Komunikaty PR

Aplikacje z Google Play kradły hasła do Facebooka

2020-07-02  |  01:00
Biuro prasowe

Google usunął z platformy Google Play 25 aplikacji, w których znajdował się złośliwy kod przechwytujący loginy i hasła do Facebooka. Malware wykryła firma Evina, specjalizująca się w tematyce cyberbezpieczeństwa.

Aplikacje ze złośliwym kodem zostały opracowane przez tego samego programistę, ukrywającego się pod pseudonimem Rio Reader LLC. Programy miały różne zastosowania, służyły do liczenia kroków, edycji obrazu bądź wideo czy zarządzania plikami. Malware występował też w latarkach, grach czy tapetach. Tym co łączyło aplikacje był kod umożliwiający kradzież danych uwierzytelniających użytkowników Facebooka. Malware wykrywał apki uruchamiane na smartfonie lub tablecie. Jeśli była to aplikacja Facebooka, automatycznie uruchamiał przeglądarkę internetową ze stroną logowania do serwisu społecznościowego. Kiedy użytkownik podał kod i hasło, ukryty w złośliwej aplikacji kod przechwytywał te informacje i przesyłał do serwera.

 

Według Evina większość aplikacji powstało w 2019 roku, a liczba ich pobrań wynosiła od 10 tys. do 500 tys. Łącznie wszystkie programy stworzone przez Rio Reader LLC pobrano 2,34 miliona razy. Jednakże nie udało się oszacować wyrządzonych przez nie szkód.

 

  • Występowanie malware’u na Play Google nie jest zjawiskiem nowym, choć trzeba przyznać, że koncern z Mountain View czyni starania, aby rozwiązać ten problem. Jednym z przykładów jest usługa Google Play Protect obecna na wszystkich urządzeniach z Androidem Jelly Bean lub nowszym. Play Protect przynajmniej raz dziennie skanuje urządzenie w poszukiwaniu potencjalnie szkodliwych aplikacji.  Ze swojej strony zalecamy też stosowanie oprogramowanie antywirusowego, a także zachowanie ostrożności przy pobieraniu softu. Warto zwrócić uwagę nie tylko na ilość pobrań, ale również recenzje użytkowników - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce

 

 

Złośliwy kod znaleziono w programach: Accurate Scanning of QR Code, Anime Live Wallpaper, Classic Card Game, Color Wallpapers, Composite Z, com.tqyapp.fiction, Contour level Wallpaper, Daily Horoscope Wallpapers, iHealth Step Counter, iPlayer and Wallpaper, File Manager, Junk file Cleaning, Padenatef, Pedometer, Plus Weather, Powerful Flashlight, Screenshot Capture, Solitaire Game, Super Briths Flashlight, Super Flashlight, Super Wallpaper Flashlight, Synthetic Z, Video Maker, Wallpaper Level, Wuxia Reader

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.