wieku 18-24 lata (37%), a także kobiety (36% w porównaniu z 30% wśród mężczyzn). Dużo większy odsetek takich osób był również widoczny we Włoszech (51%) i Hiszpanii (46%), co może mieć związek z ostatnimi anomaliami pogodowymi w obu krajach wywołanymi zmianami klimatu1.
Chcąc zrozumieć, jak ludzie postrzegają korzystanie z e-bike'ów, Shimano zadało następujące pytanie: Dla kogo Twoim zdaniem są przeznaczone e-bike'i? W Polsce bardzo duży odsetek badanych łączy je z osobami dojeżdżającymi do pracy, 63% w porównaniu ze średnim wynikiem 48% w całej Europie, a 62% uważa, że e-bike'i są przeznaczone dla osób obawiających się o środowisko naturalne. W Europie odsetek takich osób wyniósł średnio 52%.
Badanie wykazało również, że Polacy częściej niż przeciętnie w Europie oddają swój rower do serwisu, przy czym ponad jedna trzecia (36%) deklaruje, że zamierza to zrobić w ciągu najbliższych sześciu miesięcy, a 56% z nich twierdzi, że jest to ważne, aby rower mógł służyć dłużej. Stosunkowo duża liczba Polaków wskazała, że jest właścicielem roweru — tylko 24% stwierdziło, że nie ma roweru (w porównaniu do średniej na poziomie 41%), co jest drugim wynikiem po Holandii, gdzie poziom posiadania jest bardzo wysoki.
— Z przyjemnością prezentujemy czwarty raport State of the Nation. Raport oparty na badaniach ankietowych przeprowadzonych wśród ponad 15 500 osób z całej Europy, a jego celem jest analiza czynników motywujących, którymi kierują się użytkownicy e-bike'ów oraz lepsze zrozumienie postaw wobec e-bike'ów i kolarstwa w szerszym ujęciu.
Wyniki są fascynujące i pozwalają nam zidentyfikować najważniejsze trendy na rynku. Świadomość osób, które mają kontakt z e-bike'ami (a nawet nastawienie wobec nich) w pewien sposób zmienia się na lepsze.
Mamy nadzieję, że ten raport będzie przydatnym narzędziem dla wszystkich osób w branży rowerowej i nie tylko oraz nadal będzie odgrywał rolę w rozwoju sektora e-bike'ów — Jonathan Davis, kierownik ds. PR i komunikacji w Shimano Europe.
INFORMACJE DLA WYDAWCÓW:
Dane i raport: Wszystkie dane, o ile nie podano inaczej, pochodzą od firmy YouGov Plc. Całkowita wielkość próby wyniosła 15 792 osoby dorosłe w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Niemczech, Holandii, Włoszech, Austrii, Szwecji, Norwegii, Danii, Polski i Szwajcarii. Zbieranie informacji było prowadzone w okresie od 17 do 25 sierpnia 2022. Badanie zostało przeprowadzone online. Dla liczb uzyskanych z poszczególnych krajów przyjęto jednakową wagę, aby uzyskać wartość „średnią”.
Informacje o Shimano Europe: od założenia w 1921 roku Shimano pomaga klientom być bliżej natury, realizować marzenia i zmieniać styl życia. Misją firmy jest tworzenie wyjątkowych produktów do rowerów i odzieży rowerowej. Opierając się na ponad 100-letnim doświadczeniu w tworzeniu znanych na całym świecie komponentów rowerowych, Shimano z dumą opracowuje produkty, które nadal pomagają wielu sportowcom sięgać po zwycięstwa i umożliwiają pokonywanie nieograniczonej liczby kilometrów. Więcej informacji można znaleźć w witrynie lifestylebike.shimano.com

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Modernizacje w branży wod-kan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.