Komunikaty PR

Rowery STORM dla pierwszoklasistów

2024-02-27  |  12:15
Biuro prasowe

Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie i z roku na rok ten problem tylko się pogłębia. Jednym z rozwiązań jest promocja ruchu na świeżym powietrzu. Kolejnym problemem jest fakt, że najmłodsi w naszym kraju znajdują się w grupie 15 mln osób doświadczających wykluczenia transportowego, co utrudnia im przemieszanie się. W odpowiedzi na problem, marka rowerowa SM STORM BIKES rozpoczyna akcję profilaktyczną “Rower dla pierwszaka” przy współpracy z Publiczną Szkołą Podstawową im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Śremie.  

W Polsce problem z dostępnością do środków komunikacyjnych dzieci staje się coraz bardziej palący, a jego konsekwencje są alarmujące. Ograniczone możliwości transportowe skutkują brakiem dostępu do usług zdrowotnych, edukacji, kultury, a także do tego, co najważniejsze dla tej grupy wiekowej, czyli spotkań z rówieśnikami. Według UNICEF, to łamanie podstawowych praw dzieci. Szczególnie narażeni na wykluczenie komunikacyjne są mieszkańcy wsi i miasteczek, gdzie problem z komunikacją miejską jest znacznie większy niż w wielkomiejskich aglomeracjach. Jak wynika z badania pracowni PBS na zlecenie Multiconsult Polska – 84% Polaków oczekuje zwiększenia liczby połączeń w ramach transportu publicznego w swojej okolicy. 

Społeczeństwo jest świadome problemu, ale wciąż za mało podejmowanych jest realnych działań, które przyczyniłyby się do walki z tym zjawiskiem. Najmłodsi skazani są na rodziców i dowożenie przez nich samochodami. Ogranicza to ich aktywność na świeżym powietrzu. Spędzanie czasu przed telefonem i komputerem oraz ograniczona aktywność fizyczna sprzyjają rozwojowi otyłość i nadwagi, to coraz powszechniejsze problemy polskich dzieci. Raport Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wskazuje, że wyżej wspomniane odnotowano u 32% z nich w wieku 7-9 lat.  

Prognozy nie są optymistyczne: 80% otyłych nastolatków będzie zmagało się z tymi problemami w dorosłym życiu. Dane przekazywane przez NFZ jasno wskazują – prawdopodobieństwo, że otyły przedszkolak będzie otyłym dorosłym, jest ponad cztery razy większe niż u jego rówieśników o właściwej masie ciała. 

Ruch, zdrowie i niezależność ze STORM-em 

Akcja zainicjowana przez markę rowerową STORM “Rower dla pierwszaka” to krok w kierunku zmiany nawyków, zwrócenie uwagi na problem i podjęcie starań w zwalczaniu jego skutków. Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2024/2025, każdy uczeń pierwszej klasy Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Śremie, w ramach wyprawki szkolnej, bezpłatnie otrzyma rower marki STORM.    

– Działamy nie tylko jako producent, ale także jako członek społeczności, który aktywnie działa na rzecz dobra wspólnego. Nasza inicjatywa ma na celu zapewnienie rowerów i walkę z wykluczeniem komunikacyjnym, ale również edukację dotyczącą korzyści płynących z roweru i aktywności na świeżym powietrzu. To ważne, by najmłodsi zdawali sobie sprawę jak ważny jest ruch i ile korzyści przynosi dla naszego zdrowia – zapowiada Adam Ziętek, założyciel i właściciel marki STORM. 

Uczniowie będą mieli możliwość korzystania z rowerów STORM jako środka transportu, ale i w wolnych chwilach. Nie tylko wpłynie to na poprawę ich umiejętności rowerowych, ale będzie kształtować zdrowe nawyki. Infrastruktura miejska stanie się dla pierwszaków dostępna w zupełnie nowy sposób, umożliwiając łatwiejsze poruszanie się po mieście i rozwijanie poczucia niezależności.  

Akcja “Rower dla pierwszaka” to wyraz odpowiedzialności społecznej STORM wobec najmłodszych i zaproszenie do wspierania promocji aktywności fizycznej oraz niezależności komunikacyjnej wśród dzieci. Nauka korzystania z roweru jako środka transportu nie tylko kształtuje postawę świadomości wobec środowiska, ale i zapewnia niezbędną dawkę wysiłku fizycznego – w trosce o przyszłość najmłodszych. 

