Rowery elektryczne coraz popularniejsze wśród Polaków
Badanie przeprowadzone wśród ponad 1000 osób w Polsce wykazało, że dodatkowa infrastruktura rowerowa zwiększająca bezpieczeństwo jest jednym z najważniejszych czynników zachęcających do zakupu i korzystania z e-bike'ów, w porównaniu z badaniem przeprowadzonym przed 12 miesiącami.
Badanie było częścią szerszego projektu obejmującego ponad 15 500 osób w 12 krajach Europy, realizowanego dla firmy Shimano, globalnego producenta komponentów rowerowych, które umożliwiają pokonywanie nieograniczonych dystansów. Wyniki wykazały również, że większość osób w Polsce (56%) uważa, że w ciągu ostatniego roku jakość infrastruktury rowerowej w ich okolicy uległa poprawie. Jest to korzystny wynik w porównaniu z opiniami mieszkańców całej Europy, gdzie średnio tylko 39% uważa, że lokalna infrastruktura uległa poprawie.
Pytani o czynniki, które teraz mogłyby stanowić większą zachętę do zakupu lub wypożyczenia e-bike'a w porównaniu do sytuacji sprzed 12 miesięcy, jako główne czynniki motywacyjne respondenci w Polsce wskazywali ułatwienie w formie dotacji do zakupu e-bike'a (48%), rosnące koszty utrzymania (45%) oraz dodatkową infrastrukturę (43%).
Badanie zostało przeprowadzone w celu sporządzenia tegorocznego wydania State of the Nation, corocznego raportu publikowanego przez Shimano, zawierającego analizę nastawienia mieszkańców Europy do e-bike'ów. Raport można znaleźć TUTAJ.
W całej Europie powody ekonomiczne, takie jak koszty utrzymania (47%) i dotacje do zakupu e-bike'ów (41%) były znacznie częściej wskazywane jako czynniki motywujące do częstszego korzystania z e-bike'a niż COVID-19 (18%). Stoi to w kontraście do ubiegłego roku, gdy 39% respondentów w całej Europie wskazywało, że rozważyłoby kupno lub użytkowanie e-bike'a, aby unikać transportu publicznego z powodu obaw związanych z Covid-19. Względy ekologiczne są wskazywane jako ważny czynnik motywujący przez 33% Europejczyków z krajów objętych badaniem.
Wśród osób wymieniających względy ekologiczne jako czynnik motywujący w całej Europie przewagę miały osoby w wieku 18-24 lata (37%), a także kobiety (36% w porównaniu z 30% wśród mężczyzn). Dużo większy odsetek takich osób był również widoczny we Włoszech (51%) i Hiszpanii (46%), co może mieć związek z ostatnimi anomaliami pogodowymi w obu krajach wywołanymi zmianami klimatu1.
Chcąc zrozumieć, jak ludzie postrzegają korzystanie z e-bike'ów, Shimano zadało następujące pytanie: Dla kogo Twoim zdaniem są przeznaczone e-bike'i? W Polsce bardzo duży odsetek badanych łączy je z osobami dojeżdżającymi do pracy, 63% w porównaniu ze średnim wynikiem 48% w całej Europie, a 62% uważa, że e-bike'i są przeznaczone dla osób obawiających się o środowisko naturalne. W Europie odsetek takich osób wyniósł średnio 52%.
Badanie wykazało również, że Polacy częściej niż przeciętnie w Europie oddają swój rower do serwisu, przy czym ponad jedna trzecia (36%) deklaruje, że zamierza to zrobić w ciągu najbliższych sześciu miesięcy, a 56% z nich twierdzi, że jest to ważne, aby rower mógł służyć dłużej. Stosunkowo duża liczba Polaków wskazała, że jest właścicielem roweru — tylko 24% stwierdziło, że nie ma roweru (w porównaniu do średniej na poziomie 41%), co jest drugim wynikiem po Holandii, gdzie poziom posiadania jest bardzo wysoki.
— Z przyjemnością prezentujemy czwarty raport State of the Nation. Raport oparty na badaniach ankietowych przeprowadzonych wśród ponad 15 500 osób z całej Europy, a jego celem jest analiza czynników motywujących, którymi kierują się użytkownicy e-bike'ów oraz lepsze zrozumienie postaw wobec e-bike'ów i kolarstwa w szerszym ujęciu.
Wyniki są fascynujące i pozwalają nam zidentyfikować najważniejsze trendy na rynku. Świadomość osób, które mają kontakt z e-bike'ami (a nawet nastawienie wobec nich) w pewien sposób zmienia się na lepsze.
Mamy nadzieję, że ten raport będzie przydatnym narzędziem dla wszystkich osób w branży rowerowej i nie tylko oraz nadal będzie odgrywał rolę w rozwoju sektora e-bike'ów — Jonathan Davis, kierownik ds. PR i komunikacji w Shimano Europe.
INFORMACJE DLA WYDAWCÓW:
Dane i raport: Wszystkie dane, o ile nie podano inaczej, pochodzą od firmy YouGov Plc. Całkowita wielkość próby wyniosła 15 792 osoby dorosłe w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, Niemczech, Holandii, Włoszech, Austrii, Szwecji, Norwegii, Danii, Polski i Szwajcarii. Zbieranie informacji było prowadzone w okresie od 17 do 25 sierpnia 2022. Badanie zostało przeprowadzone online. Dla liczb uzyskanych z poszczególnych krajów przyjęto jednakową wagę, aby uzyskać wartość „średnią”.
Informacje o Shimano Europe: od założenia w 1921 roku Shimano pomaga klientom być bliżej natury, realizować marzenia i zmieniać styl życia. Misją firmy jest tworzenie wyjątkowych produktów do rowerów i odzieży rowerowej. Opierając się na ponad 100-letnim doświadczeniu w tworzeniu znanych na całym świecie komponentów rowerowych, Shimano z dumą opracowuje produkty, które nadal pomagają wielu sportowcom sięgać po zwycięstwa i umożliwiają pokonywanie nieograniczonej liczby kilometrów. Więcej informacji można znaleźć w witrynie lifestylebike.shimano.com

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Modernizacje w branży wod-kan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.