Komunikaty PR

ISUZU D-MAX z 5 gwiazdkami Euro NCAP

2020-12-14  |  14:25
Biuro prasowe
Do pobrania Informacja ( 0.6 MB )

Tegoroczny model ISUZU D-MAX zdobył najwyższą 5-gwiazdkową ocenę w ramach najnowszych testów zderzeniowych organizacji Euro NCAP.

Wyższe wymogi i standardy testowe

W tym roku niezależna europejska organizacja ds. oceny bezpieczeństwa pojazdów - Euro NCAP - oceniła 11 modeli samochodów, wśród nich najnowszy model ISUZU D-MAX, który w październiku bieżącego roku trafił do sprzedaży w Polsce.

Tegoroczne testy Euro NCAP różnią się od poprzednich edycji – obowiązują nowe zaostrzone wymogi i standardy testowe. W ramach oceny bezpieczeństwa dorosłych pasażerów dostępny jest m.in. nowy test zderzenia czołowego. Bariera deformowalna o masie 1400kg porusza się tym razem z prędkością 50km/h (w poprzednich testach nieruchoma), a następnie, symulując zdarzenie drogowe, zderza się czołowo z jadącym z taką samą prędkością pojazdem w połowie szerokości jego maski. Pozwala to ocenić, jak dobrze samochód chroni pasażerów w warunkach drogowych. W tegorocznym teście zwiększono również prędkość uderzenia w boczną barierę (słup). Po raz pierwszy przyznane zostały także punkty za bezpieczeństwo po zderzeniu.

Pierwszy tak bezpieczny pick-up

ISUZU po raz pierwszy tak znacząco postawiło na bezpieczeństwo w modelu D-MAX. Jest on wyposażony w liczne systemy działające automatycznie i niezależnie od kierowcy, które do tej pory nie były dostępne w klasie samochodów typu pick-up. Nadwozie i podwozie nowego modelu zostało wzmocnione, aby chronić pasażerów przed skutkami zderzeń. Większe hamulce przednie i tylne poprawiają skuteczność hamowania, a fotele zaprojektowano z myślą o minimalizowaniu ewentualnych obrażeń. Nowy model wyposażony jest w osiem poduszek powietrznych: 2 czołowe, 2 boczne w fotelach przednich, 2 kurtynowe, kolanowa kierowcy oraz – po raz pierwszy zastosowana w tym segmencie – poduszka centralna pomiędzy kierowcą a pasażerem, która zapobiega zderzeniu się głowami.

W przypadku aktywowania choćby jednej z nich, system alarmowy eCall, powiadomi Centrum Alarmowe o wypadku. Dzięki temu służby ratownicze są w stanie dotrzeć do poszkodowanych w bardzo krótkim czasie. 

„Ludzkie oko” w ISUZU i pełny przekrój układów

W ISUZU D-MAX zastosowano ponadto dwie kamery, które są zlokalizowane na szybie przedniej. Mają one doskonałą zdolność wykrywania przeszkód (obiektów, pojazdów, pieszych i rowerzystów) w warunkach rzeczywistych. Dzięki zastosowaniu dwóch kamer powstaje obraz 3D przeszkody, tak samo jak w ludzkim oku. Pomiar odległości jest bardzo dokładny w odróżnieniu od pozostałych rozwiązań stosowanych przez innych producentów pojazdów tej klasy (pojedyncza kamera, radar odległości). Mniejsza liczba błędów w wykrywaniu oznacza większe bezpieczeństwo dla kierowcy i pasażerów, innych użytkowników dróg, a przede wszystkim dla pieszych i rowerzystów.

ISUZU D-MAX 2020 jest wyposażony w 17 układów mających wpływ na bezpieczeństwo:

  • LDWS - ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu
  • LDP - zapobieganie opuszczeniu pasa ruchu
  • ESS - ostrzeganie o awaryjnym hamowaniu
  • ABS - system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania
  • EBD - elektroniczny rozdział siły hamowania
  • BA - wspomaganie nagłego hamowania
  • ESC - system stabilizacji toru jazdy
  • TCS - system kontroli trakcji
  • AA - asystent skupienia kierowcy
  • FCW - ostrzeganie przed kolizją z przodu pojazdu
  • AEB - autonomiczny hamulec bezpieczeństwa
  • MCB - hamulec pokolizyjny
  • TA - asystent skrętu
  • ISL - możliwość inteligentnego ograniczenia prędkości
  • BSM - monitorowanie martwego pola
  • RCTA - monitorowanie ruchu poprzecznego za pojazdem
  • ELK - system awaryjnego utrzymania pasa ruchu

 

Pełna specyfikacja modelu dostępna jest na stronie internetowej www.isuzu.com.pl

To nie pierwsze wyróżnienie pięcioma gwiazdkami w teście zderzeniowym dla ISUZU D-MAX. Już na początku tego roku został on także oceniony przez australijską NCAP (ANCAP), otrzymując najwyższą notę.  

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.