 

Wykorzystane źródła: 

Ile dzieci w Polsce jest wykluczonych transportowo?, https://unicef.pl/co-robimy/aktualnosci/news/ile-dzieci-w-polsce-jest-wykluczonych-transportowo  

Polskie dzieci tyją w zaskakującym tempie – najszybciej w Europie, https://wartowiedziec.pl/polityka-zdrowotna/64370-polskie-dzieci-tyja-w-zaskakujacym-tempie-najszybciej-w-europie 

Wykluczenie transportowe w Polsce ma się bardzo dobrze, https://multiconsult-polska.com/wykluczenie-transportowe-w-polsce-ma-sie-bardzo-dobrze 

Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie, https://www.mp.pl/pacjent/pediatria/aktualnosci/badania/332742,polskie-dzieci-tyja-najszybciej-w-europie 

_______ 

O STORM 

To jedna z wiodących polskich marek, zajmująca się produkcją i montażem rowerów. Marka pojawiła się na rynku w 2015 roku i do dnia dzisiejszego stała się nr 3 pod względem produkcji i sprzedaży na polskim rynku. Założycielem marki STORM jest Adam Ziętek, który od samego początku aktywnie realizuje plan budowy jednej z najlepszych firm rowerowych.  

 

Marka STORM dostępna jest w ponad 400 punktach dystrybucji, zlokalizowanych w całej Polsce. W portfolio produktowym znajdują się rowery MTB, trekkingowe, crossowe, miejskie oraz dziecięce, dopasowane do potrzeb zarówno kobiet, jak i mężczyzn, a także dzieci. W 2023 roku do oferty marki STORM trafiły rowery elektryczne oraz gravele. 

 

Wszystkie jednoślady marki STORM produkowane są na nowoczesnej linii produkcyjnej, wyposażonej w bardzo dobrej jakości maszyny, służące do montażu rowerów. Do produkcji rowerów używane są komponenty wysokiej jakości. Każdy z wyprodukowanych jednośladów jest dokładnie sprawdzany zaraz po zakończeniu procesu produkcji pod kątem technicznym i jakościowym. Obecnie, zakład produkcyjny posiada moce produkcyjne na poziomie 250 000 szt. rocznie. W ostatnich latach produkcja wynosiła blisko 100 000 szt. rocznie.  

 

Marka STORM została w ubiegłym roku doceniona m.in. przez Łódzką Specjalną Strefę Ekonomiczną za inwestycje, jakie firma zrealizowała w ramach Polskiej Strefy Inwestycyjnej. 

 

W maju 2023 roku marka STORM wystartowała z pierwszą kampanią wizerunkową pt. “Wyrusz w swoją drogę”, której bohaterami zostali jej ambasadorzy, czyli Robert i Anna Lewandowscy. 

 

Więcej informacji na stronie: www.smstormbikes.com 

 

Kontakt dla mediów 

Dawid Migda 

Dyrektor Zarządzający STORM 

T: 608 318 231  

E: dawid.migda@stormrowery.pl 

oraz 

Aleksandra Kłosowska 

Account Executive, TOUCH.PR 

T: 690 670 012 

E: aleksandra.klosowska@touchpr.pl   

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Infrastruktura Zielone światło dla przebudowy ul. Suwak! Biuro prasowe
2024-04-11 | 10:00

Zielone światło dla przebudowy ul. Suwak!

To obiecujące wieści dla użytkowników biur i mieszkańców biznesowej części Służewca! Wkrótce ruszy ważna inwestycja drogowa, która połączy ul. Suwak z ul.
Infrastruktura Plac Defilad wykorzysta wodę z drugiego obiegu
2024-04-08 | 08:14

Plac Defilad wykorzysta wodę z drugiego obiegu

Trwa przebudowa środkowej części placu Defilad – nowego placu Centralnego. W nowoczesnej przestrzeni znajdzie się wiele elementów zielonych, małej architektury oraz detali
Infrastruktura Sienkiewicz laureatem Diamentów Forbesa
2024-03-14 | 09:32

Sienkiewicz laureatem Diamentów Forbesa

  Spółka Sienkiewicz, produkująca prefabrykaty betonowe i żelbetowe, znalazła się w gronie laureatów rankingu Diamentów Forbesa 2024, uwzględniającego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.