ZABERD w gotowości, przygotowany do drogowej akcji “Zima” 2024/25
Niekiedy zima lubi zaskakiwać drogowców, ale aby tego uniknąć, większość z nich powinna być już w pewnej części przygotowana na zmianę warunków pogodowych na drogach w całym kraju w sezonie 2024/25. Tak jest w przypadku spółki ZABERD, która w ramach całorocznych kontraktów utrzymaniowych dróg na terenie całej Polski przygotowuje kilkaset, w pełni wyposażonych w pługi i solarki pojazdów ciężarowych. Co roku to właśnie październik jest newralgicznym momentem do przygotowań, ponieważ na ten miesiąc firma ma wyznaczone techniczne cele do zrealizowania.
- Sezon zimowy zaczyna się u nas od 1 października, z gotowością sprzętową na poziomie minimum 20%. Kolejnym kluczowym terminem jest dla nas połowa miesiąca, kiedy to ponad 50% sprzętów do zimowego utrzymania dróg musi osiągnąć gotowość do pracy. Pracownicy, zarówno kadra dyżurnych, jak i operatorzy sprzętu do zimowego utrzymania, są już w pełni przeszkoleni. Od 1 listopada będziemy w 100% przygotowani do świadczenia usług zimowego utrzymania dróg, zgodnie z założonym planem - mówi Patryk Zawadzki ze spółki ZABERD z siedzibą we Wrocławiu.
Przygotowania do akcji "Zima" rozpoczęły się na kilka miesięcy wcześniej, przed przywołanymi powyżej datami. Firma wykonała pełną inwentaryzację materiałów do zimowego utrzymania dróg - soli drogowej oraz chlorku wapnia, zakupiła kilkadziesiąt tysięcy ton soli drogowej, którą wykorzysta w sezonie zimowym 2024/25. Spółka przeprowadziła również inwentaryzację i przegląd techniczny sprzętów do zimowego utrzymania dróg. Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej opublikował ostatnio eksperymentalną prognozę pogody na tegoroczną zimę. Mimo że zapowiadana średnia miesięczna temperatura powietrza i miesięczna suma opadów są powyżej normy wieloletniej, ZABERD jest już w pełni przygotowany na nadchodzącą zimę.

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Modernizacje w branży wod-kan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.