Komunikaty PR

123456 - na czele najpopularniejszych haseł. Alarmujący raport studentów Uniwers

2020-07-03  |  01:00
Biuro prasowe

Studenci Wydziału Inżynierii Komputerowej Uniwersytetu Cypryjskiego przeanalizowali ponad miliard kombinacji nazw użytkowników oraz haseł, które wyciekły z Internetu w wyniku różnego rodzaju naruszeń.

Specjaliści bezpieczeństwa od lat apelują o stosowanie silnych haseł. Część serwisów internetowych wymusza nawet stosowanie znaków specjalnych czy kombinacji małych i dużych liter.  Niestety, wiele osób nadal popełnia szkolne błędy przy tworzeniu haseł. Wnikliwa analiza przeprowadzona przez studentów Uniwersytetu Cypryjskiego powinna być poważnym sygnałem alarmowym zarówno dla szefów firm, jak i osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo IT. Młodzi badacze wzięli pod lupę miliard kombinacji, zawierały one niemal 169 milionów haseł oraz 393 miliony loginów. Oznacza to, że loginy i hasła lubią się powtarzać, co nie najlepiej świadczy o kreatywności ich autorów. Jak się łatwo domyślić najpopularniejszym hasłem jest 123456 - około 7 milionów przypadków na miliard. Na uwagę zasługuje fakt, iż 26 proc. haseł składa się tylko z liter, zaś 29 proc. wyłącznie z małych liter. Autorzy analizy uważają, że niespełna 9 proc. haseł można uznać za unikalne.

 

  • Od kilkunastu lat eksperci powtarzają, że silne hasło to podstawa bezpieczeństwa, ale użytkownicy niewiele sobie z tego robią. Choć z drugiej strony przyznają, że boją się utraty danych uwierzytelniających. Warto w tym miejscu przytoczyć wyniki majowego raportu LastPass, według którego 80 proc. respondentów obawia się kradzieży haseł. Jednakże 66 proc. deklaruje, że używa tego samego hasła do swoich kont internetowych, a 53 proc. nie zmieniło swoich haseł w ciągu 12 miesięcy. - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Studenci Uniwersytetu Cypryjskiego dokonali analizy w oparciu o dane pochodzące z pięciu lat. Ich zdaniem zachowania użytkowników w tym okresie nie uległy zasadniczej zmianie, a cyberprzestępcy skrzętnie wykorzystują nieostrożność.

Informacje pochodzące z raportu studentów Wydziału Inżynierii Komputerowej Uniwersytetu Cypryjskiego:

- Średnia długość hasła wynosi 9,48 znaków

- 12 proc. haseł zawiera znaki specjalne

- 13 proc. haseł składa się wyłącznie z liczb

- 34 proc. wszystkich haseł kończy się cyframi, ale tylko 4 proc. zaczyna się od cyfr.

- Najpopularniejsze 1000 haseł stanowi 6,6 proc. wszystkich haseł.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
2024-07-17 | 01:00

Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux

DIALux jest nowoczesnym narzędziem, pozwalającym na projektowanie oświetlenia. To najchętniej wybierane oprogramowanie, umożliwiające zarówno rozlokowanie pojedynczych opraw, jak i
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku

Ministerstwo Finansów chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała obowiązująca od 2022 roku mapa akcyzowa, czyli porozumienie wypracowane po długich konsultacjach z rynkiem. Już w przyszłym roku akcyza na wyroby tytoniowe, zamiast o pierwotnie zakładane 10 proc. na wszystkie kategorie wyrobów, ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Nowością jest objęcie podwyżkami również płynów do e-papierosów, na które w 2025 roku akcyza wzrośnie o 75 proc.

Bankowość

Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych

Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.

Przemysł

W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu

Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.