Rowery STORM dla pierwszoklasistów
Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie i z roku na rok ten problem tylko się pogłębia. Jednym z rozwiązań jest promocja ruchu na świeżym powietrzu. Kolejnym problemem jest fakt, że najmłodsi w naszym kraju znajdują się w grupie 15 mln osób doświadczających wykluczenia transportowego, co utrudnia im przemieszanie się. W odpowiedzi na problem, marka rowerowa SM STORM BIKES rozpoczyna akcję profilaktyczną “Rower dla pierwszaka” przy współpracy z Publiczną Szkołą Podstawową im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Śremie.
W Polsce problem z dostępnością do środków komunikacyjnych dzieci staje się coraz bardziej palący, a jego konsekwencje są alarmujące. Ograniczone możliwości transportowe skutkują brakiem dostępu do usług zdrowotnych, edukacji, kultury, a także do tego, co najważniejsze dla tej grupy wiekowej, czyli spotkań z rówieśnikami. Według UNICEF, to łamanie podstawowych praw dzieci. Szczególnie narażeni na wykluczenie komunikacyjne są mieszkańcy wsi i miasteczek, gdzie problem z komunikacją miejską jest znacznie większy niż w wielkomiejskich aglomeracjach. Jak wynika z badania pracowni PBS na zlecenie Multiconsult Polska – 84% Polaków oczekuje zwiększenia liczby połączeń w ramach transportu publicznego w swojej okolicy.
Społeczeństwo jest świadome problemu, ale wciąż za mało podejmowanych jest realnych działań, które przyczyniłyby się do walki z tym zjawiskiem. Najmłodsi skazani są na rodziców i dowożenie przez nich samochodami. Ogranicza to ich aktywność na świeżym powietrzu. Spędzanie czasu przed telefonem i komputerem oraz ograniczona aktywność fizyczna sprzyjają rozwojowi otyłość i nadwagi, to coraz powszechniejsze problemy polskich dzieci. Raport Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wskazuje, że wyżej wspomniane odnotowano u 32% z nich w wieku 7-9 lat.
Prognozy nie są optymistyczne: 80% otyłych nastolatków będzie zmagało się z tymi problemami w dorosłym życiu. Dane przekazywane przez NFZ jasno wskazują – prawdopodobieństwo, że otyły przedszkolak będzie otyłym dorosłym, jest ponad cztery razy większe niż u jego rówieśników o właściwej masie ciała.
Ruch, zdrowie i niezależność ze STORM-em
Akcja zainicjowana przez markę rowerową STORM “Rower dla pierwszaka” to krok w kierunku zmiany nawyków, zwrócenie uwagi na problem i podjęcie starań w zwalczaniu jego skutków. Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2024/2025, każdy uczeń pierwszej klasy Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Śremie, w ramach wyprawki szkolnej, bezpłatnie otrzyma rower marki STORM.
– Działamy nie tylko jako producent, ale także jako członek społeczności, który aktywnie działa na rzecz dobra wspólnego. Nasza inicjatywa ma na celu zapewnienie rowerów i walkę z wykluczeniem komunikacyjnym, ale również edukację dotyczącą korzyści płynących z roweru i aktywności na świeżym powietrzu. To ważne, by najmłodsi zdawali sobie sprawę jak ważny jest ruch i ile korzyści przynosi dla naszego zdrowia – zapowiada Adam Ziętek, założyciel i właściciel marki STORM.
Uczniowie będą mieli możliwość korzystania z rowerów STORM jako środka transportu, ale i w wolnych chwilach. Nie tylko wpłynie to na poprawę ich umiejętności rowerowych, ale będzie kształtować zdrowe nawyki. Infrastruktura miejska stanie się dla pierwszaków dostępna w zupełnie nowy sposób, umożliwiając łatwiejsze poruszanie się po mieście i rozwijanie poczucia niezależności.
Akcja “Rower dla pierwszaka” to wyraz odpowiedzialności społecznej STORM wobec najmłodszych i zaproszenie do wspierania promocji aktywności fizycznej oraz niezależności komunikacyjnej wśród dzieci. Nauka korzystania z roweru jako środka transportu nie tylko kształtuje postawę świadomości wobec środowiska, ale i zapewnia niezbędną dawkę wysiłku fizycznego – w trosce o przyszłość najmłodszych.
Wykorzystane źródła:
Ile dzieci w Polsce jest wykluczonych transportowo?, https://unicef.pl/co-robimy/aktualnosci/news/ile-dzieci-w-polsce-jest-wykluczonych-transportowo
Polskie dzieci tyją w zaskakującym tempie – najszybciej w Europie, https://wartowiedziec.pl/polityka-zdrowotna/64370-polskie-dzieci-tyja-w-zaskakujacym-tempie-najszybciej-w-europie
Wykluczenie transportowe w Polsce ma się bardzo dobrze, https://multiconsult-polska.com/wykluczenie-transportowe-w-polsce-ma-sie-bardzo-dobrze
Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie, https://www.mp.pl/pacjent/pediatria/aktualnosci/badania/332742,polskie-dzieci-tyja-najszybciej-w-europie
_______
O STORM
To jedna z wiodących polskich marek, zajmująca się produkcją i montażem rowerów. Marka pojawiła się na rynku w 2015 roku i do dnia dzisiejszego stała się nr 3 pod względem produkcji i sprzedaży na polskim rynku. Założycielem marki STORM jest Adam Ziętek, który od samego początku aktywnie realizuje plan budowy jednej z najlepszych firm rowerowych.
Marka STORM dostępna jest w ponad 400 punktach dystrybucji, zlokalizowanych w całej Polsce. W portfolio produktowym znajdują się rowery MTB, trekkingowe, crossowe, miejskie oraz dziecięce, dopasowane do potrzeb zarówno kobiet, jak i mężczyzn, a także dzieci. W 2023 roku do oferty marki STORM trafiły rowery elektryczne oraz gravele.
Wszystkie jednoślady marki STORM produkowane są na nowoczesnej linii produkcyjnej, wyposażonej w bardzo dobrej jakości maszyny, służące do montażu rowerów. Do produkcji rowerów używane są komponenty wysokiej jakości. Każdy z wyprodukowanych jednośladów jest dokładnie sprawdzany zaraz po zakończeniu procesu produkcji pod kątem technicznym i jakościowym. Obecnie, zakład produkcyjny posiada moce produkcyjne na poziomie 250 000 szt. rocznie. W ostatnich latach produkcja wynosiła blisko 100 000 szt. rocznie.
Marka STORM została w ubiegłym roku doceniona m.in. przez Łódzką Specjalną Strefę Ekonomiczną za inwestycje, jakie firma zrealizowała w ramach Polskiej Strefy Inwestycyjnej.
W maju 2023 roku marka STORM wystartowała z pierwszą kampanią wizerunkową pt. “Wyrusz w swoją drogę”, której bohaterami zostali jej ambasadorzy, czyli Robert i Anna Lewandowscy.
Więcej informacji na stronie: www.smstormbikes.com
Kontakt dla mediów
Dawid Migda
Dyrektor Zarządzający STORM
T: 608 318 231
E: dawid.migda@stormrowery.pl
oraz
Aleksandra Kłosowska
Account Executive, TOUCH.PR
T: 690 670 012
E: aleksandra.klosowska@touchpr.pl

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Modernizacje w branży wod-kan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.