Komunikaty PR

80 procent właścicieli nie usuwa danych ze sprzedawanych aut

2020-06-30  |  01:00
Biuro prasowe

Grupa doradcza Which przeprowadziła badanie wśród 14 tysięcy kierowców, którzy sprzedali swój samochód w ciągu ostatnich dwóch lat. Ponad połowa respondentów twierdzi, że zsynchronizowała swoje auta ze smartfonami, tym samym umożliwiając przesyłanie listy kontaktów, wiadomości tekstowych, adresów WiFi  oraz innych informacji do systemu pokładowego. Jeśli sprzedawca nie wyczyści tych danych, trafią one do nowego właściciela. Ponadto w ostatnim czasie na platformach z mobilnymi aplikacjami pojawiło się wiele programów pozwalających kierowcom śledzić lokalizację samochodów, aktywować światła lub odblokowywać drzwi, a nawet wyłączać silnik. Badanie Which wykazało, że 1893 ankietowanych pobrało tego typu aplikacje, ale 50 proc. z nich nie usunęło ich przed sprzedażą pojazdu. Taki stan rzeczy otwiera furtkę do różnego rodzaju nadużyć.

 

  •  Nowoczesne samochody wypełnione są nie tylko paliwem, ale również danymi. W związku z tym kierowcy  powinni traktować kwestie związane z bezpieczeństwem nie tylko pod kątem sprawdzenia poziomu oleju silnikowego czy płynu hamulcowego, ale też kontroli cyfrowych informacji. Szczególnego znaczenia nabiera to w sytuacji, kiedy sprzedają swój pojazd. Jeśli nie usuną danych, narażają się na niepotrzebne kłopoty. Wprawdzie problem w Polsce nie jest  powszechny ze względu na średni wiek używanych aut, ale to wraz z upływem lat to zacznie się zmieniać.  - mówi Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken Systemy Antywirusowe.

 

Większą aktywność w zakresie edukacji użytkowników powinni wykazywać producenci samochodów. Kierowcy bardzo często nie mają wiedzy o tym, ile danych może pomieścić system komputerowy pojazdu, a także jak je usunąć.

 

- Przed sprzedażą nowoczesnego auta warto odrobić zadanie domowe i wykasować zarówno wrażliwe informacje, jak i aplikacje ze smartfona przeznaczone do sterowania pojazdami. Z kolei osoby kupujące samochód powinny poprosić sprzedawcę o dowód, że dane i prawa dostępu zostały skasowane - dodaje Mariusz Politowicz.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
2024-07-17 | 01:00

Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux

DIALux jest nowoczesnym narzędziem, pozwalającym na projektowanie oświetlenia. To najchętniej wybierane oprogramowanie, umożliwiające zarówno rozlokowanie pojedynczych opraw, jak i
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku

Ministerstwo Finansów chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała obowiązująca od 2022 roku mapa akcyzowa, czyli porozumienie wypracowane po długich konsultacjach z rynkiem. Już w przyszłym roku akcyza na wyroby tytoniowe, zamiast o pierwotnie zakładane 10 proc. na wszystkie kategorie wyrobów, ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Nowością jest objęcie podwyżkami również płynów do e-papierosów, na które w 2025 roku akcyza wzrośnie o 75 proc.

Bankowość

Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych

Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.

Przemysł

W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu

Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.