Badanie CITE Research / Dassault Systèmes: poufność danych i personalizacja
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Firma Dassault Systèmes poinformowała, że prawie wszyscy konsumenci oczekują dziś personalizacji zakupionych produktów i usług. Oczekiwania dotyczące personalizacji produktów obecne są we wszystkich grupach wiekowych, ale są szczególnie silne wśród młodszych nabywców i dotyczą wielu kategorii rynkowych, takich jak mobilność, opieka zdrowotna, handel detaliczny, środowisko domowe i miejskie. Jednocześnie konsumenci podzielają obawy dotyczące sposobu gromadzenia danych i zarządzania nimi w celu przygotowania personalizowanych ofert.
Badanie[1] przeprowadzone na zlecenie Dassault Systèmes i przeprowadzone przez niezależną firmę badawczą CITE Research wśród 3000 konsumentów w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Francji wykazało, że pokolenie X, millenialsi i pokolenie Z chętniej płacą i udostępniają dane w celu personalizacji. Konsumenci są gotowi zapłacić średnio o 25,3% więcej za personalizację. W zamian oczekują średnio 25,6% oszczędności za udostępnienie swoich danych. Ankietowani są bardziej skłonni płacić za spersonalizowaną opiekę zdrowotną; mniej w przypadku spersonalizowanej sprzedaży detalicznej.
Poufność danych
Badanie pokazuje, że o poufność swoich danych obawia się 96% konsumentów. Chcą wiedzieć, co jest gromadzone przed udostępnieniem, i - jeśli nie są pewni, w jaki sposób zarządza się ich danymi – 88% jest gotowa zrezygnować ze spersonalizowanej usługi. Większość konsumentów będzie dzielić się tylko tymi danymi, które zgodzili się udostępnić w zamian za personalizację, jednak anonimizacja danych sprawiłaby, że sześciu na 10 respondentów chętniej je udostępni.
Młodsi konsumenci, entuzjastyczni w stosunku do personalizacji, częściej zgadzają się na swobodnie dzielenie się danymi (77% pokolenia Z, 77% pokolenia Millenialsów i 75% pokolenia X), a także są bardziej skłonni do potwierdzania korzyści, związanych z personalizacją, takich jak oszczędność czasu, pieniędzy i poczucie bezpieczeństwa.
Polacy chcą większej kontroli nad swoimi danymi
Według raportu „Special Eurobarometer 487a” opublikowanego przez Komisję Europejską w czerwcu 2019 r. trzy czwarte polskich internautów uważa, że ma pełną lub częściową kontrolę nad swoimi danymi. 15% respondentów sądzi, że nie ma żadnej kontroli nad informacjami, które udostępnia online, czyli nie ma możliwości poprawienia, zmiany lub usunięcia tych informacji. Jednocześnie odpowiadając na pytanie „Jak mocno obawiasz się, że nie masz pełnej kontroli nad informacjami, które udostępniasz online?” 54% Polaków stwierdziło, że są bardzo lub dość zaniepokojeni.
Wydaje się, że w świecie sprzecznych znaków od klientów, którzy szukają dostosowanych ofert, ale jednocześnie oczekują, że ochrona danych zostanie wprowadzona dzięki wymaganiom konsumentów, a także globalnym i lokalnym regulacjom, jedynym sposobem na zapewnienie bezpieczeństwa danych jest wdrożenie wysokich standardów przetwarzania informacji i pełnej przejrzystości w tych procesach. Klienci muszą mieć pewność, że dane, które powierzą firmie, są bezpieczne i wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem.
[1] Firma analityczna CITE Research, w imieniu Dassault Systèmes, przeprowadziła ankietę online wśród 3000 osób dorosłych w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Francji. Badanie trwało od 23 listopada do 4 grudnia 2019 r.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.