Innowacyjne auto zespołu Garage 56 na wyścig Le Mans już zaprezentowane
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Organizacja NASCAR oficjalnie przedstawiła Chevroleta Camaro ZL1, auto zespołu Garage 56, którym zawodnicy pojadą w setną rocznicę 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Projekt Garage 56 jest efektem współpracy Goodyeara, NASCAR, Hendrick Motorsports i Chevroleta, łącząc zespół, producentów i opony mogące się pochwalić największą liczbą zwycięstw w 75-letniej historii NASCAR.
Barwy pojazdu podkreślają rolę marki Goodyear w łączeniu technologii ze świata NASCAR i Le Mans. Projekt Garage 56 ma zostać zatwierdzony do wyścigu przez l'Automobile Club de l'Ouest (ACO) w najbliższych tygodniach. Zespół Garage 56 pojedzie we francuskim klasyku długodystansowym w dniach 10-11 czerwca, pod warunkiem potwierdzenia zgłoszenia.
Systemy i podzespoły Chevroleta Camaro ZL1 są w dużej mierze niezmienione w stosunku do samochodu wyścigowego Next Gen, który startuje w serii pucharowej NASCAR. Wprowadzono kilka ulepszeń na potrzeby wyścigu długodystansowego, w tym zmianę ogumienia na specjalnie zaprojektowane opony wyścigowe Goodyear Eagle.
„Od początku tego projektu ważne dla nas było, aby samochód, który przywieziemy do Le Mans, był prawdziwym pojazdem wyścigowym NASCAR” - powiedział Jim France, prezes i dyrektor generalny NASCAR. „Wprowadzono pewne poprawki, aby umożliwić zespołowi rywalizację w 24-godzinnym wyścigu długodystansowym, a fani obecni w Le Mans mogą liczyć na pełne doświadczenia w stylu NASCAR”.
Garage 56 wystartuje w specjalnej klasie zarezerwowanej dla innowacyjnych technologii. Dzięki temu organizatorzy Le Mans mogą wykazać się kreatywnością, dopuszczając do wyścigu projekt przyszłości, który pojedzie obok różnorodnych samochodów prototypowych i GT.
Testy torowe rozpoczęły się w sierpniu ubiegłego roku na torze Road Atlanta (USA) z udziałem dwukrotnego zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu Le Mans, Mike'a Rockenfellera, do którego w Le Mans dołączy siedmiokrotny mistrz NASCAR Cup Series, Jimmie Johnson, oraz mistrz świata Formuły 1 z 2009 roku, Jenson Button. W sumie odbyło się sześć oddzielnych rund testowych w USA (Road Atlanta, Virginia International Raceway, Goodyear Proving Grounds, Carolina Motorsports Park, Sebring International Raceway i Daytona International Speedway), podczas których zawodnicy pokonali trasę liczącą łącznie ponad 3600 mil (5800 km).
Współpraca Goodyeara z NASCAR trwa już osiem dekad i jest jedną z najdłuższych w historii wyścigów. Goodyear ma na swoim koncie również długą historię sukcesów w Le Mans, w tym 14 zwycięstw w klasyfikacji generalnej.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.
Firma
Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.
Ochrona środowiska
Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.