Komunikaty PR

Trendy w bezpieczeństwie pracy magazynowej 2021

2021-03-24  |  13:12
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
Get More Services

ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl

Choć w pewnej mierze nauczyliśmy się już funkcjonować w pandemii, doświadczenia z COVID-19 mogą okazać się katalizatorem trwałych zmian w obszarze bezpieczeństwa w logistyce. Jakie trendy są widoczne na początku 2021 r.?

Eksperci i akademicy są zgodni co do tego, że wymuszone przez COVID-19 zmiany funkcjonowania magazynów stały się impulsem do weryfikacji kwestii bezpieczeństwa w logistyce – zarówno w perspektywie stabilności łańcuchów dostaw, jak i minimalizacji ryzyka dla indywidualnych pracowników. Jakie technologie rozwinęły się w tych warunkach i w jakim kierunku będzie szedł dalszy postęp? Oto 3 trendy, które mają szanse zapanować w bezpieczeństwie magazynowym w 2021 roku i kolejnych latach.

Inteligentne rozwiązania dla dystansu

Odzież robocza i środki ochrony osobistej są od lat stałym przedmiotem troski fachowców odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i higienę pracy. Ich funkcją zawsze było minimalizowanie ryzyka podczas wykonywanych czynności. Jako że w kontekście pandemii czynnikiem zagrożenia stało się nadmierne skracanie odległości pomiędzy pracownikami, pojawiło się oprogramowanie i sprzęt mający temu zapobiegać. Latem 2020 roku Amazon wdrożył system „asystenta dystansu” pozwalający mierzyć z użyciem kamery odległości między osobami w kadrze i na bieżąco informować na monitorze o tym, czy są dość duże. Firma zamontowała kilkaset instalacji tego rodzaju w swoich magazynach i udostępniła kod źródłowy – tak, by każdy mógł je skopiować na swoje potrzeby. Jak donosiło CNBC, potentat e-commerce testował także indywidualne środki ochrony osobistej mające to samo zadanie – rękaw z czujnikiem, diodą i głośniczkiem, informujący użytkownika o nieutrzymaniu zalecanego dystansu mruganiem i dźwiękiem. Rozwiązanie, przydatne z oczywistych względów w kontekście pandemii, może znaleźć szerokie zastosowanie także, gdy ta dobiegnie końca – tym razem w celu zapobiegania kolizjom. – Oparty o kamerę, układ rozpoznawania osób i wyjście audiowizualne system ostrzegania o znalezieniu się pieszych w strefie bezpieczeństwa wózka widłowego to jedna z nowości w ofercie wyposażenia dodatkowego STILL – mówi Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu STILL Polska. – System Reversing Warning Plus warto polecić wszystkim firmom, w których doszło kiedyś do kolizji wózka z pieszym oraz tam, gdzie sposób organizacji tras i procesów transportu wewnętrznego niesie ryzyko tego typu niepożądanych zdarzeń. Generowane przez urządzenie sygnały ostrzegają zarówno operatora, jak i przechodnia, znacznie ograniczając w efekcie ryzyko wypadku – podsumowuje.

Sztuczna inteligencja w służbie prewencji

W artykule opublikowanym przez Columbia Southern University eksperci prognozują z kolei, że rok 2021 może by przełomem w upowszechnieniu systemów predykcyjnego modelowania bezpieczeństwa. Funkcjonująca w ich ramach sztuczna inteligencja miałaby analizować dane spływające z całego przedsiębiorstwa, by identyfikować warunki zwiększające prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku i ostrzegać o niebezpieczeństwie nim ono realnie wystąpi. Kluczem do trafności tych prognoz jest jednak ilość, zróżnicowanie i kompletność informacji gromadzonych przez system. Czynnikiem sprzyjającym poprawie jakości zbieranych danych jest bez wątpienia upowszechnienie technologii 5G i stopniowe zwiększanie wysycenia infrastruktury magazynowej czujnikami i nadajnikami. Na podobnej zasadzie w służbie optymalizacji pod względem kosztów eksploatacji wózków działają dość popularne już dziś systemy zarządzania flotą. Narzędzia są więc już dostępne. Okaże się, czy ceny podzespołów oraz integrujących i analizujących dane programów będą na tyle atrakcyjne a świadomość korzyści na tyle duża, by predykcyjne systemy bezpieczeństwa miały szansę upowszechnić się już w tym roku.

