Invenzia uczy aktywnie. Nowa szkoła językowa w Białymstoku
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Wspólne gotowanie włoskich i francuskich dań, konwersacje podczas joggingu, czy językowe podróże – takie kreatywne formy nauki języków proponuje Invenzia, pierwsza w Białymstoku internetowa szkoła języka francuskiego i włoskiego.
“ Invenzia - francuski, włoski aktywnie” powstała w czasie pandemii, a zrodziła się z pasji do języków, sportu, kulinariów i podróży. I choć podstawą nauczania w szkole stały się, z konieczności, kursy on-line – organizatorzy wykorzystują wszelkie możliwości, na jakie pozwala sytuacja epidemiczna, by uczyć języków kreatywnie. Szkołę założyła Ewa Tyburczy, wieloletnia nauczycielka tych języków i tłumacz przysięgły.
- Jednak Invenzia to przede wszystkim zespół młodych osób, które są pełne pasji i energii, mamy lektorów po filologii francuskiej i włoskiej, oraz studentów tych filologii – mówi Ewa Tyburczy. - Naszym celem jest połączenie nauki i aktywności, bo to najlepszy sposób na przyswajanie języka. Jesteśmy otwarci na wszelkie formy nauczania języka w sposób naturalny.
Jeszcze podczas lockdownu szkoła promowała kuchnię francuską i włoską poprzez wspólne gotowanie przed kamerkami, organizowała lekcje z rodowitą Włoszką lub z nativem z kraju francuskojęzycznego. Teraz kursanci mogą także wybrać lekcje aktywne w realu - wspólny bieg lub spacer np. szlakiem twórcy esperanto - Ludwika Zamenhofa, lekcje we włoskiej kawiarence połączone z degustacją włoskich win i makaronu, caffe’ cornetto na śniadanie czy spotkania przy muzyce lub kino.
- Promujemy też poznawanie kultury Włoch i Francji poprzez podróże – jeśli będzie taka możliwość nasze kursy będą kończyły się wspólnymi wyjazdami do Francji, np. do Lourdes, Taizé, Paryża czy do Włoch np. do Bari czy Matery. Naszym celem zawsze jest komunikacja – podkreśla Ewa Tyburczy.
Dni otwarte, czyli francusko- włoskie pożegnanie lata z figą w tle
Okazją do poznania oferty szkoły, a także porozmawiania po włosku i francusku z jej lektorami i nativami będą Dni otwarte, które obędą się w delikatesach śródziemnomorskich Buon Appetito. Atrakcją tego spotkania będzie możliwość spróbowania francusko-włoskich specjałów z figą, owocem dość mało popularnym w Polsce, ale bardzo szeroko wykorzystywanym w kuchni włoskiej i francuskiej. Będą więc m.in. francuskie naleśników z dżemem figowym, sery kozie czy też bruschetty z figą.
- Chcemy by była to okazja do poznania ludzi z pasją i prawdziwym zamiłowaniem do języka i kultury obu krajów. Powspominamy francusko- włoskie wakacje, ale też przybliżymy ofertę szkoły. A jest ona skierowana zarówno do dzieci, nastolatków, jak i dorosłych. Mamy kursy dla porannych ptaszków i kursy dedykowane, np. dla pasjonatów futbolu włoskiego, czy dla młodzieży, która wróciła z Belgii -zachęca Ewa Tyburczy.
„Invenzia” prowadzi kursy on-line i stacjonarne w małych 4-5 osobowych grupach, na różnych poziomach zaawansowania. Szczegóły można poznać na stronie szkoły https://tlumaczenia-bialystok.com/, a także na profilu szkoły na Facebooku i Instagramie. Dni otwarte odbędą się 11 września w godz. 10-15 w delikatesach Buon Appetito, przy ul. Waryńskiego 3/5.
Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb
RUSZA BCC STARTUPS
Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.