Auriga przejmuje F1 Solutions
Agencja PR
ul. Wodna 30/3
30-719 Kraków
info|prsolutions.pl| |info|prsolutions.pl
12 444 13 14
www.prsolutions.pl
Auriga, pochodzący z Włoch wiodący europejski dostawca oprogramowania dla systemów bankowych i płatniczych, nabył wiekszościowy pakiet udziałów w warszawskiej spółce F1 Solutions, która jest dostawcą oprogramowania do obsługi bankomatów, wpłatomatów, sejfów depozytowych, kas oraz do zarządzania gotówką. Transakcja wspiera międzynarodową strategię ekspansji Auriga i pomoże firmie wejść na polski rynek, a także rozwijać się w Europie Środkowo-Wschodniej.
F1 Solutions powstała w 2014 roku i od tego czasu koncentruje się na oprogramowaniu do zarządzania gotówką oraz aplikacjach umożliwiających samoobsługę m.in. w bankomatach i wpłatomatach. Firma jest producentem rozwiązania F1 TPS Suite, które podobnie jak oprogramowanie Auriga jest niezależne od sprzętu i bardzo elastyczne, w tym także w środowisku/infrastrukturze NDC/DDC. Umożliwia ono zarządzanie wszystkimi operacjami samoobsługowymi z pełnym wglądem w ich historie. Oprogramowanie zostało zaprojektowane z myślą o spersonalizowanej obsłudze klienta i z wykorzystaniem adaptowalnej technologii programistycznej. Zapewnia pełne wsparcie dla wszystkich transakcji i procesów, jak wypłaty, wpłat, zarządzanie gotówką i monitoring.
F1 TPS Suite działa na jednej czwartej bankomatów w Polsce, z kolei rozwiązanie F1 Solutions do zarządzania gotówką jest używane przez największe banki w Polsce. Obecnie F1 Solutions zatrudnia 20 osób, w tym wykwalifikowanych analityków, programistów i testerów, którzy dołączą do zespołu Aurigi.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej nowej formalnej współpracy pomiędzy Aurigą i F1 Solutions oraz z możliwości wdrażania rozwiązań Auriga w regionie CEE. Połączenie sił z firmą Auriga umożliwi F1 Solutions międzynarodowy rozwój przez zaoferowanie naszego oprogramowania szerszej bazie klientów” - mówi Łukasz Fusiara, CEO w F1 Solutions.
Auriga działa na rynku od 1992 roku. Flagowym produktem firmy jest WinWebServer (WWS), który jest przeznaczony do zarządzania infrastrukturą do automatyzacji bankomatów i oddziałów bankowych nowej generacji. Przełomowe rozwiązanie Auriga - #NextGenBranch - to najnowocześniejszy, cyfrowy, zdalny i zorientowany na klienta punkt obsługi bankowej. Wykorzystuje on zaawansowane rozwiązania w obszarze samoobsługi, a także takie technologie, jak bankowość wideo, sztuczna inteligencja i automatyzacja. Wszystko po to, aby dostarczać samoobsługowy dostęp do usług bankowych w trybie 24/7, a także zwiększać efektywność procesów.
„Cieszymy się, że możemy wprowadzić F1 Solutions do rodziny Auriga. Firma ta dzieli naszą pasję do innowacji technologicznych i przekształcania bankowości samoobsługowej za pomocą nowoczesnych rozwiązań. Przejęcie pozwala nam również rozszerzyć naszą obecność w regionie, pomagając większej liczbie banków i operatorów bankomatów świadczyć klientom lepsze usługi i osiągać znaczną efektywność operacyjną” powiedział Vincenzo Fiore, CEO w Auriga.
Dodatkowe informacje o firmach
Auriga jest wiodącym dostawcą oprogramowania i rozwiązań technologicznych dla branży bankowej i płatniczej, a także specjalistycznym dostawcą innowacyjnych rozwiązań omnichannel dla banków i innych instytucji finansowych. Rozwiązania firmy, wdrożone w ponad 74% włoskich bankomatach, opierają się na nowoczesnej architekturze technologicznej i skracają czas wprowadzania nowych usług na rynek, jednocześnie obniżając koszty, chroniąc krytyczne urządzenia przed cyberatakami i budując długoterminową przewagę konkurencyjną. Firma działa globalnie i ma swoje biura we Włoszech, Wielkiej Brytanii, Belgii, Hiszpanii i Meksyku, a także rozszerza działalność w innych krajach Europy Zachodniej i Wschodniej, Ameryce Łacińskiej oraz regionie Azji i Pacyfiku. Więcej informacji o firmie można znaleźć pod adresem: https://www.aurigaspa.com/.
F1 Solutions Sp. z o.o. istnieje na rynku od 2014 roku. Celem firmy jest świadczenie specjalistycznych usług informatycznych oraz dostarczanie wysokiej jakości produktów i rozwiązań informatycznych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb i wymagań klientów z różnych sektorów gospodarki. Oferta firmy koncentruje się na dostarczaniu podmiotom z sektora finansowego oprogramowania do obsługi, zarządzania i monitoringu urządzeń samoobsługowych (bankomatów), wpłatomatów, sejfów depozytowych, kas, a także oprogramowania do zarządzania gotówką. Od 2014 roku firma z powodzeniem zrealizowała wiele projektów informatycznych w kilkunastu instytucjach finansowych, dzięki czemu zdobyła zaufanie i pozycję na rynku finansowym i programistycznym w Polsce.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.