Inicjowanie płatności QR kodem dostępne w aplikacji PolCard ® Go
PolCard from Fiserv wprowadza nowość w swojej aplikacji płatniczej. Od teraz w aplikacji PolCard ® Go możliwe jest inicjowanie transakcji za pomocą QR kodów, w których zapisane są dane dotyczące kupowanego towaru bądź usługi. Popularność PolCard Go from Fiserv wciąż rośnie - do tej pory zrealizowano przez tę aplikację transakcje na łączną kwotę 409 mln zł.
Aplikacja płatnicza PolCard Go przeznaczona jest m.in. dla przedsiębiorców, którzy nie chcą nosić ze sobą dodatkowych urządzeń płatniczych. Do jej zainstalowania wystarczy posiadać smartfon lub tablet z modułem NFC i systemem Android w wersji 8.1 lub wyższej. Dzięki aplikacji można sprawnie przyjmować transakcje zbliżeniowe kartą, telefonem lub zegarkiem.
PolCard from Fiserv posiada obecnie największą liczbę aktywnych aplikacji płatniczych na rynku.[1] Do tej pory za ich pośrednictwem zrealizowano transakcje na łączną kwotę 409 mln zł. Zainteresowanie PolCard Go wciąż rośnie, dlatego też marka rozwija produkt i wprowadza nową funkcjonalność - inicjowanie różnych metod płatności za pomocą QR kodów.
Warto również dodać, że aplikację płatniczą PolCard Go można zintegrować z wewnętrznym systemem danej firmy np. systemem sprzedażowym. Dzięki temu wywołanie płatności oraz potwierdzenie jej statusu jest w nim bezpośrednio dostępne. Zwiększa to wydajność przedsiębiorstwa oraz przyspiesza obsługę konsumentów.
Płatność QR kodem – jak to działa
– Główną zaletą QR kodów jest eliminacja ryzyka pomyłki przy wpisywaniu kwoty transakcji – jest ona w nich wcześniej na stałe zapisana. Tego typu rozwiązanie jest wygodną opcją dla np. kosmetyczek, barberów, masażystów czy fryzjerów – mogą oni wcześniej przygotować sobie cennik z kodami QR i sprawnie zainicjować płatność. Sprawdzi się ono również w biznesach mobilnych np. w firmach kurierskich. Dostawca wie, ile klient ma zapłacić za przesyłkę, więc z wyprzedzeniem może przygotować kod QR i nakleić go na paczkę. W momencie jej dostarczenia kurier skanuje kod i od razu inicjuje transakcje w aplikacji płatniczej - mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A.
Obsługa QR kodów jest bardzo prosta – wystarczy przełączyć aplikację w taki tryb sprzedaży. Co ważne, do przygotowanego wcześniej kodu użytkownik może dodać dodatkowe informacje takie jak identyfikator transakcji w postaci numeru listu przewozowego czy numer faktury. Te informacje są automatycznie połączone z daną transakcją i widoczne na portalu dla przedsiębiorców OnePortal24, który umożliwia indywidualny dostęp do danych i raportów o płatnościach przez całą dobę. QR kod z odpowiednio zapisaną kwotą można wygenerować w prosty sposób, bez potrzeby korzystania ze skomplikowanych rozwiązań technicznych.
O Fiserv
W świecie, który rozwija się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, Fiserv, Inc. (NASDAQ: FISV) pomaga klientom dostarczać rozwiązania odpowiadające sposobowi, w jaki ludzie żyją i pracują - usługi finansowe w tempie życia. Jest partnerem firm w dążeniu do doskonałości w obszarach takich jak obsługa rachunków i rozwiązania bankowości cyfrowej, obsługa kart płatniczych i zarządzanie infrastrukturą sieciową, płatności, handel elektroniczny, akceptacja i przetwarzanie płatności w handlu i usługach oraz Clover® - bazującej na chmurze platformy sprzedażowej oraz do zarządzania biznesem. Fiserv jest członkiem S&P 500® Index oraz FORTUNE® 500. Przez 11 z 14 lat był wymieniany jako jedna z najbardziej podziwianych firm na świecie przez magazyn FORTUNE (World's Most Admired Companies®). Przez 2 lata z rzędu otrzymał też tytuł Najbardziej Innowacyjnej Firmy na Świecie (World’s Most Innovative Companies) przez magazyn Fast Company. Odwiedź stronę fiserv.com i śledź informacje w mediach społecznościowych, aby uzyskać więcej informacji o firmie.
[1] panorama-polskich-platnosci-oraz-cashless-pay-2022.pdf

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.