Inicjowanie płatności QR kodem dostępne w aplikacji PolCard ® Go
PolCard from Fiserv wprowadza nowość w swojej aplikacji płatniczej. Od teraz w aplikacji PolCard ® Go możliwe jest inicjowanie transakcji za pomocą QR kodów, w których zapisane są dane dotyczące kupowanego towaru bądź usługi. Popularność PolCard Go from Fiserv wciąż rośnie - do tej pory zrealizowano przez tę aplikację transakcje na łączną kwotę 409 mln zł.
Aplikacja płatnicza PolCard Go przeznaczona jest m.in. dla przedsiębiorców, którzy nie chcą nosić ze sobą dodatkowych urządzeń płatniczych. Do jej zainstalowania wystarczy posiadać smartfon lub tablet z modułem NFC i systemem Android w wersji 8.1 lub wyższej. Dzięki aplikacji można sprawnie przyjmować transakcje zbliżeniowe kartą, telefonem lub zegarkiem.
PolCard from Fiserv posiada obecnie największą liczbę aktywnych aplikacji płatniczych na rynku.[1] Do tej pory za ich pośrednictwem zrealizowano transakcje na łączną kwotę 409 mln zł. Zainteresowanie PolCard Go wciąż rośnie, dlatego też marka rozwija produkt i wprowadza nową funkcjonalność - inicjowanie różnych metod płatności za pomocą QR kodów.
Warto również dodać, że aplikację płatniczą PolCard Go można zintegrować z wewnętrznym systemem danej firmy np. systemem sprzedażowym. Dzięki temu wywołanie płatności oraz potwierdzenie jej statusu jest w nim bezpośrednio dostępne. Zwiększa to wydajność przedsiębiorstwa oraz przyspiesza obsługę konsumentów.
Płatność QR kodem – jak to działa
– Główną zaletą QR kodów jest eliminacja ryzyka pomyłki przy wpisywaniu kwoty transakcji – jest ona w nich wcześniej na stałe zapisana. Tego typu rozwiązanie jest wygodną opcją dla np. kosmetyczek, barberów, masażystów czy fryzjerów – mogą oni wcześniej przygotować sobie cennik z kodami QR i sprawnie zainicjować płatność. Sprawdzi się ono również w biznesach mobilnych np. w firmach kurierskich. Dostawca wie, ile klient ma zapłacić za przesyłkę, więc z wyprzedzeniem może przygotować kod QR i nakleić go na paczkę. W momencie jej dostarczenia kurier skanuje kod i od razu inicjuje transakcje w aplikacji płatniczej - mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A.
Obsługa QR kodów jest bardzo prosta – wystarczy przełączyć aplikację w taki tryb sprzedaży. Co ważne, do przygotowanego wcześniej kodu użytkownik może dodać dodatkowe informacje takie jak identyfikator transakcji w postaci numeru listu przewozowego czy numer faktury. Te informacje są automatycznie połączone z daną transakcją i widoczne na portalu dla przedsiębiorców OnePortal24, który umożliwia indywidualny dostęp do danych i raportów o płatnościach przez całą dobę. QR kod z odpowiednio zapisaną kwotą można wygenerować w prosty sposób, bez potrzeby korzystania ze skomplikowanych rozwiązań technicznych.
O Fiserv
W świecie, który rozwija się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, Fiserv, Inc. (NASDAQ: FISV) pomaga klientom dostarczać rozwiązania odpowiadające sposobowi, w jaki ludzie żyją i pracują - usługi finansowe w tempie życia. Jest partnerem firm w dążeniu do doskonałości w obszarach takich jak obsługa rachunków i rozwiązania bankowości cyfrowej, obsługa kart płatniczych i zarządzanie infrastrukturą sieciową, płatności, handel elektroniczny, akceptacja i przetwarzanie płatności w handlu i usługach oraz Clover® - bazującej na chmurze platformy sprzedażowej oraz do zarządzania biznesem. Fiserv jest członkiem S&P 500® Index oraz FORTUNE® 500. Przez 11 z 14 lat był wymieniany jako jedna z najbardziej podziwianych firm na świecie przez magazyn FORTUNE (World's Most Admired Companies®). Przez 2 lata z rzędu otrzymał też tytuł Najbardziej Innowacyjnej Firmy na Świecie (World’s Most Innovative Companies) przez magazyn Fast Company. Odwiedź stronę fiserv.com i śledź informacje w mediach społecznościowych, aby uzyskać więcej informacji o firmie.
[1] panorama-polskich-platnosci-oraz-cashless-pay-2022.pdf

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Ailleron Innovation Forum 2025: Przyszłość finansów zaczyna się tutaj

Zagraniczna podróż dla Twojego portfela
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii
Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.