Komunikaty PR

Inicjatywa Science Based Targets zatwierdza cel klimatyczny Danfoss

2022-06-24  |  17:00
Biuro prasowe

Firma Danfoss ogłosiła, że cel klimatyczny firmy oparty na danych naukowych został zatwierdzony przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi).

Inicjatywa Science Based Targets (SBTi) potwierdziła, że cel związany ze zmniejszeniem emisji gazów cieplarnianych przedstawiony przez Danfoss A/S jest zgodny z kryteriami i rekomendacjami SBTi (wersja 4.2).

Cel oparty na danych naukowych pomaga firmom jasno określić drogę do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych zgodnie z założeniami Porozumienia paryskiego, jak również zapobiega wystąpieniu najbardziej negatywnych skutków zmian klimatycznych.

Zespół zatwierdzający cele SBTi potwierdził, że cel Danfoss z 1. i 2. zakresu jest zgodny ze ścieżką prowadzącą do ograniczenia ocieplenia klimatu do poziomu 1,5°C. W ramach celu opartego na danych naukowych Danfoss obniży poziom całkowitych emisji gazów cieplarnianych z zakresów 1. i 2. o przynajmniej 46,2% do roku 2030 w porównaniu do roku bazowego 2019. Ponadto, Danfoss zobowiązał się do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w zakresach 1. i 2. również do roku 2030. W tym samym okresie Danfoss obniży także całkowite emisje gazów cieplarnianych w zakresie 3. o 15%.

„Stworzyliśmy silne podwaliny pod osiągnięcie obranego przez nas celu opartego na danych naukowych, co stanowi ważny filar dla ambicji Danfoss dotyczącej osiągnięcia celów ESG [środowisko, społeczna odpowiedzialność, ład korporacyjny] do roku 2030”, powiedział CEO i prezes Danfoss – Kim Fausing. „Nasz cel oparty na danych naukowych rozszerza cele dotyczące redukcji emisji gazów cieplarnianych poza naszą własną działalność biznesową i obejmuje również całość łańcucha dostaw. Potwierdza to nasze oddanie sprawie zapobiegania zmianom klimatycznym oraz chęć stania się partnerem pierwszego wyboru w obszarze dekarbonizacji zarówno dla naszych dostawców, jak i klientów”.

W marcu 2022 Danfoss ogłosił, że właśnie osiągnął swój cel na rok 2030 dotyczący podwojenia produktywności energetycznej w fabrykach należących do firmy na całym świecie – 9 lat przed założonym terminem. W 2021 roku produktywność energetyczna wzrosła o 104% w porównaniu do roku bazowego 2007, a intensywność energetyczna zmniejszyła się w tym okresie o połowę. Zużywając tę samą ilość energii, firma Danfoss osiągnęła dwukrotnie wyższy poziom produkcji w roku 2021 w porównaniu do roku 2007. Następnie firma zdecydowała, że zrównoważony rozwój stanie się głównym celem jej strategii Core & Clear na rok 2025, jak również ogłosiła, że jej ambicją jest osiągnięcie wiodących pozycji w takich obszarach jak Dekarbonizacja, Gospodarka cyrkulacyjna oraz Różnorodność i włączenie.

Martin Rossen, starszy wiceprezes oraz szef Group Communication & Sustainability, był osobą odpowiedzialną za opracowanie strategii ESG firmy Danfoss oraz obranie celu związanego z redukcją emisji w każdym obszarze działalności firmy:

„Zatwierdzenie naszego celu opartego na danych naukowych potwierdza, że ambicje klimatyczne Danfoss są zgodne z założeniami Porozumienia paryskiego. Ale to coś więcej niż porządki w naszym własnym domu. Klienci, pracownicy oraz społeczeństwo coraz częściej wymagają przejrzystości oraz nagradzają tych, którzy podejmują działania w obszarze ESG. I mają do tego bardzo dobre powody. Firmy nie mogą jedynie mówić, że coś robią w tej kwestii, lecz muszą to udokumentować. Cel oparty na danych naukowych tworzy przestrzeń, w której każdy ma równe szanse. Sprawia, że kraje, które rzeczywiście podejmują działania, zyskują przewagę konkurencyjną. Sekretarz Generalny ONZ Kofi Annan powiedział kiedyś, że wygrywają ci, którym zależy. My jesteśmy zdania, że wygrywają również firmy, którym zależy”.

Danfoss jest na dobrej drodze do tego, aby główna siedziba firmy o powierzchni 250 tys. m2 położona w Nordborg, w pobliżu miasta Sønderborg, osiągnęła neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w zakresach 1. i 2.  już w roku 2022 dzięki zastosowaniu aktualnie dostępnych rozwiązań w obszarze efektywności energetycznej, jak również pozyskiwaniu elektryczności oraz ciepła ze źródeł odnawialnych.

Zwiedzanie siedziby Danfoss stanowiło jedną z wycieczek terenowych, w jakich mogli uczestniczyć ministrowie biorący udział w 7. corocznej międzynarodowej konferencji dot. efektywności energetycznej zorganizowanej przez Międzynarodową Agencję Energetyczną w duńskim Sønderborg, która odbywała się w dniach 7-9 czerwca. Sønderborg, nazwane „światową stolicą efektywności energetycznej” przez Dr. Fatiha Birola – dyrektora wykonawczego MAE, zostało zaprezentowane jako przykład miasta, które dąży do osiągnięcia neutralności węglowej do 2030 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja Biuro prasowe
2025-03-12 | 16:20

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Czy polityka klimatyczno-energetyczna może być przyjazna ludziom? Jak maksymalnie wykorzystać jej społeczne i ekonomiczne korzyści? O tym debatować będą eksperci podczas konferencji
Energetyka Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
2025-02-07 | 06:00

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Zakup energii odnawialnej z farmy fotowoltaicznej w Miłkowicach jest jednym z czterech projektów Amazon w Polsce, opartym na OZE, które pomagają
Energetyka BCC: Energetyka, podsumowanie roku
2024-12-28 | 12:30

BCC: Energetyka, podsumowanie roku

Transformacja polskiej energetyki przyśpieszyła w 2024 roku  – udział węgla w miksie energetycznym maleje, a odnawialne źródła energii zyskują na znaczeniu. Jednak szybkie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.