Komunikaty PR

Biometria jedną z ofiar koronawirusa

2020-05-19  |  01:00
Biuro prasowe

Niektóre skutki obecnej globalnej pandemii, takie jak przejście na zdalny tryb pracy, czy wzrost popularności usług chmury publicznej, były łatwe do przewidzenia. Jednak inne, chociażby odwrót od biometrii,  mogą być  pewnego rodzaju zaskoczeniem.

 

Technologia dotykowa jest bardzo popularna, znajdując szerokie zastosowanie w urządzeniach konsumenckich, automatach czy systemach zabezpieczeń. Niemniej w ostatnim czasie w miejscach publicznych ujawniła się awersja do niektórych tego typu rozwiązań. Według firmy doradczej ABI Research pandemia COVID-19 sprawi, że w 2020 roku przychody ze sprzedaży urządzeń biometrycznych wyniosą 28 mld. dolarów, co oznacza spadek o 2 mld. dolarów w porównaniu z ubiegłym rokiem.

 

- Kontaktowe technologie, takie jak biometria naczyń krwionośnych i palca znalazły się w odwrocie ze względu na restrykcyjne przepisy wprowadzone przez rządy krajów dotkniętych pandemią. Oczywiście dostawcy rozwiązań próbują się dostosować do zmieniających trendów, ale zaistniała sytuacja ma negatywny wpływ na poziom zamówień. - mówi Dimitrios Pavlakis, analityk ds. bezpieczeństwa cyfrowego w ABI Research.

 

Rynek tej grupy produktów jest bardzo szeroki, obejmuje nie tylko korporacje, które wykorzystują systemy do identyfikacji pracowników, ale również opiekę zdrowotną, kontrole graniczne czy administrację rządową. Według ABI Research dostawcy systemów biometrycznych będą coraz powszechniej stosować algorytmy sztucznej inteligencji, które pozwolą na rozwój technologii rozpoznawania twarzy. 

 

  • Biometria przechodzi wymuszoną ewolucję. Internet przedmiotów oraz inteligentne aplikacje umożliwiają głębszą analizę danych, monitorowanie wskaźników infekcji w czasie rzeczywistym, a nawet zastosowanie behawioralnych modeli sztucznej inteligencji do przewidywania przyszłych epidemii. Nie ulega wątpliwości, że biometria idealnie wpisuje się w nowe trendy. Jak wynika z danych Thales aż 75 proc. firm deklaruje, że chce wykorzystywać tę technologię do autoryzacji uwierzytelniania dostępu - mówi Mariusz Politowicz, z firmy Marken dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Wiele wskazuje na to, że innowacje będą podążać w kierunku systemów bezdotykowych. Chiny opracowały technologię rozpoznawania twarzy, która rzekomo może wykrywać osoby zainfekowane koronawirusem. Z kolei Japończycy twierdzą, iż posiadają rozwiązania pozwalające identyfikować ludzi nawet, kiedy noszą maski.

 

Źródło: bitdefender.pl, marken.com.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.