Komunikaty PR

Biometria jedną z ofiar koronawirusa

2020-05-19  |  01:00
Biuro prasowe

Niektóre skutki obecnej globalnej pandemii, takie jak przejście na zdalny tryb pracy, czy wzrost popularności usług chmury publicznej, były łatwe do przewidzenia. Jednak inne, chociażby odwrót od biometrii,  mogą być  pewnego rodzaju zaskoczeniem.

 

Technologia dotykowa jest bardzo popularna, znajdując szerokie zastosowanie w urządzeniach konsumenckich, automatach czy systemach zabezpieczeń. Niemniej w ostatnim czasie w miejscach publicznych ujawniła się awersja do niektórych tego typu rozwiązań. Według firmy doradczej ABI Research pandemia COVID-19 sprawi, że w 2020 roku przychody ze sprzedaży urządzeń biometrycznych wyniosą 28 mld. dolarów, co oznacza spadek o 2 mld. dolarów w porównaniu z ubiegłym rokiem.

 

- Kontaktowe technologie, takie jak biometria naczyń krwionośnych i palca znalazły się w odwrocie ze względu na restrykcyjne przepisy wprowadzone przez rządy krajów dotkniętych pandemią. Oczywiście dostawcy rozwiązań próbują się dostosować do zmieniających trendów, ale zaistniała sytuacja ma negatywny wpływ na poziom zamówień. - mówi Dimitrios Pavlakis, analityk ds. bezpieczeństwa cyfrowego w ABI Research.

 

Rynek tej grupy produktów jest bardzo szeroki, obejmuje nie tylko korporacje, które wykorzystują systemy do identyfikacji pracowników, ale również opiekę zdrowotną, kontrole graniczne czy administrację rządową. Według ABI Research dostawcy systemów biometrycznych będą coraz powszechniej stosować algorytmy sztucznej inteligencji, które pozwolą na rozwój technologii rozpoznawania twarzy. 

 

  • Biometria przechodzi wymuszoną ewolucję. Internet przedmiotów oraz inteligentne aplikacje umożliwiają głębszą analizę danych, monitorowanie wskaźników infekcji w czasie rzeczywistym, a nawet zastosowanie behawioralnych modeli sztucznej inteligencji do przewidywania przyszłych epidemii. Nie ulega wątpliwości, że biometria idealnie wpisuje się w nowe trendy. Jak wynika z danych Thales aż 75 proc. firm deklaruje, że chce wykorzystywać tę technologię do autoryzacji uwierzytelniania dostępu - mówi Mariusz Politowicz, z firmy Marken dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Wiele wskazuje na to, że innowacje będą podążać w kierunku systemów bezdotykowych. Chiny opracowały technologię rozpoznawania twarzy, która rzekomo może wykrywać osoby zainfekowane koronawirusem. Z kolei Japończycy twierdzą, iż posiadają rozwiązania pozwalające identyfikować ludzi nawet, kiedy noszą maski.

 

Źródło: bitdefender.pl, marken.com.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu Biuro prasowe
2024-07-17 | 08:00

Generatywna sztuczna inteligencja m.in. w opinii Polaków to zrządzenie losu

Podczas gdy eksperci przewidują znaczące pozytywne skutki gospodarcze rozwoju sztucznej inteligencji generatywnej, nastroje społeczne nie są tak optymistyczne. Allianz Trade przedstawia wyniki
IT i technologie Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux
2024-07-17 | 01:00

Lena Lighting partnerem oprogramowania DIALux

DIALux jest nowoczesnym narzędziem, pozwalającym na projektowanie oświetlenia. To najchętniej wybierane oprogramowanie, umożliwiające zarówno rozlokowanie pojedynczych opraw, jak i
IT i technologie Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft
2024-07-16 | 07:50

Długoterminowa umowa TomTom i Microsoft

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że umacnia i rozszerza swoją współpracę z firmą Microsoft. Mapy i dane o ruchu drogowym TomTom będą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża tytoniowa alarmuje o drastycznych podwyżkach akcyzy. Są kilkukrotnie wyższe od zaplanowanych do 2027 roku

Ministerstwo Finansów chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała obowiązująca od 2022 roku mapa akcyzowa, czyli porozumienie wypracowane po długich konsultacjach z rynkiem. Już w przyszłym roku akcyza na wyroby tytoniowe, zamiast o pierwotnie zakładane 10 proc. na wszystkie kategorie wyrobów, ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Nowością jest objęcie podwyżkami również płynów do e-papierosów, na które w 2025 roku akcyza wzrośnie o 75 proc.

Bankowość

Większość małych i średnich firm przez całą swoją działalność nie zmienia banku. Wysoko oceniają dostępność do usług bankowych

Mikro-, małe i średnie firmy są surowymi recenzentami usług bankowych, ale mimo to ich ocena pozostaje dość wysoka – mówi Wojciech Terlikowski z CBM Indicator. Kredyt bankowy jest drugim – po środkach własnych – najpopularniejszym źródłem finansowania działalności MŚP, ale firmy chętnie korzystają również z kredytów inwestycyjnych czy kart kredytowych. Są zainteresowane także dodatkowymi usługami ze strony banków, np. doradztwem przy pozyskiwaniu środków UE. Ekspert wskazuje, że to przekłada się na lojalność klientów – przedsiębiorcy przywiązują się do banków i rzadko je zmieniają.

Przemysł

W Polsce rośnie tempo robotyzacji. Pod względem zaangażowania robotów w przemyśle przegrywa wyścig z innymi krajami regionu

Z niemal 18 tys. robotów zainstalowanych w sektorze przetwórstwa przemysłowego Polska znajduje się na szóstym miejscu w UE. Jednak na 10 tys. pracowników zatrudnionych w tej branży przypada 54,6 robota, znacznie mniej niż nie tylko na Zachodzie, ale i w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Jednocześnie 76 proc. przedsiębiorców badanych przez Polski Instytut Ekonomiczny zgadza się, że robotyzacja i automatyzacja będzie coraz bardziej stanowiła o przewadze konkurencyjnej firm na rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.