63 proc. konsumentów korzysta z płatnych antywirusów Badanie AV-Comparative
W 2021 roku działania mające na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się COVID-19 przyczyniły się do znacznego wykorzystania Internetu. Praca w domu stała się dla milionów ludzi normą, a spotkania towarzyskie twarzą w twarz zastąpiły wideokonferencje. Oprogramowanie zabezpieczające komputery oraz smartfony stało się ważniejsze aniżeli przed pandemią, ponieważ cyberprzestępcy przystąpili do zmasowanych ataków, próbując wykorzystać nowe uwarunkowania. Jak wynika z badania AV-Comparatives 63 proc. użytkowników domowych korzysta z płatnych rozwiązań zabezpieczających. Darmowe antywirusy częściej instaluje młodsze pokolenie (24 lata lub mniej) - około 56 proc. Z kolei u starszej generacji powyżej 55 lat ten współczynnik jest znacznie niższy i wynosi 29 proc. Co ciekawe, ponad połowa respondentów nie używa dodatkowych funkcji oferowanych przez oprogramowanie antywirusowe. Natomiast wśród tych, którzy to robią, czterema cieszącymi się największą popularnością opcjami dodatkowymi są ochrona kamery internetowej, antyspam, VPN i bezpieczna przeglądarka.
Uczestnicy badania wskazali też najpopularniejsze antywirusy chroniące komputery oraz smartfony. W tej pierwszej kategorii najwięcej głosów zdobyli Kaspersky, Microsoft oraz Bitdefender. Właściciele smartfonów najczęściej wymieniali oprogramowanie Bitdefendera.
Najpopularniejsze systemy operacyjne i przeglądarki
AV-Comparatives sprawdził jakich systemów operacyjnych oraz przeglądarek używają konsumenci. Wśród komputerów na pierwszym miejscu znajduje się Windows 10 (65 proc.), a kolejne lokaty zajmują Windows 11 (24 proc.), Windows 7 (3,7 proc.) oraz macOS (3,5 proc.). W przypadku mobilnych systemów operacyjnych nastąpił nieznaczny wzrost wykorzystania systemu iOS, z którego obecnie korzysta prawie jedna czwarta użytkowników smartfonów. Jednak zdecydowanie najpopularniejszym mobilnym systemem operacyjnym pozostaje Android z 74 proc, udziałem. Wśród przeglądarek niekwestionowanym liderem pozostaje Google Chrome (35 proc.), drugie miejsce zajmuje Mozilla Firefox (28 proc.), a trzecie Microsoft Edge (19 proc.).
Wyniki raportu bazują na ankiecie internetowej przeprowadzonej przez AV-Comparatives pomiędzy 9 grudnia 2021 a 23 grudnia 2021. Wzięło w niej udział prawie 2500 osób z czterech kontynentów – Europy, Ameryki Południowej, Ameryki Północnej i Azji.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.