Komunikaty PR

64 proc. Polaków chce pracować zdalnie. Jak zintegrować zespół w jednym Hubie?

2020-06-30  |  17:05
Biuro prasowe

Praca zdalna i zmieniające się otoczenie biznesowe wymaga od firm nowego spojrzenia na to, jak technologia może uzupełniać nasze potrzeby. Cześć pracowników musi przyjść do biura, zakładu pracy, ale wciąż duża część zostaje w domu, np. osoby starsze. Firmy dają wolność wyboru miejsca wykonywania obowiązków i choć następuje transformacja modelu pracy, jedno jest niezmienne – projekty muszą być realizowane w odpowiednim czasie a biznes powinien rozwijać się dalej. 

Rozproszone środowisko pracy – wspólne działania 

Sala konferencyjna wypełniona po brzegi grupą projektową składającą się z kilkunastu osób. Każdy z członków zespołu podchodzi do ekranu, gdzie wyświetlana jest prezentacja z projektora. Obok flipchart i kilka markerów. Każdy dostaje grupy plik kartek przedstawiających założenia projektu. Scenariusz znany z nie tak odległych czasów, dzisiaj jest po prostu nierealny. 

„Obecnie, kiedy wiele zespołów działa w formie rozproszonej, kierownik projektu lub osoba, która nadal pracuje w siedzibie firmy, wraz z Surface Hub 2S może w dużo prostszy sposób skoordynować działania grupy osób pracujących zdalnie – wszystko dzięki łatwiejszej komunikacji i szybszej pracy nad wspólnymi pomysłami – mówi Rafał Stolarczyk, Head of IT Department w Xella Polska, firmie działającej w sektorze budowlanym.  

„Nawet kilkuset osobowe zespoły projektowe mogą dzisiaj spotykać się bez konieczności przemieszczania. To, co integruje pracę całego zespołu, to Surface Hub 2S. Stanowi bazę nawigacyjną do pracy w grupie. Urządzenie to uniwersalna tablica cyfrowa z dotykowym ekranem o wyjątkowej jakości obrazu i dźwięku, która pozwala w pełni wykorzystać funkcjonalności Microsoft Teams oraz aplikacji Whiteboard. Niezależnie od lokalizacji, każdy uczestnik może wyświetlać prezentację, wprowadzać lub dopisywać swoją treść i komentować je. Mimo odległości możemy pracować dosłownie ramię w ramię” – dodaje Anna Wesołowska z polskiego oddziału Microsoft. 

Znak nowych czasów: bezpieczeństwo i komfort

Spotkania zarządów czy rad nadzorczych, burze mózgów kierownictwa, gdzie wymieniane są opinie na temat nowych produktów i usług oraz weryfikowane są kreatywne pomysły to tylko kilka sytuacji, w których szczególne znaczenie ma bezpieczeństwo i poufność danych.

Surface Hub 2S pozwala współpracować na różnych urządzeniach z dostępem do plików w aplikacji usługi Microsoft 365. W ten sposób korzystamy również z funkcji bezpieczeństwa w chmurze Microsoft, która pozwala na szyfrowanie plików oraz ustalenie różnych poziomów dostępności do danych. Dodatkowo, administratorzy IT mają szansę wygodnego zarządzania sprzętem i wdrażania użytkowników w sposób zdalny.

„Nie ma już konieczności przynoszenia do sali konferencyjnej własnych laptopów. Logując się do Surface Hub swoim kontem Microsoft 365 mamy dostęp do własnych danych i po kilku sekundach wyświetlamy prezentacje PowerPoint czy arkusz Excel. Bez przepinania się i kłopotu. Surface Hub 2S to proste dołączanie do spotkania prowadzonego przez Microsoft Teams za pomocą jednego dotknięcia oraz  idealny komfort pracy” – mówi Rafał Stolarczyk.

Każdego uczestnika widać i słychać, a do tego wszyscy mogą aktywnie uczestniczyć w spotkaniu dzięki kamerze 4K o kącie widzenia 90 stopni, mikrofonom dalekiego zasięgu, 3 kanałowym głośnikom zapewniającym krystalicznie czysty dźwięk oraz znakomitemu ekranowi o rozdzielczości 4K+.

„Pracujemy efektywniej i mamy z tego więcej przyjemności. A jedno urządzenie łączy wszystkie wykorzystywane dotąd funkcje – dodaje przedstawiciel firmy Xella Polska. 

Kupić, wynająć, a może przetestować? 

Inwestycja w budowę środowiska do współpracy wymaga analizy opłacalności i dostosowania do możliwości firmy. Korzystanie z Surface Hub 2S jest możliwe nie tylko w wyniku zwykłego zakupu i poniesienia jednorazowego kosztu, ale również na zasadzie wynajmu w modelu Device as a Service. Sprzęt na wynajem daje firmom możliwość dostępu do urządzenia za pomocą miesięcznej opłaty za okres dostępności. W ramach abonamentu dostępny jest także serwis urządzeń wraz z pomocą techniczną w trakcie użytkowania. Wybrani Partnerzy Microsoft udostępniają również opcję „testowania” urządzenia w modelu Try&Buy, zapewniając możliwość podjęcia świadomej i w pełni przemyślanej decyzji. 

Surface Hub 2S można „wynająć” wraz z pakietem aplikacji, które pomogą usprawnić pracę. Jedną z nich jest aplikacja Microsoft Whiteboard, czyli cyfrowa kanwa, na której różne osoby mogą zamieszczać swoją zawartość i pomysły w dowolnej formie z dowolnego miejsca na świecie i na dowolnym urządzeniu. Tablice są bezpiecznie przechowywane w chmurze i można do nich wrócić na tym samym lub innym urządzeniu. Aplikacja Whiteboard zapewnia miejsce do rozwijania pomysłów. Umożliwia również przekształcanie zawartości w profesjonalnie wyglądające wykresy i kształty na nieskończonej kanwie , który można obsługiwać za pomocą pióra, dotyku i klawiatury.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
2024-07-17 | 01:00

Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux

DIALux jest nowoczesnym narzędziem, pozwalającym na projektowanie oświetlenia. To najchętniej wybierane oprogramowanie, umożliwiające zarówno rozlokowanie pojedynczych opraw, jak i
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku

Ministerstwo Finansów chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała obowiązująca od 2022 roku mapa akcyzowa, czyli porozumienie wypracowane po długich konsultacjach z rynkiem. Już w przyszłym roku akcyza na wyroby tytoniowe, zamiast o pierwotnie zakładane 10 proc. na wszystkie kategorie wyrobów, ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Nowością jest objęcie podwyżkami również płynów do e-papierosów, na które w 2025 roku akcyza wzrośnie o 75 proc.

Bankowość

Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych

Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.

Przemysł

W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu

Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.