Komunikaty PR

Shell we współpracy z Toyotą i Hondą rozbuduje sieć stacji wodorowych

2020-09-17  |  17:00
Biuro prasowe

Władze stanu Kalifornia dofinansowały budowę 51 punktów tankowania wodoru, które są przedmiotem wspólnego projektu Shell Hydogen, Toyoty i Hondy. Projekt otrzymał dotację California Energy Commission (CEC) w wysokości 40,8 miliona dolarów.
 

Nowe punkty tankowania wodoru zostaną zbudowane na 48 istniejących stacjach Shella. Oprócz tego dwie stacje wodorowe dla samochodów osobowych Shell Hydrogen zostaną zmodernizowane, a na stacji tankowania ciężarówek zostanie dodany dystrybutor dla aut osobowych. W ramach współpracy z Shellem Toyota i Honda zobowiązały się do zwiększenia sprzedaży samochodów na ogniwa paliwowe, aby rozszerzyć bazę klientów stacji wodorowych Shell Hydrogen. Obecnie w Kalifornii istnieje dziewięć stacji wodorowych tej sieci. Siedem z nich powstało dzięki poprzedniej edycji programu grantowego California Energy Commission (CEC).

Jak podkreśla Komisja Energii CEC, inwestycja ta przyspieszy rozwój rynku stacji tankowania wodoru, aby zapewnić infrastrukturę nowym samochodom na ogniwa paliwowe, które wyjadą na drogi w latach 2021-2024. Chodzi m.in. o pojawienie się na rynku nowej generacji Toyoty Mirai, której roczna produkcja ma być 10-krotnie większa od aktualnego modelu.

Toyota Mirai już dziś jest najpopularniejszym samochodem na ogniwa paliwowe na rynku. Do końca 2019 roku japoński koncern sprzedał ponad 10 tys. egzemplarzy tego samochodu. Wodorowy sedan swoją światową premierę miał pod koniec 2014 roku w Japonii, zaś w następnym roku wszedł na rynki Europy i Stanów Zjednoczonych. Samochód jest produkowany w znacznej mierze ręcznie w ekskluzywnej fabryce Motomachi, gdzie powstawał m.in. Lexus LFA, a obecnie jest montowany Lexus LC.

Druga generacja Mirai to luksusowy sedan, pod wieloma względami przypominający swoich kuzynów spod marki Lexus. Została opracowana na modułowej platformie GA-L, dzięki której auto ma sztywniejszą konstrukcję, niżej położony środek ciężkości i lepsze właściwości jezdne od aktualnego modelu. Nowy Mirai będzie miał o 30% większy zasięg od obecnej generacji. Pod koniec 2020 roku trafi do sprzedaży w Japonii, USA i wybranych krajach Europy, zaś w Polsce będzie prawdopodobnie dostępny od 2021 roku. Aby stało się to możliwe, Toyota nawiązała w Polsce współpracę z PGNiG w dziedzinie rozwoju technologii wodorowych i budowy pierwszej stacji tankowania wodoru naszym kraju.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Infrastruktura Zielone światło dla przebudowy ul. Suwak! Biuro prasowe
2024-04-11 | 10:00

Zielone światło dla przebudowy ul. Suwak!

To obiecujące wieści dla użytkowników biur i mieszkańców biznesowej części Służewca! Wkrótce ruszy ważna inwestycja drogowa, która połączy ul. Suwak z ul.
Infrastruktura Plac Defilad wykorzysta wodę z drugiego obiegu
2024-04-08 | 08:14

Plac Defilad wykorzysta wodę z drugiego obiegu

Trwa przebudowa środkowej części placu Defilad – nowego placu Centralnego. W nowoczesnej przestrzeni znajdzie się wiele elementów zielonych, małej architektury oraz detali
Infrastruktura Sienkiewicz laureatem Diamentów Forbesa
2024-03-14 | 09:32

Sienkiewicz laureatem Diamentów Forbesa

  Spółka Sienkiewicz, produkująca prefabrykaty betonowe i żelbetowe, znalazła się w gronie laureatów rankingu Diamentów Forbesa 2024, uwzględniającego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.