Bitdefender wykrył nowego trojana bankowego
Bitdefender ostrzega przed trojanem bankowym Metamorfo. Wirus po raz pierwszy pojawił się dwa lata temu w Brazylii, aczkolwiek jego zasięg nie ogranicza się wyłącznie do Ameryki Południowej.
Metamorfo kradnie dane potrzebne do realizacji transakcji bankowych. W jednym z wariantów atakuje karty płatnicze. Po wypełnieniu przez użytkownika formularza resetuje pola i funkcję autouzupełnianie, zmuszając ofiarę do ponownego wprowadzenia danych, w tym haseł, które następnie przejmuje. W bardziej wyrafinowanych wersjach malware wysyła do ofiary wiadomość z kodem, co pozwala ominąć zabezpieczenia w postaci uwierzytelnienia dwuskładnikowego.
Bitdefender przestrzega, że wirus jest perfekcyjnie zaprojektowany i w związku tym bardzo trudny do wykrycia. Eksperci zalecają, żeby zwracać uwagę na adresy źródłowe, z których przychodzą e-maile oraz pobierane pliki, a także nie klikać na linki pochodzące z podejrzanych źródeł. Kluczową kwestią jest wdrożenie zaawansowanych i skutecznych urządzeń bądź aplikacji do ochrony sieci i urządzeń końcowych.
Szkodliwe oprogramowanie wykorzystuje technikę „DLL hijacking”, czyli atak na bibliotekę programu, a właściwie jej wykorzystanie do uruchomienia własnego kodu. Metamorfo może zatem wyglądać jak legalna aplikacja. Pliki Metamorfo znajdują się w podfolderach i mają losowe nazwy z nietypowymi rozszerzeniami.
Problem polega na tym, że firmy często nie posiadają odpowiednich systemów bezpieczeństwa, które potrafiłyby wykryć, że na pozór normalny program, na dodatek zawierający certyfikat autentyczności, zawiera złośliwy kod.
Według Bitdefendera trojan wykorzystywał luki w oprogramowaniu Avira, AVG i Avast, Daemon Tools, Steam, NVIDIA. Wymienione firmy wyeliminowały błędy w swoich produktach, aczkolwiek aby uniknąć ataku, dodatkowo muszą umieścić wrażliwe komponenty na czarnej liście oraz unieważnić certyfikat użyty do ich podpisania.
Bitdefender ostrzega przed trojanem bankowym Metamorfo. Wirus po raz pierwszy pojawił się dwa lata temu w Brazylii, aczkolwiek jego zasięg nie ogranicza się wyłącznie do Ameryki Południowej.
Metamorfo kradnie dane potrzebne do realizacji transakcji bankowych. W jednym z wariantów atakuje karty płatnicze. Po wypełnieniu przez użytkownika formularza resetuje pola i funkcję autouzupełnianie, zmuszając ofiarę do ponownego wprowadzenia danych, w tym haseł, które następnie przejmuje. W bardziej wyrafinowanych wersjach malware wysyła do ofiary wiadomość z kodem, co pozwala ominąć zabezpieczenia w postaci uwierzytelnienia dwuskładnikowego.
Bitdefender przestrzega, że wirus jest perfekcyjnie zaprojektowany i w związku tym bardzo trudny do wykrycia. Eksperci zalecają, żeby zwracać uwagę na adresy źródłowe, z których przychodzą e-maile oraz pobierane pliki, a także nie klikać na linki pochodzące z podejrzanych źródeł. Kluczową kwestią jest wdrożenie zaawansowanych i skutecznych urządzeń bądź aplikacji do ochrony sieci i urządzeń końcowych.
Szkodliwe oprogramowanie wykorzystuje technikę „DLL hijacking”, czyli atak na bibliotekę programu, a właściwie jej wykorzystanie do uruchomienia własnego kodu. Metamorfo może zatem wyglądać jak legalna aplikacja. Pliki Metamorfo znajdują się w podfolderach i mają losowe nazwy z nietypowymi rozszerzeniami.
Problem polega na tym, że firmy często nie posiadają odpowiednich systemów bezpieczeństwa, które potrafiłyby wykryć, że na pozór normalny program, na dodatek zawierający certyfikat autentyczności, zawiera złośliwy kod.
Według Bitdefendera trojan wykorzystywał luki w oprogramowaniu Avira, AVG i Avast, Daemon Tools, Steam, NVIDIA. Wymienione firmy wyeliminowały błędy w swoich produktach, aczkolwiek aby uniknąć ataku, dodatkowo muszą umieścić wrażliwe komponenty na czarnej liście oraz unieważnić certyfikat użyty do ich podpisania.
Źródło: bitdefender.pl marken.com.pl

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.