Komunikaty PR

63 proc. konsumentów korzysta z płatnych antywirusów Badanie AV-Comparative

2022-02-18  |  01:00
Biuro prasowe

W 2021 roku działania mające na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się COVID-19 przyczyniły się do znacznego wykorzystania Internetu. Praca w domu stała się dla milionów ludzi normą, a spotkania towarzyskie twarzą w twarz zastąpiły wideokonferencje. Oprogramowanie zabezpieczające komputery oraz smartfony stało się ważniejsze aniżeli przed pandemią, ponieważ cyberprzestępcy przystąpili do zmasowanych ataków, próbując wykorzystać nowe uwarunkowania.  Jak wynika z badania AV-Comparatives 63 proc. użytkowników domowych korzysta z płatnych rozwiązań zabezpieczających.  Darmowe antywirusy częściej instaluje młodsze pokolenie (24 lata lub mniej) - około 56 proc. Z kolei u starszej generacji powyżej 55 lat ten współczynnik jest znacznie niższy i wynosi 29 proc.  Co ciekawe, ponad połowa respondentów nie używa dodatkowych funkcji oferowanych przez oprogramowanie antywirusowe. Natomiast wśród tych, którzy to robią, czterema cieszącymi się największą popularnością opcjami dodatkowymi są ochrona kamery internetowej, antyspam, VPN i bezpieczna przeglądarka. 

Uczestnicy badania wskazali też najpopularniejsze antywirusy chroniące komputery oraz smartfony. W tej pierwszej kategorii najwięcej głosów zdobyli Kaspersky, Microsoft oraz Bitdefender.  Właściciele smartfonów najczęściej wymieniali oprogramowanie Bitdefendera.

 

Najpopularniejsze systemy operacyjne i przeglądarki

AV-Comparatives sprawdził jakich systemów operacyjnych oraz przeglądarek używają konsumenci. Wśród komputerów na pierwszym miejscu znajduje się Windows 10 (65 proc.), a kolejne lokaty zajmują Windows 11 (24 proc.), Windows 7 (3,7 proc.) oraz macOS (3,5 proc.). W przypadku mobilnych systemów operacyjnych nastąpił nieznaczny wzrost wykorzystania systemu iOS, z którego obecnie korzysta prawie jedna czwarta użytkowników smartfonów. Jednak zdecydowanie najpopularniejszym mobilnym systemem operacyjnym pozostaje Android z 74 proc, udziałem. Wśród przeglądarek niekwestionowanym liderem pozostaje Google Chrome (35 proc.), drugie miejsce zajmuje Mozilla Firefox (28 proc.), a trzecie Microsoft Edge (19 proc.).

 

Wyniki raportu bazują na ankiecie internetowej przeprowadzonej przez AV-Comparatives pomiędzy 9 grudnia 2021 a 23 grudnia 2021. Wzięło w niej udział prawie 2500 osób z czterech kontynentów – Europy, Ameryki Południowej, Ameryki Północnej i Azji.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
2024-07-17 | 01:00

Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux

DIALux jest nowoczesnym narzędziem, pozwalającym na projektowanie oświetlenia. To najchętniej wybierane oprogramowanie, umożliwiające zarówno rozlokowanie pojedynczych opraw, jak i
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządowe budżety będą niezależne od rządowych zmian w podatkach. Nowe przepisy mają zacząć obowiązywać od 2025 roku

Obniżenie podatków, zwłaszcza PIT-u, zubożyło w ostatnich latach budżety polskich samorządów, szczególnie dużych miast. Nowy rząd po konsultacjach z jednostkami samorządu terytorialnego przedstawił w połowie lipca projekt nowej ustawy, zgodnie z którą dochody miast, gmin, powiatów i województw miałyby się opierać na udziale w dochodzie osób mieszkających i pracujących na danym obszarze, a nie w samych podatkach od osób fizycznych i prawnych. W ten sposób zmiany w opodatkowaniu nie będą się przekładać na wysokość wpływów do lokalnych budżetów i ułatwią planowanie inwestycji.

Finanse

Investors TFI: Hossa na giełdach nie skończy się przed 2026 rokiem. Wszystko będzie zależeć od trendu na Wall Street

Polska gospodarka w tym roku urośnie o 3–4 proc. po minimalnym wzroście w 2023 roku. To powinno się przełożyć na dobre wyniki polskich spółek, czyli również ich pozytywne notowania na giełdzie. Trend może zmienić jedynie wolta na Wall Street. Na nią jednak na razie się nie zanosi. Jednak za mniej więcej półtora roku amerykańscy przedsiębiorcy zaczną odczuwać skutki wysokich stóp procentowych, nawet jeśli Fed do tego czasu zdecyduje się na ich obniżki. Wtedy nastroje inwestorów mogą się odwrócić.

Konsument

Nie tylko Zielony, ale też Niebieski Ład. UE intensyfikuje wysiłki na rzecz ochrony zasobów wodnych

Europejski Komitet Regionów wezwał niedawno tworzącą się nową Komisję Europejską do prac nad Europejska Strategią Wodną i powołania komisarza odpowiedzialnego za zasoby wodne w UE. Impulsem do planowania zmian w tym obszarze ma być Blue Deal, czyli Niebieski Ład – inicjatywa stworzona w ubiegłym roku na wzór Zielonego Ładu. Przyspieszenie działań na rzecz ochrony zasobów wodnych to zdaniem ekspertów konieczność w obliczu coraz częstszych i poważniejszych susz, powodzi i problemów z dostępem do wody pitnej. Niebieski Ład ma być istotnym elementem dostosowywania się do zmian klimatu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.