Komunikaty PR

5 najczęstszych cyberataków e-commerce

2022-01-20  |  01:00
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Nieustanny postęp w transformacji cyfrowej i przedłużający się okres pandemii, powoduje, że usługi konsumenckie przenoszą się głównie do kanałów online’owych, a tym samym to one są kluczowe w budowaniu lojalności klientów oraz rozpoznawalności marki.

Marki sprzedażowe są częściej narażone na straty powodowane przez działania cyberkryminalistów, którzy wdrażają schematy przejmowania kont celem dokonywania oszustw. Wraz ze wzrostem liczby transakcji rośnie pole podatności na atak.

Tylko tegoroczna sprzedaż e-commerce w sezonie świąteczno-noworocznym miała wzrosnąć do 859 mld. dolarów[1]. Dla wielu podmiotów był to okres budowania większości rocznych przychodów. Niemniej przychody e-commerce w innych okresach także rosną. Dlatego bardzo ważne jest, aby witryny biznesowe działały płynnie i dla zweryfikowanych klientów. Firmy muszą zabezpieczać swoją e-działalność przed cyberprzestępcami, aby zapewnić bezpieczne oraz bezbłędne cyfrowe wrażenia konsumentów.

Zwróćmy uwagę, że każdego dnia zgłaszanych jest ponad milion skradzionych danych uwierzytelniających[2] w chwili, gdy podziemne przestępcze swoje działania już uprzemysłowiło. Automatyzacja, złośliwe boty i ataki odręczne narażają użytkowników i firmy na oszustwa, co doprowadziło do 65% wzrostu liczby udanych prób oszustwa w latach 2019-2020.

Pięć kluczowych zagrożeń – na które w gorącym okresie handlowym organizacje powinny zwrócić szczególną uwagę:

1. Przejęcie konta

Polega na testowaniu przez osoby atakujące aplikacji logowania do stron WWW za pomocą dużej ilości danych uwierzytelniających wykradzionych z innych źródeł (np. innych witryn). Ma na celu złamanie zabezpieczeń kont dzięki tym danym i uzyskanie korzyści finansowych.

2. Łamanie / cracking kart podarunkowych

Rodzaj ataku typu brute force, w którym osoby atakujące sprawdzają miliony wariantów numerów kart podarunkowych w aplikacji karty podarunkowej, aby zidentyfikować numery kart, które posiadają środki finansowe, aby następnie je sprzedać zanim legitymizowany użytkownik z nich skorzysta.

3. Content scrapping (skrobanie treści ze stron)

Wykorzystanie zautomatyzowanych narzędzi do zbierania dużych ilości danych z aplikacji/strony w celu ponownego wykorzystania lub sprzedaży tych danych w innym miejscu (np. ceny produktów dla konkurencji).

4. Inventory hoarding (gromadzenie zapasów)

Pozyskiwanie towarów lub usług (przetrzymywanie w koszyku zakupowym – brak dostępności dla innych) poprzez nadużywanie aplikacji w sposób, którego zwykły użytkownik nie byłby w stanie wykonać ręcznie.

5. Oszustwa związane z kartami płatniczymi i kredytowymi

Automatyczne wykorzystanie podstron finalizowania zakupów (kasa/koszyk) w celu identyfikacji brakujących wartości danych karty kredytowej, takich jak data ważności lub kody zabezpieczające karty (CSC).

Czujność popłaca

Nowoczesne, wielopłaszczyznowe cyberataki sprawiają, że w e-commerce droga użytkownika do kasy może być problematyczna i niebezpieczna.

Dlatego organizacje powinny zwrócić szczególną uwagę na monitorowanie i analizę ruchu w czasie rzeczywistym, zanim hakerzy zaszkodzą biznesowi. Transparentność i widoczność pozwolą na lepszą ochronę zarówno po stronie ludzi jak i botów – tą drogą następuje rozpoznanie zagrożeń i zapobieganie zakłóceniom obsługi i wrażeń klienta. Zbudowana w ten sposób strategia cyberochrony powinna też uwzględniać demotywowanie napastników przez utrudnianie im działań na całej ścieżce zakupowej.

Ireneusz Wiśniewski, dyrektor zarządzający F5 Polska

 


[1] https://nrf.com/media-center/press-releases/nrf-predicts-highest-holiday-retail-sales-record

[2] https://www.helpnetsecurity.com/2018/07/19/credential-spill-report/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce Biuro prasowe
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu
IT i technologie iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS
2024-07-01 | 09:00

iiyama prezentuje nowe gamingowe monitory z serii Red Eagle z matrycami Fast IPS

iiyama zapowiada nową serię gamingowych monitorów z klanu Red Eagle wyposażonych w 180Hz matrycę Fast IPS o superszybkim czasie reakcji plamki wynoszącym zaledwie 0,2 ms (MPRT).
IT i technologie Showroom VisionCube z Sony Crystal LED
2024-06-27 | 16:15

Showroom VisionCube z Sony Crystal LED

Atutem showroomów jest możliwość przetestowania wysoko zaawansowanych rozwiązań przed zakupem. To szansa na rozmowę z ekspertami, aby pozyskać wiedzę, sprecyzować oczekiwania i na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Prawo

Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.