Sprint zapewni utrzymanie sygnalizacji i systemu sterowania ruchem na Mazowszu
W połowie września Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na bieżące utrzymanie sygnalizacji świetlnych wraz z użytkowanym systemem sterowania ruchem na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA Oddział w Warszawie. Zwycięzcą postępowania została olsztyńska firma Sprint, która będzie świadczyła te usługi przez najbliższe trzy lata.
Na mocy podpisanej umowy firma Sprint będzie przez kolejne 36 miesięcy odpowiedzialna za utrzymanie sygnalizacji świetlnych na terenie województwa mazowieckiego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Do obowiązków wykonawcy należeć będzie m.in. zapewnienie bieżącej konserwacji i naprawy sygnalizacji świetlnych oraz stały monitoring ich funkcjonowania, w tym przetwarzanie i archiwizacja danych, jak i niezbędna modernizacja i rozbudowa urządzeń sterowania ruchem.
– Cieszę się, że będziemy po raz kolejny współpracować z GDDKiA. Mimo wieloletnich doświadczeń i realizacji licznych projektów z zakresu zarządzania ruchem na drogach wojewódzkich, krajowych oraz na terenie wielu polskich miast, do każdego nowego zadania podchodzimy indywidualnie. Każdy projekt jest inny i rządzi się swoimi prawami oraz specyfiką. W tym przypadku jednym z ważniejszych elementów naszej współpracy będzie maksymalne skrócenie czasu interwencji do poziomu poniżej 30 minut w razie awarii. Biorąc pod uwagę, że mówimy o całym województwie, będzie to ciekawe wyzwanie, którego chętnie się podejmujemy – mówi wiceprezes firmy Sprint, Waldemar Matukiewicz.
W ramach podpisanej umowy pod opiekę olsztyńskiej firmy trafi łącznie ponad 170 sygnalizacji świetlnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą (kamery, detektory, urządzenia do transmisji danych). W szczegółowy zakres obowiązków utrzymaniowych i konserwacyjnych wchodzą m.in. budowa nowych i modernizacje istniejących sygnalizacji świetlnych, pogotowie sygnalizacyjne, usuwanie awarii, usterek, wymiana zużytych materiałów, naprawa urządzeń sygnalizacyjnych, kompleksowe odnowy wiosenne całej infrastruktury, usuwanie skutków wypadków drogowych, kolizji, aktów wandalizmu, bieżące monitorowanie stanu pracy urządzeń sterowniczych, aktualizacje dokumentacji i optymalizacja pracy sterowników
Istotnym elementem kontraktu jest też przygotowanie i wdrożenie systemu monitoringu stanu pracy sterowników sygnalizacji. Do obowiązków wykonawcy będzie należało m.in.: zapewnienie aplikacji operatorskiej, dostawa i konfiguracja niezbędnych urządzeń transmisji danych w szafach sterowniczych oraz uruchomienie i bieżąca obsługa monitoringu.
Jest to kolejny przetarg na utrzymanie tej infrastruktury. Poprzednio Sprint współpracował z GDDKiA Oddział w Warszawie w latach 2017-2020. W ramach tego kontraktu, poza konserwacją urządzeń Zamawiającego Sprint wybudował min. 20 nowych sygnalizacji świetlnych. Współpraca firmy Sprint z GDDKiA na mocy obecnie obowiązującej umowy będzie trwała do połowy września 2027 r.

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Modernizacje w branży wod-kan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.