Komunikaty PR

Analityka w handlu detalicznym – więcej informacji niż można się spodziewać

2022-04-25  |  14:22
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Przez długi czas systemy dozoru wizyjnego były gwarantem bezpieczeństwa w sklepie. To się nie zmieniło – jednakże spektrum zastosowań tego typu rozwiązań jest znacznie większe. Co, jeśli systemy dozoru mogą się stać przydatnym narzędziem biznesowym, zwiększającym wydajność i wyniki finansowe firmy? Z pomocą mogą przybyć kompleksowe rozwiązania oparte na monitoringu wizyjnym i analityce. 

 

W minionych latach można było zauważyć znaczący spadek ruchu w sklepach stacjonarnych. Wpływ na to miało kilka czynników, zwłaszcza zwiększająca się popularność sklepów internetowych, a także globalna pandemia. W samym 2020 roku w Polsce, według raportu ExpertSender, przybyło aż 11,8 tysiąca nowych sklepów internetowych. Równocześnie, w ostatnich miesiącach w handlu detalicznym zauważalne są znaczne wzrosty – w grudniu 2021 roku według raportu GUS zauważono ośmioprocentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z grudniem 2020 roku.

 

Powoli zaczynamy wracać do sklepów stacjonarnych – przed przedsiębiorcami stoi jednak nie lada wyzwanie związane z powrotem do wyników sprzedażowych sprzed pandemii. Do tego celu niezbędne będą szczegółowe dane analityczne, które mogą zostać pozyskane… wprost ze sklepu. Inteligentne systemy monitoringu wizyjnego, oparte na analityce i rozwiązaniach end-to-end mogą nie tylko dostarczyć aktualnych informacji wpływających na sprzedaż, ale także znacznie przyczynić się do poprawy doświadczenia klienta podczas robienia zakupów.

 

Liczenie osób i monitorowanie kolejek

Dzięki analityce właściciel sklepu jest w stanie wprowadzić do swojego sklepu wiele udogodnień, nie tylko tych skierowanych do klientów, ale także znacznie ułatwiających pracę personelu. Rozwiązania analityczne połączone z monitoringiem wizyjnym można wykorzystać do zliczania osób przechodzących pod kamerą w czasie rzeczywistym. Uzyskane dane będą przydatne do podejmowania kluczowych decyzji biznesowych, np. o poziomie zatrudnienia w godzinach szczytu. Natomiast monitorowanie kolejek może znacznie zwiększyć poziom zadowolenia klientów dokonujących zakupy w sklepie. Dzięki wykorzystaniu tej funkcji, pracownicy zostaną powiadomieni o narastającej kolejce w danym miejscu. Dodatkowo informacje o średnim czasie oczekiwania i wskaźnikach rezygnacji pozwalają na szybkie wprowadzenie zmian.

 

Identyfikacja demograficzna i mapy ciepła

W celu gromadzenia statystyk przydatna będzie funkcja identyfikacji demograficznej, polegająca na zbieraniu informacji na temat wieku i płci odwiedzających sklep. Pomoże to właścicielowi zdefiniować grupy docelowej firmy, a także dostosować komunikaty marketingowe kierowane do odwiedzających. Ponadto informacje statystyczne pozyskiwane z map ciepła, identyfikujących gorące punkty i martwe obszary umożliwiają wizualizację wzorców ruchu w czasie.

 

„Zastosowanie analityki w monitoringu wizyjnym dostarcza przedsiębiorcom garść cennych statystyk, pomocnych w przygotowaniu strategii działania firmy, a także ustalania celów przekładających się na poprawę zysków i doświadczeń klientów. Przykładowo, dzięki mapom ciepła można zoptymalizować układ całego sklepu, czyniąc go miejscem bardziej przejrzystym dla klientów” – mówi Dagmara Pomirska z Axis Communications.

 

Rozległe możliwości sieciowych rozwiązań audio

Systemy audio mogą zostać wykorzystane na dwa sposoby – z jednej strony wspierać personel sklepu, z drugiej sprawiać, że pobyt w sklepie będzie dla klienta jeszcze przyjemniejszy. Dzięki wykorzystaniu innych rozwiązań analitycznych wiemy już, że istnieją w sklepie obszary wymagające większego wsparcia. Systemy audio umożliwiają wysyłanie odpowiednich komunikatów głosowych, które informują pracowników o aktualnym obłożeniu sklepu, pozwalając na natychmiastowe podjęcie odpowiednich działań. Odpowiednia atmosfera w sklepie to kolejny kluczowy składnik budowania pozytywnych doświadczeń klientów. Składają się na nią, m.in. dobór odpowiedniego tła muzycznego, a także emitowanie komunikatów głosowych, np. o aktualnych promocjach.

 

Kompleksowe rozwiązania end-to-end

Rozwiązania analityczne najlepiej działają w kompleksowych, zintegrowanych systemach dozoru wizyjnego, łączących ze sobą kamery oraz inne sieciowe urządzenia zabezpieczające i analityczne. Ważne jest także dobranie właściwego oprogramowania do zarządzania materiałem wizyjnym, które nie tylko integruje się z wszystkimi elementami monitoringu, takimi jak kamery, systemy audio, aplikacje analityczne i czujniki, ale także jest nieskomplikowane w obsłudze. Pomaga to w gromadzeniu wszystkich niezbędnych informacji w jednym miejscu i prostym zarządzaniu nimi.

 

„Systemu dozoru muszą być skrojone na miarę, co znaczy, że powinny z łatwością odpowiadać na specyficzne potrzeby danej branży – począwszy od wyboru kamer, po oprogramowanie zarządzające całym ekosystemem. Istotne jest także to, aby wybrane rozwiązanie nie sprawiało problemów w obsłudze, a interfejs był przejrzysty i dostosowany do potrzeb klienta. Tak kompleksowe rozwiązanie może być pomocne także w innych obszarach, często niezauważalnych. Przykładowo: dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu możliwy jest szybki dostęp do dokumentacji montażowej, co pozwala na uniknięcie błędów podczas montażu” – dodaje Dagmara Pomirska z Axis Communications.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.