Komunikaty PR

123456 - na czele najpopularniejszych haseł. Alarmujący raport studentów Uniwers

2020-07-03  |  01:00
Biuro prasowe

Studenci Wydziału Inżynierii Komputerowej Uniwersytetu Cypryjskiego przeanalizowali ponad miliard kombinacji nazw użytkowników oraz haseł, które wyciekły z Internetu w wyniku różnego rodzaju naruszeń.

Specjaliści bezpieczeństwa od lat apelują o stosowanie silnych haseł. Część serwisów internetowych wymusza nawet stosowanie znaków specjalnych czy kombinacji małych i dużych liter.  Niestety, wiele osób nadal popełnia szkolne błędy przy tworzeniu haseł. Wnikliwa analiza przeprowadzona przez studentów Uniwersytetu Cypryjskiego powinna być poważnym sygnałem alarmowym zarówno dla szefów firm, jak i osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo IT. Młodzi badacze wzięli pod lupę miliard kombinacji, zawierały one niemal 169 milionów haseł oraz 393 miliony loginów. Oznacza to, że loginy i hasła lubią się powtarzać, co nie najlepiej świadczy o kreatywności ich autorów. Jak się łatwo domyślić najpopularniejszym hasłem jest 123456 - około 7 milionów przypadków na miliard. Na uwagę zasługuje fakt, iż 26 proc. haseł składa się tylko z liter, zaś 29 proc. wyłącznie z małych liter. Autorzy analizy uważają, że niespełna 9 proc. haseł można uznać za unikalne.

 

  • Od kilkunastu lat eksperci powtarzają, że silne hasło to podstawa bezpieczeństwa, ale użytkownicy niewiele sobie z tego robią. Choć z drugiej strony przyznają, że boją się utraty danych uwierzytelniających. Warto w tym miejscu przytoczyć wyniki majowego raportu LastPass, według którego 80 proc. respondentów obawia się kradzieży haseł. Jednakże 66 proc. deklaruje, że używa tego samego hasła do swoich kont internetowych, a 53 proc. nie zmieniło swoich haseł w ciągu 12 miesięcy. - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Studenci Uniwersytetu Cypryjskiego dokonali analizy w oparciu o dane pochodzące z pięciu lat. Ich zdaniem zachowania użytkowników w tym okresie nie uległy zasadniczej zmianie, a cyberprzestępcy skrzętnie wykorzystują nieostrożność.

Informacje pochodzące z raportu studentów Wydziału Inżynierii Komputerowej Uniwersytetu Cypryjskiego:

- Średnia długość hasła wynosi 9,48 znaków

- 12 proc. haseł zawiera znaki specjalne

- 13 proc. haseł składa się wyłącznie z liczb

- 34 proc. wszystkich haseł kończy się cyframi, ale tylko 4 proc. zaczyna się od cyfr.

- Najpopularniejsze 1000 haseł stanowi 6,6 proc. wszystkich haseł.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.