Automatyzacja, roboty kooperujące i komunikacja między maszynami

Doświadczenia 2020 roku pokazały, że dwa pozornie wykluczające się cele – poprawa bezpieczeństwa i zwiększenie przepustowości obiektu – mogą być realizowane jednocześnie dzięki rozwiązaniom automatyzacyjnym. Umieszczane pomiędzy stanowiskami na liniach produkcyjnych roboty kolaboracyjne gwarantują zachowania dystansu społecznego, a przekazanie części zadań maszynom pozwala poprawiać produktywność bez zwiększania zatrudnienia (minimalizując tym samym liczbę osób na jednostkę powierzchni). – Spodziewamy się w najbliższych latach wzrostu zainteresowania: kompletacyjnymi robotami współpracującymi takimi jaki iGo neo; całościowymi autonomicznymi systemami działającymi w oparciu o wózki AGV; oraz półautomatycznymi rozwiązaniami pozwalającymi odciążać operatorów, usprawniać ich pracę i zwiększyć jej bezpieczeństwo bez radykalnej zmiany dotychczasowej organizacji magazynu – mówi Dominik Jasiok, Advanced Applications Manager STILL Polska. – Rozwojowi tych technologii sprzyja zarówno zwiększenie atrakcyjności kosztowej podzespołów i wielokierunkowych systemów łączności, jak i uświadomiona za sprawą epidemii potrzeba gotowości: na zmiany popytu oraz sytuację, w której ograniczona zostaje dostępność pracowników – dodaje. Dobrym przykładem postępu w zakresie Przemysłu 4.0 jest ukończony u schyłku 2020 r. projekt IC4F, w ramach którego rynkowi liderzy rozwiązań dla przemysłu, logistyki, telekomunikacji współpracowali z naukowcami celem eksploracji możliwości wykorzystania komunikacji pomiędzy maszynami i elementami infrastruktury dla poprawy funkcjonowania procesów. Podczas spotkania podsumowującego prace STILL zademonstrował stworzony w kooperacji z Nokią system „Truck-to-X Communication”, w którym wózek widłowy - przykładowo - łączy się z bramą, by upewnić się, że z danym ładunkiem jest w stanie bezpiecznie przez nią przejechać. Eksperci spodziewają się, że tego typu rozwiązania, asystenci jazdy wózkiem oraz pełna automatyzacja wybranych obszarów magazynów będą mieć pozytywny wpływ na bezpieczeństwo pracy w magazynach, a także wydajność realizowanych procesów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Get More Services
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Infrastruktura Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce Biuro prasowe
2025-02-06 | 15:20

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Sieć MOYA zakończyła 2024 rok, osiągając liczbę 500 stacji paliw w całej Polsce. 6 lutego, podczas uroczystego otwarcia nowo wybudowanej stacji własnej, świętowano to wyjątkowe
Infrastruktura Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!
2024-12-20 | 10:00

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Inwestorzy dotrzymali obietnicy i tuż przed Świętami Bożego Narodzenia oddany został do użytkowania łącznik ulicy Suwak i ulicy Cybernetyki na warszawskim Służewcu. Oznacza to, że
Infrastruktura Modernizacje w branży wod-kan
2024-11-28 | 01:00

Modernizacje w branży wod-kan

Koszty utrzymania i rozwoju infrastruktury, coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące ekologii i bezpieczeństwa, a nawet problemy z dostępnością personelu – to najbardziej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.